-
Hvem er James Stewart?55%
-
Vertigo13%
-
Rear Window10%
-
It's a Wonderful Life10%
-
Mr. Smith Goes to Washington3%
-
The Man Who Knew Too Much2%
-
The Man Who Shot Liberty Valance2%
-
Winchester '731%
-
The Philadelphia Story1%
-
Rope1%
-
Anden Film1%
-
Harvey1%
-
Anatomy of a Murder0%
-
You Can't Take It with You0%
Stemmer i alt: 984
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#51 Skeloboy 15 år siden
Har en veninde på 19...hun troede(indtil jeg fortalte hende det var forkert i går), at man kunne få HIV af at kysse...:)
Men udover det, så er Spencer Tracy jo også bedre:)
#52 filmz-Bruce 15 år siden
Nej men som med trivial pursuit, så er der en kategori, som hedder almen viden og indenfor film, så bør James Stewart være noget af det mest "almene" i universet, som H.C. Andersen er det indenfor forfattere og Mozart er det indenfor musik.
Og den får du mig så ikke til at bide på, men han er tæt på :)
#53 Skeloboy 15 år siden
#54 filmz-jonasgr 15 år siden
Jeg har i hvert fald stødt på flere som ikke kendt ham, da jeg skulle forklare hvor i DK jeg boede og at det ikke var i Cph.
'Cause I'm evil"
#55 tranberg 15 år siden
FILM er for alle; om man kan lide gamle klassikere eller nye blockbusters.
#52 - sikke noget vås. Film er heldigvis ikke som Trivial Pursuit, det er ikke almen viden eller en anden form for prøver i at se for sofistikeret man er, jo flere klassiske skuespillere man kender - det er i bund og grund underholdning, for alle.
Nogen kan lide James Stewart, andre kan lide Tom Cruise og nogen kan lide Zac Efron; drop jeres pensum, jeres almen viden og jeres idé om, at filmlidenskab og filmviden er en konkurrence.
FILM ER FOR ALLE - og FILMZ er FOR ALLE.
#56 keitel 15 år siden
Min hentydning til Café Latte folket er en harmløs drille bemærkning til alle de radikale der sidder og hygger sig på cafeér og kan løse verdens situationen medens de diskutere film noir- værd sin smag og fred være med det. Jeg tager til Rock og heavy koncert og drikker øl, medens jeg diskutere hvor mange perler der skal smides ud af landet :)
#57 Riqon 15 år siden
Hehe, det var lige før, jeg syntes du strak den, da du sagde "nogen kan lide Zac Efron", men jo, jeg bifalder dit indlæg og særligt den sidste linje.
#58 Antlion 15 år siden
#59 elwood 15 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#60 filmzkim 15 år siden
Jeg synes, det er fuldstændig i orden, folk ikke kender til skuespillere, der hittede i 50'erne.
Jeg kunne aldrig forestille mig at sætte mig ned og se en sort/hvis film.
Folk der synes ældgamle film er fantastike, er vel dem, der kan tænke tilbage på den fantastiske følelse af at se dem, dengang de var store og hittede.
Desuden, hvis man sammenligner James Stewart med de skuespillere der er idag, er han så i virkeligheden så fantastisk en skuespiller? Undskyld, men kan ikke se det "smukke" ved gamle sort/hvid film med sarkastiske overdrevne skuespillere.