-
"Ringenes Herre"54%
-
"Star Wars" (Episode IV-VI)16%
-
"Indiana Jones"7%
-
"The Godfather"7%
-
"The Matrix"6%
-
"Tilbage Til Fremtiden"5%
-
"Die Hard"2%
-
"The Terminator"2%
-
Anden trilogi1%
-
"Jurassic Park"1%
Stemmer i alt: 1842
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#71 Kalle Ferm 20 år siden
Jakob
#72 McPeter 20 år siden
Begge er storslåede eventyr (på trods af et mindre skift af kulisser og kostumer) :-) , der har udviddet hvad vi troede var muligt at se på film og taget os med ind i nogle fantastiske univers, der før kun var muligt at opleve i vores egne hoveder (hvis vi endda ku forestille os alt det vi nu har set).
Og som det nu engang hører action-prægede genrer til, så er der altså nogle gange hvor skuespiller-præstationerne kommer til at stå i skyggen af specialeffects. Dog synes jeg i ingen af tilfældende her at det er så slemt at man ikke sagtens kan nyde filmene alligevel!
Ud over mange andre ting, så har de også begge medført noget der minder om massehysteri over deres popularitet...og med god grund kan man måske tilføje! Sagen er jo den at det er nogle fantastisk gennemarbejdede og på trods af genren ret troværdige film som utroligt mange af os nyder at se igen og igen og igen... Poptøser eller ej! :-)
Men som altid med ting der er meget populære er der også tilsvarende flere der ikke kan lide dem... Ligesom der er flere der stirrer sig 'blinde' på dem og ikke kan forstå/se andres kritik, da meget af kritikken ofte vil være af den subjektive slags...
Blot lidt tanker fra en SW-nørd OG LOTR-poptøs... :-)
/Peter
#73 Kalle Ferm 20 år siden
#74 The Duck 20 år siden
jeg siger dette med erfaring fra min egen klasse 2.G(av, had mig ikke fordi jeg er ung), hvor man da godt kan se at "næsten" alle synes at LOTR er gode og "næsten" alle har set dem, men hvor kun ½ faktsik har set SW...
og man stemmer jo ikke på en film man ikke har set...
jeg ved dog godt at alle inde i dette forum har set SW (ellers går jeg postal igen), og at det nok ikke er popdrenge og -tøzer(there is that Z again) der er mest af herinde, derfor har jeg ikke noget imod at folk herinde mener at LOTR er bedre, jeg siger bare at det kan være at afstemningen lyver, lige netop fordi at der kommer sådanne mennesker som popdrenge og -piger herind....
anyway its just a theory
#75 filmz-Mifan 20 år siden
#76 filmz-Daniel_Logan 20 år siden
I am like a wild horse, and you can't tame me..
#77 El vez 20 år siden
Detder med at Star Wars skulle være en smal film og kun for nørder eller sci-fi interesserede passer ihvertfald ikke, den appelerer i høj grad til et bredt publikum, præcis ligesom LOTR filmene.
#78 filmz-Kadann 20 år siden
Helt enig. Lucas' inspirationskilder er helt tydeligt eventyr, med en flok goodguys, en flok badguys og en episk og retfærdig kamp.
Den største forskel, historiemæssigt, er at Star Wars foregår i det ydre rum og LOTR foregår i et univers, som er lidt mere jordnært.. udover det, er de basale historier meget ens.
#79 El vez 20 år siden
Hvad angår LOTR filmene har jeg både hørt almindelige filmgængere og kritiske filminteresserede været meget begejstrede, ligesom man kan finde folk fra begge grupper der ikke bryder sig om filmene, så jeg tror ikke du kan generalisere som du gør.
Hvis du oplever unge mennesker ikke har set de originale Star Wars film, men de har set LOTR, kunne det hænge sammen med at de originale Star Wars film er fra 70'erne og 80'erne, og det efterhånden er ved at være 6-7 år siden genudgivelsen af dem var oppe i biograferne - dertil kommer at filmene ikke er udkommet på dvd. De har derfor ikke på samme måde som os gamle rotter, haft mulighed for at se disse glimrende film, og selvfølgelig stemmer man kun på en film man har set.
Nu er der jo ikke kun helt unge mennesker her på siden, jeg synes de fleste folk her på siden har en meget moden filmsmag og anerkender såvidt smalle som brede film, så en afstemning her tager jeg mere seriøst end jeg ville med en tilsvarende afstemning på f.eks Ekstra Bladet eller Frids Films hjemmeside.
Jeg tror altså ikke du kan regne med at LOTR filmene har vundet denne afstemning fordi et par tilfældige poptøser har været forbi og stemme på den, jeg tror du må se i øjnene at mange folk anerkender denne film som værende den bedste filmtrilogi nogensinde.
#80 filmz-The Omen 20 år siden
Næh, I eventyrlystne folk burde åbne øjnene for noget større end bare filmenes budget!
Har det aldrig sagt jer noget, at Ringenes Herre ikke har vundet nogen oscars for bedste film endnu? Men hver sin smag, er det ikke det man siger.
Revolutionerende var begge filmtrilogier i hvert fald.