-
Jeg kender ikke hans film58%
-
De syv samuraier26%
-
Ran4%
-
Yojimbo2%
-
Rashomon2%
-
Rødskæg1%
-
Ikiru1%
-
Kagemusha1%
-
Stray Dog1%
-
Den skjulte fæstning1%
-
Dersu Uzala1%
-
Dreams1%
-
Drunken Angel0%
-
Anden Kurosawa-film0%
-
Blodets trone0%
-
Himmel og helvede0%
Stemmer i alt: 1103
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#31 filt 15 år siden
#32 MOVIE1000 15 år siden
#33 database 15 år siden
#34 database 15 år siden
Jeg glæder mig dog til snart at få set flere af hans film :)
#35 MOVIE1000 15 år siden
#36 filmz-Bruce 15 år siden
[url=
Man har simpelthen lavet et under med Criterions restaurering af Se Syv Samuraier og når den kommer i HD ... jamen det er næsten for godt til at være sandt. Man er næsten stolt over at drikke café latte ... og nyde det!!! Så skider jeg lidt i pulverkaffen!
#37 Coldesser 15 år siden
Anyways, min stemme falder på "anden film". Sanjuro er skidespændene fra start til slut, og Mifune er jo, som altid, genial i samurai-rollen.
#38 Skeloboy 15 år siden
De eneste tre, jeg rigtig er vilde med, er De Syv Samuraier, Akahige og Nora Inu(alle 5/6)...valget faldt på Rødskæg...
Ellers:
Dodes’ka-Den, 2/6
Livvagten og Madadayo 3/6
Resten giver jeg den sikre og ufarlige 4/6...:)
Men jeg foretrækker Mizoguchi fremfor Kurosawa(selvom jeg kun har set en 4 film af ham)
#39 evermind 15 år siden
Jeg er selv mest til varm kakao, men du har alligevel ret: Criterion-restaureringen er frygtelig lækker, og det er svært ikke at nedsvælge kaffen med stort velbehag og efterfølgende slikke mælkeskægget af overlæben. :)
#40 filmz-Bruce 15 år siden
Ja det er en meget meget flot Criterion udgivelse. Criterion overgår iøvrigt alle mine vildeste forventninger omkring kvaliteten af deres HD udgivelser. De sætter ikke et ben forkert. Jeg forstår ikke, at de ikke snart udgiver i region B også, så flere vil kunne nyde deres arbejde.