37%
  • Inglourious Basterds
    10%
  • Watchmen
    8%
  • District 9
    6%
  • Star Trek
    5%
  • Anden film
    4%
  • Mænd der hader kvinder
    3%
  • Slumdog Millionaire
    3%
  • Twilight
    3%
  • Harry Potter og halvblodsprinsen
    3%
  • Gran Torino
    3%
  • Op
    3%
  • Antichrist
    3%
  • The Wrestler
    2%
  • Sherlock Holmes
    2%
  • Terminator Salvation
    2%
  • Paranormal Activity
    1%
  • Brüno
    1%
  • A Serious Man
    1%
  • Waltz with Bashir
    0%
  • Doubt
    0%

Stemmer i alt: 2793

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#31 The Boondock Saint 14 år siden

Snakkes der overordnet biograf-oplevelse er det uden tvivl 'Avatar', men det siger vel også nærmest sig selv. Som film-oplevelse ligger den dog langt tilbage, både efter 'A Serious Man', 'Inglorious Basterds', 'Waltz With Bashir' og filmen som jeg stemte på 'AntiChrist'.
--> www.myspace.com/areyoustillpuzzled
Gravatar

#32 thomasegebaek 14 år siden

Splittet mellem Inglorious Basterds og Waltz With Bashir, men stemmen røg til sidstenævnte underdog. Det sidste øjeblik i Bashir var så forbandet genialt lavet, jeg kunne nærmest ikke tale i timevis efter det og jeg vil aldrig nogensinde glemme de forfærdelige billeder.

Var også vild med District 9, men ville ønske den havde sluttet stærkere istedet for blot at blive en fantastisk actionfilm.
Gravatar

#33 moulder666 14 år siden

Lang tid siden, at jeg har set så mange film i biografen som i år - og blandt dem, må Avatar gå med prisen for den bedste oplevelse - jeg var helt væk i de knap 3 timer filmen varede!

Derefter vil det se ca. sådan ud:

2: District 9
3: Watchmen
4: Inglorious Basterds

Resten af de film jeg har set i biffen, har dog ikke været så positive oplevelser (Transformers 2 og Terminator: Salvation især)
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#34 nalle 14 år siden

AVATAR! simpelthen en af de flotteste film jeg længe har set.. jeg kan godt se at historien er set før, men jeg forelskede mig fuldstændig i naturen og na'vi-folkets kultur. Jeg mærkede slet ikke at filmen var langt, og da den sluttede vat jeg slet ikke mæt, jeg ville have mere. For mig er en film fantastisk, når man kan mærke hårene rejse sig og man er fuldstændig opslugt af musikken, historien og scenerierne: sådan havde jeg det med avatar. Jeg var klar til at tage Pandora, da jeg gik ud af salen. Flot film!
Gravatar

#35 tranberg 14 år siden

A Serious Man
The end is closest to the beginning
Gravatar

#36 filmz-Megan Fox 14 år siden

Jeg stemte Avarta

Men kun fordi det er den eneste jeg så i BIO. Men den var nu ikke det store sus en kopi af Danse med ulve bare med smølfer.

Hvis det ikke var bio så ville det være The Wrestler og Waltz with Bashir.
Gravatar

#37 filmz-Narniabæver 14 år siden

Disney's Bolt blev snydt for både Best Sound og Sound Editing under Oscar uddelingen!
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#38 filmzkim 14 år siden

Der er tydeligvis ikke mange, der har set Sherlock Holmes endnu :)
Gravatar

#39 evermind 14 år siden

Jo, og den er fed, men for mig slår den bare ikke Watchmen. Jeg har dog stadig til gode at se, om det lykkes for Avatar ...
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#40 mr gaijin 14 år siden

Det er sjovt at se lidt på fællestrækkene i de øverste fem film: Ingen af dem er dramatiseringer af den virkelighed, vi alle (bilder os selv ind) kender. De beskæftiger sig alle med alternative virkeligheder.

Tre af filmene er science fiction, der spekulerer i, hvordan fremtiden kunne blive. De to andre film er historisk fiktion, der spekulerer i, hvordan en alternativ fortid kunne have været.

Hvorfor er det lige, at denne type film er populære for tiden? Eskapisme?
Happiness is not always the best way to be happy.

Skriv ny kommentar: