-
Hvem er David Lynch?23%
-
David Lynchs film er ikke lige min smag16%
-
Mulholland Drive15%
-
Dune13%
-
Elefantmanden11%
-
Blue Velvet6%
-
Twin Peaks: Fire Walk with Me4%
-
Wild at Heart4%
-
Lost Highway3%
-
The Straight Story2%
-
Eraserhead2%
-
Inland Empire1%
Stemmer i alt: 2485
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#71 Antlion 13 år siden
Snakker du om porter-joken fra "Øl tråden 2" (link)? Dens refererende humor er nemlig lidt af en selvfølge, etiketten taget i betragtning.
#72 Wangsgaard 13 år siden
#73 mr gaijin 13 år siden
Det er rigeligt med fortolkningsmuligheder.
Vi er jo begrænset af sproget.
#74 StarWarsFan11384EB 13 år siden
#75 Hindbær 13 år siden
Personligt kan jeg rigtig godt lide The Elephant man - det er godt nok ikke en af hans mest surrealistiske film men den er fandme god!
Hvis jeg kunne ha' valgt det var valget faldet på Twin Peaks serien, fantastisk.
Og hvad sker der for ingen ved hvem Lynch er?
#76 Fellaheen 13 år siden
Nej jeg har ikke været i tvivl om sjovheden i mit udsagn "Wittgenstein" for som bekendt kan ordspillet Wittgenstein-DuckRabbit aldrig være andet end sjovt. Porter-joken er nok den bedste joke, jeg har lavet herinde indtil videre, på trods af dens enkelthed.
Tror du ikke bare smileyen er "rigeligt med fortolkningsmuligheder" i-sig-selv? En superpositions-smiley? Den har dog også ligheder med Hitler.
--
Kender I Dead Philosophers in Heaven?
#77 MMB 13 år siden
Det har du skam ret i. :) Min yndlings Scorsese-film er på nuværende tidspunkt GoodFellas.
#78 Muldgraver 13 år siden
Vi dværgelige kan være lidt sløve i det, det er dit vilkår, at må nøjes med ekkoet under alt :)
Ak, jeg må stadig være lidt for imbecil udi det cybersprogske, for jeg forstår stadig ikke koblingen, og er heller ikke helt sikker på din intention med smileyen... men nuvel, jeg fløjter bare en stille melodi og forventer Filmz-verdenens kontinuitet :)
Mmmm, masser af smiley, sikken dag.
Jeg husker godt serien, men af en eller anden grund havde jeg glemt den, formodentlig fordi jeg ikke er dannet nok. Lidt har jeg dog forstået, og jeg synes bestemt den i det perspektiv har sine øjeblikke (dermed ikke sagt den ikke har væsentligt flere øjeblikke i en mere nuancerets perspektiv).
#79 DemoMan 13 år siden
Jeg har dog desværre ikke fået set alt det han har lavet, men jeg arbejder kraftigt på at få set det hele. Indtil videre har jeg faktisk kun set The Elephant Man, Mulholland Drive, Twin Peaks serien + Twin Peaks: Fire Walk With Me, men alle dem holder jeg vældig af (specielt Twin Peaks og Mulholland Drive) og synes er utrolig fascinerende og interessante (dog er The Elephant Man noget mere lige til hvilket selvfølgelig nødvendigvis ikke er en dårlig ting i sig selv). Manden er efter min mening en af de helt store auteur (på trods af at det jeg har set af ham stadig er noget begrænset).
#80 Slettet Bruger [3258347070] 13 år siden
Nå men "Mulholland Dr." er den bedste. I det hele taget kan jeg bedst lide hans "hjernevridende" film, for at blive ved det udtryk. Jeg føler at det er hans mest personlige film og som kommer tættest på hans baggrund som kunstmaler.
Det skal dog også lige nævnes at jeg, som hans eneste film, ikke har fået set Inland Empire endnu.