• "Ringenes Herre"
    54%
  • "Star Wars" (Episode IV-VI)
    16%
  • "Indiana Jones"
    7%
  • "The Godfather"
    7%
  • "The Matrix"
    6%
  • "Tilbage Til Fremtiden"
    5%
  • "Die Hard"
    2%
  • "The Terminator"
    2%
  • Anden trilogi
    1%
  • "Jurassic Park"
    1%

Stemmer i alt: 1842

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#41 inflector 20 år siden

Det var alligevel let.dk
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#42 filmz-ill 20 år siden

Sig hvad du har lyst til, det er bare min mening. Jeg prøver ikke at være anderledes eller starte en debat men siden det eneste du kan modargumentere dig med er sådan et billede siger mere om dit manglende grundlag for en modargument af min ellers udemærket og velbegrundet mening om hvorfor jeg ikke synes LotR er den bedste trilogi/film nogensinde.
.
Gravatar

#43 filmz-Daniel_Logan 20 år siden

#42 Dit veloverveje, og velbegrundede argument er at folk ikke tør indrømme at de ikke kan lide filmene, fordi de er bange for at blive smidt ud af fælleskabet? lol!
----------
I am like a wild horse, and you can't tame me..
Gravatar

#44 The Duck 20 år siden

40#
Fordi folk har smag... Ej ok fordi der er forskellige meninger om hvad en god film er
Gravatar

#45 filmz-Plimmer 20 år siden

Det er jeg vel nødt til at svare på.. Lad os starte med din første post (#12):

"Selve historien i LotR er ikke særlig god"

Hvis man skal se lidt på hvor historien stammer fra, nemlig den bedst sælgende skønlitterære bog nogensinde, tror jeg du er meget alene i den vurdering. Det er et klassisk eventyr der handler om det gode mod det onde. Folk over hele verdenen har forelsket sig i denne episke kamp over mange år.
Hvad du ikke kan lide i den her historie om ringen har jeg ikke set dig uddybe, men fred være med det.

"filmene er hellere ikke klippet godt sammen så folk der ikke har læst bøgerne forstår noget."

Det der forstår jeg ikke. Hvad har klipningen at gøre med folk der ikke har læst bøgerne?

"Den eneste grund til at i vurderer filmen som værende så god er at den er blevet hypet op så meget at det kun er oplevelsen af at have set filmen med venner og familie og kunne snakke om filmen med venner der gør at i synes filmene er gode."

Du kunne i det mindste smide et "synes jeg" ind i den her sætning, jeg er normalt ikke glad for at folk siger til mig hvad jeg synes om forskellige ting.
At jeg godt kan lide filmene har intet at gøre med den populære mening. Jeg kunne ikke lide Matrix trilogien, jeg kan ikke lide Citizen Kane og jeg har intet tilovers for Starwars nyeste skud på stammen. Så den populære mening rammer ikke mig, jeg skal ikke kunne sige om den har farvet den her afstemning, men majoriteten af de folk der poster herinde i forummet har deres helt egne meninger om de film de ser.

"Hvad ville der ske hvis i pludselige skullle falde ud af gruppen og synes filmen var dårlig? Uha uha, så ville de andre eskluderer dig fra gruppen."

Hvilken gruppe snakker vi om her? Hvis det er filmz.dk "gruppen", så kan du ikke tage mere fejl. Hvis du kigger lidt på hvad folk har skrevet i lige netop den her poll, så er der ingen der er blevet ekskluderet for at sige at de bedre kan lide andre trilogier end lige netop LoTR.
Som en lille fodnote til den her kommentar synes jeg den var lidt for popsmart og plat.

"Historien er ikke særlig god, den er alt for enkel og der sker ikke rigtig andet i den end at man ser dem komme i fare, redde sig ud i sidste øjeblik for så at se dem komme i fare igen og redde sig ud af d igen. zzz, hvis det ikke var fordi i var fans af bogen så ville i jo se filmen som det den er, en flot CGI film med nogen flotte billeder og scenarier og en overdrevet plat og gammeldags lortefilm ala Star Wars 1."

Tror du har misset en del ting her. Eventyr skal være enkle på overfladen OG indeholde en masse dybere lag, hvilket LoTR også gør. At de er ude på en lang rejse er det overfladiske, det der ligger under er den evindelige kamp mellem det gode og det onde, og hvis man tager sig tid til at kigge rigtigt godt efter kan man sagtens se Tolkiens afsky for den tidsalder han levede i hvor maskiner og fabrikker dominerede billedet i England (Hint: Saruman).

"Når Legolas nakker den elefant. det er så grimt lavet.
Når de døde kommer og nakker en hel hær på 1-2 minutter.
Når de der griphons kommer og hjælper til i sidste øjeblik i slutningen."

Må desværre give dig ret i at Legolas har fået en lidt for grum Hollywood omgang, det irriterede mig også lidt. Men jeg kan sagtens se hvorfor PJ tog det med, da han laver underholdning for andre end os der har læst bøgerne.
Den døde hær er noget overnaturligt som ingen andre end Aragon kan bekæmpe. Hvordan kæmper man mod spøgelser? I Tolkiens univers er da meget langt mellem de magiske/overnaturlige ting. Se på den måde Sam oplever hele rejsen på, hvor han gang på gang siger noget i retningen af "sådan ville det aldrig ske i the Shire". Det man skal lægge i det er at den almindelige mand aldrig nogensinde i hele hans liv for at se ting som Fang, Enterne, de dødes hær eller noget der kommer i nærheden af. Men fordi det her er så stor en begivenhed, så stimler alle de her kræfter sammen for at bekæmpe det onde (Sauron), det er faktisk eventyr ABC.

Så til dit flambait i post #35

"(andet end jeg kan se gennem en eventyr film fabrikeret til at få folk med en lavere intelligens føle at det er verdens bedste film nogensinde)"

Bare fordi det her er på internettet kan man ikke tale til folk som man lyster. Det der får dig til at fremstå som et lille barn på 5 år, der skriger fordi han/hun vil have opmærksomhed. Ergo - Flamebait/Attention Whore.

"For mig er det ligesom at høre at xXx eller Fast & Furious 2 er en af de bedste film fordi filmene kører på den samme bølgelængde."

Fantastisk sammenligning du gør dig der, nu begynder din "velbegrundet mening" virkeligt at træde i karakter.

Du skrev flamebait, ved ikke hvem af os der er dummest. Dig pga. dine meninger, eller om det er mig fordi jeg gad bruge tid på dig.
Famous last words: What duck?
Gravatar

#46 filmz-misjah 20 år siden

Kære #12,35,42

Man skal passe på med at hentyde til andre folks "manglende" intelligens, når man selv lyder som en blanding af Alfons Åberg og Hans fra Robinson. Desuden burde du gå ind til din mor og få hende til at ringe til din dansklærer... det er kritisk!!

How-ever... enhver er i sin bedste ret til at svine LOTR til, men at sige den er dårligt klippet, og at historien stinker, det er sku lige langt nok ude. Det er så MIN mening.
Gravatar

#47 The Duck 20 år siden

"Jeg kunne ikke lide Matrix trilogien, jeg kan ikke lide Citizen Kane og jeg har intet tilovers for Starwars nyeste skud på stammen."

tror ikke der er mange der synes de nye SW film fortjener noget respekt, men de gamle er "almighty"(glæder mig dog til at se III'eren, håber den bliver MEGET bedre end episode I og II)
.......
"filmene er hellere ikke klippet godt sammen så folk der ikke har læst bøgerne forstår noget."

"Det der forstår jeg ikke. Hvad har klipningen at gøre med folk der ikke har læst bøgerne?"

Tror bare du skal tilføje et "ikke" imellem forstår og noget
Gravatar

#48 filmz-nemesis 20 år siden

Ja, det her er en af de rigtig svære.

Godfather siger mig intet.
Jurassic Park er efter min mening ikke nogen virkelig kandidat.
Die Hard 1'eren er rigtig god, derefter bob bob.
The Terminator kan lide dem alle, men det begynder nu at gøre ondt når man skal til at stemme nogle af dem ud.
Indiana Jones det gør rigtig ondt nu, de er en perle at se på.
Star Wars de sidste kan jeg ikke sætte i orden, dog ved jeg hvem der er konge. ;)
The Matrix jeg tror jeg er en af de få der kunne lide alle filmene, det var en milepæl da 1'eren kom frem og hvem kan lide Sci-Fi og action, det kan jeg.
Tilbage Til Fremtiden er min second runner up, der er bare et eller andet over BTTF.
Herren over denne poll er Ringenes Herre. Her har en lille behåret man gjort noget langt ud over det sædvandlige. Har altid været glad for fantasy/adventure genren, måske fordi jeg har spille meget Dungeons & Dragons. Jeg har aldrig læst bøgerne, så jeg kan ikke sige om bogen er retfærdigjort eller ej. Jeg blev fuldstændigt overrumlpet da jeg første gang så traileren der til, herefter var jeg solgt. Den er og bliver kongen for mig.
Gravatar

#49 El vez 20 år siden

#47 Jeg tror godt Plimmer har forstået hvad ill mener.

Problemet er, at det ill skriver ikke passer. Filmen kan sagtens forstås af folk der ikke har læst bøgerne, ellers ville den netop ikke være blevet så stort et hit.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#50 filmz-Mifan 20 år siden

Kære ill,

jeg er desværre placeret i gruppen med lavere intelligens og dermed har jeg et problem med dine indlæg... jeg er begyndt at tvivle på, om du er kæmpe ironisk, mega opmærksomhedskrævende eller om du bare forsøger at snakke på os mindre begavedes sprog?
Hvis sidstnævnte er tilfældet, så er jeg bange for du ramte et par niveauer for lavt. Kom igen soldier! Vi ved du kan!

Mig? Nej!!!

#45 Som taget ud af min mund...
~ Mifan

Skriv ny kommentar: