-
Jeg kender ikke hans film58%
-
De syv samuraier26%
-
Ran4%
-
Yojimbo2%
-
Rashomon2%
-
Rødskæg1%
-
Ikiru1%
-
Kagemusha1%
-
Stray Dog1%
-
Den skjulte fæstning1%
-
Dersu Uzala1%
-
Dreams1%
-
Drunken Angel0%
-
Anden Kurosawa-film0%
-
Blodets trone0%
-
Himmel og helvede0%
Stemmer i alt: 1103
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#21 The Duck 15 år siden
#22 The Duck 15 år siden
#23 Åkepool 15 år siden
#24 Antlion 15 år siden
Sådan er det jo altid? Eksempelvis: De fleste kender Tarantino, men ikke Corbucci og Leone, Godard og Melville, Fujita og Kurosawa eller Kubrick og Walsh m.m., som alle hver i sær er grunden til hans eksistens som filminstruktør.
#25 sunz 15 år siden
Men i det hele taget er alle hans film storslåede mesterværker. Herunder er Seven Samurai klart en af filmhistoriens absolut bedste film. Ran kommer nr. 2 i mine øjne.
#26 dolphinfriendly 15 år siden
Apropos trivia, var Lucas mere end inspireret af sidstnævnte film, da han lavede "Star Wars - A New Hope".
Til jer der ikke har set Kurosawa - kom igang! Der er virkeligt en guldgrubbe af filmoplevelser på højeste plan i vente. :)
#27 evermind 15 år siden
Damn, sådan har jeg sgu aldrig tænkt på det. :) Kunne være, jeg skulle se A Bug's Life igen, for det er godt nok længe siden ... (nu så jeg den vist også før, jeg så samuraierne - måske derfor jeg ikke lige har tænkt over lighederne?)
#28 Highland Park 15 år siden
Men Kurosawa er en mester uden lige, og det er derfor, som andre også har påpeget, svært at vælge. Min stemme kunne også være faldet på f.eks. "Rødskæg" eller "Blodets trone".
Den eneste Kurosawa-film jeg indtil videre er blevet skuffet over er "Kagemusha". Den sagde mig desværre ikke så meget.
#29 rockysds 15 år siden
#30 Queequeg 15 år siden
De her Polls er så afslørende for forummet og dets brugere. :-)