-
Kender ikke hans film75%
-
"Det syvende segl"11%
-
"Fanny og Alexander"8%
-
"Ved vejs ende"2%
-
Anden film1%
-
"Persona - sonate for to"1%
-
"Hvisken og råb"1%
-
"Sommeren med Monika"1%
-
"Nadvergæsterne"0%
-
"Som i et spejl"0%
Stemmer i alt: 760
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#1 filmz-Le Samouraï 17 år siden
"Scener fra et ægteskab" ligger dog nok lige en tak højere for mig personligt (hvis film-udgaven af "Fanny & Alexander" kan tælle med, så kan "Scener..." vel også).
#2 filmz-Kadann 17 år siden
#3 mr gaijin 17 år siden
#2 Så husk at se Det Syvende Segl i aften på DR.
Personligt blev det til netop Seglet, selv om Ved vejs ende også berørte mig dybt, og Sommeren med Monika (som DR viste for et stykke tid siden) og Persona også falder i min smag. Fanny og Alexander er også fremragende. Det er i det hele taget ganske få instruktører, der har så imponerende en filmografi som Bergman:
http://www.imdb.com/name/nm0000005/filmorate
Edit: Jeg har lige lagt mærke til, at IMDB har givet ham nr. 5 i deres nummerering af samtlige filmfolk. Nr. 1 er Astaire, nr. 2 er Lauren Bacall, nr. 3 er Brigitte Bardot og nr. 4 er John Belushi. Ganske interessant detalje :)
#4 filmz-Bruce 17 år siden
#5 filmz-Is 17 år siden
#6 filmz-Bruce 17 år siden
#7 filmz-Kadann 17 år siden
Jeg skal se om jeg kan samle mig om den, men ellers napper jeg den på BD, når den udkommer. :)
#8 chandler75 17 år siden
#9 mr gaijin 17 år siden
"I have always admired him, and I wish I could be a equally good filmaker as he is, but it will never happen. His love for the cinema almost gives me a guilty conscience." - Steven Spielberg
#10 filmz-Bruce 17 år siden
Theater is the beginning and end and actually everything, while cinema belongs to the whoring and slaughterhouse trade
:)