• Hvem er David Lynch?
    23%
  • David Lynchs film er ikke lige min smag
    16%
  • Mulholland Drive
    15%
  • Dune
    13%
  • Elefantmanden
    11%
  • Blue Velvet
    6%
  • Twin Peaks: Fire Walk with Me
    4%
  • Wild at Heart
    4%
  • Lost Highway
    3%
  • The Straight Story
    2%
  • Eraserhead
    2%
  • Inland Empire
    1%

Stemmer i alt: 2485

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#61 MMB 13 år siden

Det lyder som om jeg skal se The Elephant Man så. Selvom jeg tvivler på, Hurts præstation slår De Niros i Raging Bull, som jeg anser som en af de bedste nogensinde. Det kunne være vildt hvis det var tilfældet. :)
Gravatar

#62 BN 13 år siden

Foeller (61) skrev:

Det lyder som om jeg skal se The Elephant Man så. Selvom jeg tvivler på, Hurts præstation slår De Niros i Raging Bull, som jeg anser som en af de bedste nogensinde. Det kunne være vildt hvis det var tilfældet. :)

Det er to meget forskellige film og to meget forskellige roller, så det er nok svært at sammenligne dem.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#63 mr gaijin 13 år siden

Mulholland Dr. rammer både lige i mit forskruede sind og i mit hjerte. Men al Lynch er seværdigt. Selv Dune.

Forresten, hvem er de 19 procent, der spørger "Hvem er David Lynch?", og hvordan har de forvildet sig ind på et filmsite? Det må vist være nogle forvirrede bedstemødre, der skulle skrive en mail til deres børnebørn, men kom til at trykke på nogle tilfældige taster. Den høje procent kan kun forklares med et udbrud af kollektiv, men ukoordineret senilitet.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#64 Muldgraver 13 år siden

Der er simpelthen tale om et gængst kompleks. Lynch er jo en temmelig feteret instruktør, og med sådan en status og mandens mangel på prætentiøs selvhævdelse, gætter jeg på, den høje "Hvem er David Lynch"-procent er den del af afstemningens underbevidsthed som rummer den falske beskedenhedens selvfortrængning, som skal til for at opretholde det ydmyge og joviale ego, Lynch er kendt for. Der er såmænd ikke noget mystisk i den lille del af afstemningen, når bare man har en tilpas omfattende tolkningsnøgle.
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#65 Fellaheen 13 år siden

#64 - Det jeg hører dig sige er, at for at Lynch kan fortsætte med at være den Lynch, vi alle kender, må han producerer en "andethed", en ikke-Lynchhed. Eller man kunne sige: Lynch og Den Anden, der altså blot er Den Førstes egen selvfortrængning, en form for selvbekræftende sort hul.
Die Geburt der Tragödie aus dem Geiste der Kino
Gravatar

#66 Antlion 13 år siden

#63:

Denne tager som sagt rekorden. :)

Bedste Ingmar Bergman-film?

- Kender ikke hans film (75 %)
- "Det syvende segl" (11 %)
- "Fanny og Alexander" (8 %)
- "Ved vejs ende" (2 %)
- Anden film (1 %)
- "Persona - sonate for to" (1 %)
- "Hvisken og råb" (1 %)
- "Sommeren med Monika" (1 %)
- "Nadvergæsterne" (0 %)
- "Som i et spejl" (0 %)
Gravatar

#67 mr gaijin 13 år siden

#64 (  ̄┏_┓ ̄)ノ

#66 Øv.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#68 Hr. Nielsen 13 år siden

Bruce (39) skrev:
Det var sgu allegorier, der ville noget :)
Men giver dig sikkert et lille billede af at jeg ikke fandt Inland Empire var verdens bedste film, right:D

Babo Rises (40) skrev:
Thomas; jeg ville ønske vi valgte skadestuen og/eller tysk motorvej over inland Empire i biffen :)
Jeg orker den heller ikke igen, tro mig. Jeg gav den dog ikke bundkarakterer som du. Den havde et par steder og lidt tematik. Men nøj hvor var den træg at komme igennem.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#69 Muldgraver 13 år siden

Altså, nu var det jo bare en (dårlig, tilsyneladende) spøg. Det ville blive lidt omstændigt at skulle forklare den, men hvis du vil insistere, skal jeg nok :) Dog vil jeg ikke mene den er det værd, så lad den bare falde til jorden, under mindst et industrielt akkompagneret tandhjuls kroniske vrælen.

Til det du hører mig sige, må jeg dog korrigere en anelse i forhold til "ikke-Lynchhed"en. Jeg tror bestemt manden er klar over sit kunstnerværd, hvorfor en eventuelt trang til falsk beskedenhed (hvilken jeg dog ikke vil beskylde manden for, den var blot en del af fantasien), ville være for minimal til at skabe et solidt spændingsforhold.

Jeg kan dog meget godt lide din udlægning, finder den fint sprogliggjort.

Æh, den smiley-tingest kender jeg ikke lige, hvad betyder den?
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#70 Fellaheen 13 år siden

#69 - åh gud, hvorfor er det så svært at være sjov på nettet? især Heidegger-Wittgenstein-jokes falder til jorden, har jeg lagt mærke til.

┐( ̄ヘ ̄)┌
Die Geburt der Tragödie aus dem Geiste der Kino

Skriv ny kommentar: