• "Ringenes Herre"
    54%
  • "Star Wars" (Episode IV-VI)
    16%
  • "Indiana Jones"
    7%
  • "The Godfather"
    7%
  • "The Matrix"
    6%
  • "Tilbage Til Fremtiden"
    5%
  • "Die Hard"
    2%
  • "The Terminator"
    2%
  • Anden trilogi
    1%
  • "Jurassic Park"
    1%

Stemmer i alt: 1842

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#1 SpielbergFreak 20 år siden

Jeg kan ikke bestemme mig. Spielberg er jo min favorit instruktør til dels p.g.a Indy filmene.

Den "gamle" SW trilogi er også en sikker vinder.

BTTF er simpelthen også nogle af de fedeste film, for ikke at snakke om Godfather.

Og sidst men bestemt ikke mindst Lord of the fucking rings!!!

Jeg undlader at stemme, så kan jeg i hvert fald sove bedre om natten.
Gravatar

#2 dyg 20 år siden

My oh my, det var dælme svært at bestemme sig.

Som ved næsten alle andre var mine primære valg: Godfather, BTTF, Indy, SW og LotR. Mit endelige valg faldt på The Godfather.

Dette skyldes (udover det er suveræne film), at jeg lige har genset den første Godfather film. Havde jeg nu lige set en af de andre ville mit kryds nok være sat ved den.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#3 chandler75 20 år siden

Jeg ville også klart have sat min stemme på "Godfather"-trilogien, hvis det ikke lige havde været for "Godfather 3", som jeg mener trækker en hel del ned.

I stedet fik Indy min stemme.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#4 filmz-pus-link 20 år siden

Yes, ingen tvivl om at det er mange gode trilogier. Jeg ville have sat min stemme på The Matrix hvis det ikke havde været for især "Reloaded" og til dels "Revolutions" ;)

De gamle SW-klassikere kandiderede dog også til en stemme, men kunne dog trods alt ikke hamle op med den endelige vinder:

LOTR er efter min mening et noget nær fuldendt mesterværk, der ikke kunne være lavet meget bedre.
1'eren var totalt god og spandt os der bevidst ikke havde læst bøgerne ind i en lækker eventyrverden, toeren var jævnt dyster og IMO den "mindst gode" af filmene, men treeren redder helt sikkert toeren og gør hele trilogien så perfekt at man skulle tro det var løgn.

Post-ROTK syndrom er ihvertfald en udbredt lidelse i min bekendtskabskreds. :D
Gravatar

#5 SpielbergFreak 20 år siden

Når efter en lille tænker røg stemmen til Indy-drengen. Fantastiske film!

Hvad er det egentlig folk har imod Godfather 3? 1 og 2`eren er klart de bedste, det skal der ikke herske tvivl om, men 3`eren er en god og værdig slutning, efter min mening.
Gravatar

#6 coolflash 20 år siden

Svær svær poll (!!)

Det var tæt løb mellem LotR og Star Wars. Havde jeg oplevet premierene på SW dengang i tidernes morgen, ville jeg nok have stemt den triologi ind som nr. 1

Men siden LotR-triologien indenfor de sidste 3 år har fyldt så uendelig meget i mit liv, fået mig til at græde i en biograf (!?!) og sprunget en bombe af ærefrygt over hvor storslået og lammende æstetisk triologien er/var - ja, så får LotR min stemme. Direkte fra hjertet...
"Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don't need."
Gravatar

#7 Léon 20 år siden

Ja denne poll var sq meget svær. Men jeg endte med at stemme på Star Wars fordi at det er en classic og så er jeg vokset op med dem. Spiller også Star Wars RPG (West End Games):) Glæder mig helt vildt til at de gamle kommer på dvd. Tror helt sikkert at de vil blive den største dvd udgivelse for mig i år. Hvis da de kommer i 2004. :)
Léon: [referring to his plant] It's my best friend. Always happy. No questions.
Gravatar

#8 El vez 20 år siden

Det var svært at vælge mellem Star Wars og LOTR, men stemmen faldt på LOTR. Hvis Star Wars var kommet på DVD i en lækker Han-Skyder-Først-Edition ku det være jeg havde stemt anderledes, men som det er nu står LOTR trilogien klarere hos mig som den mest gennemførte trilogi.

#1 Du er da nød til at stemme på Indy! ;)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#9 McPeter 20 år siden

Yderst enig med #6 - tror også jeg ville have tænkt lidt anderledes hvis jeg havde oplevet SW tættere på (ud over at have kendt til filmene så længe jeg kan huske) :-) - men også fordi jeg har været fan af LOTR-bøgerne så lang tid og på trods af de små filmiske friheder har jeg nydt at se billeder fra min fantasi omsat til 'virkelighed'...

Af de nævnte trilogier synes jeg også at SW og LOTR har været de mest revolutionerende rent filmteknisk. Ok, man skal selvfølgelig heller ikke undervurdere T2, JP og Matrix-Slowmotion, men alligevel...

Derudover synes jeg og BTTF er helt genialt bygget op med alle de krydshenvisninger imellem alle tre film - det er en fornøjelse at man stadig kan finde små detaljer, selv efter så mange gennemsyn... :-)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#10 filmz-psykopatrick 20 år siden

ADNDEN!!!!

Og det bliver Evil Dead godt nok er 1 og 2 den sammen men hva fan' det styre alligevel!!!!!!

Eller de tre splatter fil Peter Jackson har lavet er SQ også for seje men det er jo ikke en film-trilogi desværre :(!
-----
Gnomes: Time to go to work, work all night. Gotta get underpants we. We won't stop until we have underpants. Lots of yummy pants we.

Skriv ny kommentar: