• Hvem er James Stewart?
    55%
  • Vertigo
    13%
  • Rear Window
    10%
  • It's a Wonderful Life
    10%
  • Mr. Smith Goes to Washington
    3%
  • The Man Who Knew Too Much
    2%
  • The Man Who Shot Liberty Valance
    2%
  • Winchester '73
    1%
  • The Philadelphia Story
    1%
  • Rope
    1%
  • Anden Film
    1%
  • Harvey
    1%
  • Anatomy of a Murder
    0%
  • You Can't Take It with You
    0%

Stemmer i alt: 984

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#51 Skeloboy 15 år siden

#50 - men der er jo ikke noget pensum...og min anden pointe var, at mange af dem, der har stemt, ikke nødvendigvis bruger forum, men kun bruger siden for at læse anmeldelser, og så lige alligevel stemmer

Har en veninde på 19...hun troede(indtil jeg fortalte hende det var forkert i går), at man kunne få HIV af at kysse...:)

Men udover det, så er Spencer Tracy jo også bedre:)
Gravatar

#52 filmz-Bruce 15 år siden

Skeloboy (51) skrev:
#50 - men der er jo ikke noget pensum.

Nej men som med trivial pursuit, så er der en kategori, som hedder almen viden og indenfor film, så bør James Stewart være noget af det mest "almene" i universet, som H.C. Andersen er det indenfor forfattere og Mozart er det indenfor musik.

Skeloboy (51) skrev:
Men udover det, så er Spencer Tracy jo også bedre:)

Og den får du mig så ikke til at bide på, men han er tæt på :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#53 Skeloboy 15 år siden

#52 - nu må jeg sgu korrekse dig...der findes ikke en kategori i nogen TP, der hedder almen viden;)
Gravatar

#54 filmz-jonasgr 15 år siden

H. C. Andersen er heller ikke så kendt i udlandet som mange tror :)

Jeg har i hvert fald stødt på flere som ikke kendt ham, da jeg skulle forklare hvor i DK jeg boede og at det ikke var i Cph.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#55 tranberg 15 år siden

Slap nu af alle sammen.
FILM er for alle; om man kan lide gamle klassikere eller nye blockbusters.

#52 - sikke noget vås. Film er heldigvis ikke som Trivial Pursuit, det er ikke almen viden eller en anden form for prøver i at se for sofistikeret man er, jo flere klassiske skuespillere man kender - det er i bund og grund underholdning, for alle.

Nogen kan lide James Stewart, andre kan lide Tom Cruise og nogen kan lide Zac Efron; drop jeres pensum, jeres almen viden og jeres idé om, at filmlidenskab og filmviden er en konkurrence.
FILM ER FOR ALLE - og FILMZ er FOR ALLE.
The end is closest to the beginning
Gravatar

#56 keitel 15 år siden

#43 Med kunstfilm mener jeg bestemt ikke gamle klassikere som Vertigo, bare fordi en film er gammel behøver det ikke være en kunst film, kunst film er for mig "film noir" (især franske og italienske film) det er film jeg ikke fatter og det er film jeg synes er røvsyge og kedelige.

Min hentydning til Café Latte folket er en harmløs drille bemærkning til alle de radikale der sidder og hygger sig på cafeér og kan løse verdens situationen medens de diskutere film noir- værd sin smag og fred være med det. Jeg tager til Rock og heavy koncert og drikker øl, medens jeg diskutere hvor mange perler der skal smides ud af landet :)
Gravatar

#57 Riqon 15 år siden

#55 -

Hehe, det var lige før, jeg syntes du strak den, da du sagde "nogen kan lide Zac Efron", men jo, jeg bifalder dit indlæg og særligt den sidste linje.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#58 Antlion 15 år siden

Hvorfor skal film-noir (eller nærmere neo-noir) absolut blandes ind i denne grusomme diskussion? :( *snøft*
Gravatar

#59 elwood 15 år siden

Jeg kan godt li Film Noir, men aner ikke hvad Neo-Noir er, men jeg klare det fint, i øvrigt mener jeg og ku huske der er andre Noir genre, hvis man kan kalde det det.

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#60 filmzkim 15 år siden

Helt ærligt!
Jeg synes, det er fuldstændig i orden, folk ikke kender til skuespillere, der hittede i 50'erne.
Jeg kunne aldrig forestille mig at sætte mig ned og se en sort/hvis film.
Folk der synes ældgamle film er fantastike, er vel dem, der kan tænke tilbage på den fantastiske følelse af at se dem, dengang de var store og hittede.
Desuden, hvis man sammenligner James Stewart med de skuespillere der er idag, er han så i virkeligheden så fantastisk en skuespiller? Undskyld, men kan ikke se det "smukke" ved gamle sort/hvid film med sarkastiske overdrevne skuespillere.

Skriv ny kommentar: