• Jeg kender ikke hans film
    58%
  • De syv samuraier
    26%
  • Ran
    4%
  • Yojimbo
    2%
  • Rashomon
    2%
  • Rødskæg
    1%
  • Ikiru
    1%
  • Kagemusha
    1%
  • Stray Dog
    1%
  • Den skjulte fæstning
    1%
  • Dersu Uzala
    1%
  • Dreams
    1%
  • Drunken Angel
    0%
  • Anden Kurosawa-film
    0%
  • Blodets trone
    0%
  • Himmel og helvede
    0%

Stemmer i alt: 1103

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#31 filt 15 år siden

Uha, der er rigtig rigtig mange gode. Men jeg smider min stemme på Ran.
"Let the universe howl in despair, for I have returned..." - Lord Darkseid
Gravatar

#32 MOVIE1000 15 år siden

WHO THE HELL IS AKIRA KUROSAWA
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#33 database 15 år siden

#32 Tjaa blot en af tidens største intruktører, der har stået bag nogle af tidens største mesterværker. Jeg kunne være snobbet og indrømme, at det ikke undre mig, at du ikke kender hans film. Istedet vil jeg blot opfordre dig til at få købt nogle af hans film, da du snyder dig selv for en masse gode filmoplevelser. Du kan evt. tage udgangspunkt i de mange indlæg fra diverse brugere, da der er en masse gode titler at vælge imellem.
Gravatar

#34 database 15 år siden

Jeg har selv fået set De Syv Samuraier, Ran, Ikiru, Blodets Trone og Rødskæg. Af de nævnte tager De Syv Samuraier en klar førsteplads, så den fik min stemme.

Jeg glæder mig dog til snart at få set flere af hans film :)
Gravatar

#35 MOVIE1000 15 år siden

#33 hmm tak men jeg har aldrig brudt mig om asiasiske/japanske/kinesiske/koreanske eller vietnamesiske film
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#36 filmz-Bruce 15 år siden

Syv Mænd Sejrer er den direkte amerikanske kopi af Syv Samuraier, med Yul Brynner, Eli Wallach, Steve McQueen, Charles Bronson, Robert Vaughn, James Coburn og Horst Buchholz. God western, men overhovedet ikke på linie med Kurosawas. Western meets Eastern!

[url=

Man har simpelthen lavet et under med Criterions restaurering af Se Syv Samuraier og når den kommer i HD ... jamen det er næsten for godt til at være sandt. Man er næsten stolt over at drikke café latte ... og nyde det!!! Så skider jeg lidt i pulverkaffen!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#37 Coldesser 15 år siden

Jeg er altid overrasket over, hvor lidt folk kender til de store navne inden for film... Det kunne være Filmz skulle indføre et Hall of Fame, hvor de kunne skrive lidt om filmhistoriens store helte.

Anyways, min stemme falder på "anden film". Sanjuro er skidespændene fra start til slut, og Mifune er jo, som altid, genial i samurai-rollen.
Gravatar

#38 Skeloboy 15 år siden

Har set en 20 Kurosawa-film,og er ikke ubetinget begejstret. De fleste er gode, men der er få, jeg er begejstret for. Synes f.ek.s Yojimbo er stærkt overvurderet.

De eneste tre, jeg rigtig er vilde med, er De Syv Samuraier, Akahige og Nora Inu(alle 5/6)...valget faldt på Rødskæg...

Ellers:
Dodes’ka-Den, 2/6
Livvagten og Madadayo 3/6

Resten giver jeg den sikre og ufarlige 4/6...:)

Men jeg foretrækker Mizoguchi fremfor Kurosawa(selvom jeg kun har set en 4 film af ham)

Gravatar

#39 evermind 15 år siden

bruce (36) skrev:
Man har simpelthen lavet et under med Criterions restaurering af Se Syv Samuraier og når den kommer i HD ... jamen det er næsten for godt til at være sandt. Man er næsten stolt over at drikke café latte ... og nyde det!!! Så skider jeg lidt i pulverkaffen!

Jeg er selv mest til varm kakao, men du har alligevel ret: Criterion-restaureringen er frygtelig lækker, og det er svært ikke at nedsvælge kaffen med stort velbehag og efterfølgende slikke mælkeskægget af overlæben. :)

"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#40 filmz-Bruce 15 år siden

#39 Sig det ikke til nogen, men en god varm chokolade med rom og flødeskum, det er svært at slå :)

Ja det er en meget meget flot Criterion udgivelse. Criterion overgår iøvrigt alle mine vildeste forventninger omkring kvaliteten af deres HD udgivelser. De sætter ikke et ben forkert. Jeg forstår ikke, at de ikke snart udgiver i region B også, så flere vil kunne nyde deres arbejde.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: