-
Jeg kan ikke fordrage hans film!45%
-
Riget I + II28%
-
Dogville6%
-
Idioterne6%
-
Dancer in the Dark6%
-
Breaking the Waves4%
-
Europa2%
-
Direktøren for det hele1%
-
De fem benspænd1%
-
Forbrydelsens element1%
-
Manderlay0%
-
Epidemic0%
Stemmer i alt: 894
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#61 mr gaijin 15 år siden
Man skal dog også huske på, at det vi regner for korrekt dansk i dag jo også er et bastard-sprog, der har været igennem millionvis af ændringer. Den engelske indflydelse i dag er ikke værre eller bedre end den tyske eller franske indflydelse før i tiden. Vores sprog er og bliver af en rodebunke.
#62 Thomsen 15 år siden
#63 mr gaijin 15 år siden
Det har TV2 News tydeligvis ikke. De laver så mange fejl, at man gøre det til et ølspil at finde dem. Sidst jeg så deres nyhedsudsendelse, var overskriften med store fede bogstaver, der fyldte hele skærmen: 'Mangel på forbyggelse'. For det første er det en intetsigende overskrift. For det andet ville stavefejlen give et stort, rødt minus i en 9. klasses-prøve i retstavning.
Nu ved jeg fra branchen, at TV2 News hyrer stakkels studenter til at tæske i sit tastatur i lyntempo for at få noget tekst i deres fancy grafikbokse, mens producerne bagved råber "Sæt nu en fucking breaking news-grafik på den fordømte fiskerulykke i Bjerringbro!"
Det egentlige problem ligger ikke hos dem, der begår de tekniske fejl. Alle begår stavefejl fra tid til anden. Problemet er, at medierne ikke har overskud til (eller ikke ønsker at bruge deres midler på) at rette fejlene. Berlingske droppede sidste sommer en stor del af redigeringsarbejdet på grund af økonomisk pres. Udsigterne til bedre retstavning i medierne og læsevenlige artikler er med andre ord ikke særlig god i disse tider.
#64 inflector 15 år siden
Bortset fra det er sproget jo i en konstant udvikling og sådan har det jo altid været, ikke at vi skal give køb på alt, og det bør også ske i et rimeligt tempo. At det måske går for stærkt i vores globaliserede verden, kan vi måske nok blive enige om, men sproget ændrede sig jo også for 50 eller for den sags skyld 100år siden, måske at vi bare ved at blive gamle og forstokkede. Dog er det efter min mening, vigtigt at holde fast i det danske sprog, vi vil jo nødigt gå hen og miste det.