• "Ringenes Herre"
    54%
  • "Star Wars" (Episode IV-VI)
    16%
  • "Indiana Jones"
    7%
  • "The Godfather"
    7%
  • "The Matrix"
    6%
  • "Tilbage Til Fremtiden"
    5%
  • "Die Hard"
    2%
  • "The Terminator"
    2%
  • Anden trilogi
    1%
  • "Jurassic Park"
    1%

Stemmer i alt: 1842

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#51 McPeter 20 år siden

Go Plimmer! Endelig nogen der rent faktisk forsøger at argumentere for sin sag og på trods af forskellige postulater rent faktisk hiver intelligens ind i denne diskussion.... :-)

Synes iøvrigt det er fantastisk morsomt at din kvote lyder: 'Famous last words: What duck?' og du derefter bliver 'flamet' eller hvad man nu kalder det af The Duck... :-)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#52 filmz-che 20 år siden

Jeg springer på holdet af Plimmer hyldere... Sådan skal den sgu skæres...
This is an ex-parrot
Gravatar

#53 filmz-ill 20 år siden

Det var mere det med Saruman i RotK som jeg ikke helt forstod. Han gemte sig bare op i det tårn der omringet af de træer eller hvad? Han vidste godt at en hobbit havde ringen? Han vidste godt at den nok skulle destrueres men alligevel var der ikke en eneste vagt op ved Mount Doom?

Det var ikke meningen at jeg skulle flame nogen, men når man selv bliver flamet og kaldt attention whore og idiot for sine holdninger så føler man sig lidt irritereret.

Første gang komme med nogen ordenlige argumenter for at de synes filmen er god. Det var faktisk det jeg ledte efter. Synes stadigvæk ikke filmen er særlig god mest pga. corny punchlines, klichér, gentagende scener, for lidt karakterdrive og middelmådigt skuespil.

Jeg har dog ikke lyst til at bruge mere tid på at forsvare min mening. Der er åbenbart nogen der deler den og nogen der synes jeg pga. den.

PS:

Sig hvad i har lyst til at sige om mine dansk kundskaber men jeg synes jeg skriver godt i forhold til at jeg kun har boet her i 3 år. Hvis i finder nogen grammatiske eller stavefejl må i meget gerne udpege dem så jeg ikke laver dem igen.
.
Gravatar

#54 filmz-Mifan 20 år siden

#53 Tror egentlig den eneste fejl du gjorde var, som Plimmer oxo sagde, at undlade at skrive "jeg synes". Du kalder os lavt intelligente og hævder, at vi ikke er i stand til at vurdere en film, fordi den er overhypet...
Du forsøger at klandre os for, at vi kan lide filmen istedet for bare at give udtryk for, at du ikke kan...
Mit råd til dig må være, at du fremover bør koncentrere dig om din egen holdning til filmen, så skal vi nok klare vores...
For som jeg oxo har sagt tidligere, så er det i sidste ende en smagssag. Du og jeg vil aldrig blive enige, og på det grundlag er det nytteløst at blive ved at diskutere.
~ Mifan
Gravatar

#55 filmz-Plimmer 20 år siden

Jeg havde aldrig kaldt dig de ting hvis du havde skrevet som du gør i din sidste post. Det kan jeg nemlig forholde mig til.

Hvis du vil kan jeg godt forklare de ting du ikke forstod. For det første er Sauron og Saruman 2 forskellige. Sauron er øjet (hvilket er en svær ting at vise på film, men PJ gør det godt) og han ved ikke hvem der har ringen, da Saruman gerne vil have nogle "gode kort på hånden" så at sige. Fordi hvis Sauron får ringen, har han ingen brug for Saruman. At han gemmer sig i tårnet er en klar fejl i min bog.. Eller.. Man får ikke det hele, og da du ikke skal se EE versionen (tror jeg da ikke ;) ), så mangler du en vigtig del fra bogen af.

*SPOILER*

Grima (ham som manipulerede med Rohan kongen) er ikke alt for klog, så da de er presset oppe i tårnet kaster han den kugle/sphere efter enterne, hvad han ikke ved er at det Sarumans mægtigste våben og uden det er han hjælpeløs og vigtigere han kan ikke komme i kontakt med Sauron. Derfor ved Sauron heller ikke noget om hans kommende undergang.

*SPOILER END*

Det med vagterne kan man godt undre sig lidt over, men når man tager med at det er et eventyr så skal slaget ikke stå der, men derimod mellem de 2 som har ringen aller mest kær, nemlig Frodo og Gollum/Smeagol. Igen, det er et episk eventyr og sådan skal de slutte. Meget kan man sige om Tolkien, men han bryder ikke ret mange rammer hvad angår eventyr stilen. Han er utroligt tro mod sin genre.

Med det sagt, kan jeg sagtens acceptere at folk ikke kan lide den, det skal bare siges på en sober måde uden at kaste med skidt efter alle dem der godt kan lide det. Hvis du opfylder det kriterie vil du også få langt mere ud af dit ophold her på filmz.dk. Jeg kaldte dig de ting af ren arrigskab, fordi jeg er ved at være træt af at internettet er det sted hvor folk går hen og bare skriver alt hvad de vil, uden at tænke på at det rent faktisk er mennesker man taler til. Jeg tror ikke at du ville tale til mig på den måde hvis vi mødte hinanden i det "virkelige liv", vel?

Dit dansk er helt fint, hvis jeg skulle pege på noget må det være dine kommaer, som du praktisk talt ikke bruger.

Og tak til alle fansne! :)
Famous last words: What duck?
Gravatar

#56 dyg 20 år siden

Godt skrevet Plimmer, og det med Citizen Kane lader vi som om du aldrig sagde :P
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#57 filmz-derb 20 år siden

slik røv
filmz.dk - din reklamesøjle på nettet.
http://derb.dk
Gravatar

#58 filmz-Mifan 20 år siden

./ignore --derb
~ Mifan
Gravatar

#59 DarkLight 20 år siden

Mifan, hvis du kigger på www.derb.dk ser du at han tydeligvis bærer straffen i sig selv.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#60 filmz-Plimmer 20 år siden

*SPOILER*

Jeg havde sat mig til at se den fordi jeg ville vide hvad det der med Rosebud var. Da jeg så finder ud af det er en kælk.. Ja - Jeg blev mildest talt skuffet over alle de film der har brugt den reference, derefter slukkede jeg. :)

*SPOILER END*

Ham derb er da en rigtig tough m0f0.
Famous last words: What duck?

Skriv ny kommentar: