33%
  • District 9
    18%
  • V for Vendetta
    9%
  • WALL•E
    9%
  • Star Trek
    8%
  • Moon
    6%
  • Anden film
    6%
  • Sunshine
    4%
  • A. I. - Kunstig intelligens
    3%
  • Terminator Salvation
    3%
  • War of the Worlds
    1%
  • Planet of the Apes
    1%

Stemmer i alt: 2836

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#171 BN 14 år siden

a@babo (170) skrev:

Jeg kunne faktisk ikke se den før nu, for 5-6 min siden??

Mystisk, for jeg skrev den da i søndags, altså den 23. maj??
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#172 KVASAR 14 år siden

Selvom udarbejdelsen af et bedre manuskript godt kunne være velkommen, er
James Camerons revolutionerende "Avatar" mit valg og med Ridley Scotts "Blade Runner: The Final Cut" lige i hælene.
AVATAR A James Cameron Film - Total $2.782.206.970 Worldwide
Gravatar

#173 filmz-Utyske 14 år siden

#172 -

Blade Runner er fra 1982, ikke 2002 - så anderledes er Final Cut jo heller ikke, i forhold til tidligere versioner. :)
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#174 Lord Beef Jerky 14 år siden

#173 jow da, der er da meget langt fra Final Cut til den oprindelige biografversion... men director's cut er jo stort set det samme, det er jo bare en enkelt scene og nogle smådetaljer i effekterne der er blevet justeret.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#175 filmz-Utyske 14 år siden

#174 -

Det bliver vi så åbenbart ikke enige om. :)

Forskellen mellem biografudgaven og den såkaldte DC, er jo kun at fortællerstemmen er fjernet, at slutningen er ændret, at enhjørningscenen er sat ind og enkelt småting for at kompensere for fortællerstemmen. Så vi taler vel hvad.. ½-1 minuts forskel i scener.

Final Cut er selvfølgelig anderledes, men det er jo primært "fejlretning" langt hen ad vejen, uden forandringer i selve fortællingen. Det der gør Final Cut bedre, er jo netop "fejlretningen", som får filmen til at fremstå som meget mere gennemført, men i forhold til den oprindelige europæiske udgave, synes jeg bestemt ikke at der er voldsom forskel, hvis man ser bort fra fortællerstemmen (noget jeg selv godt kunne lide).

Men taler vi i forhold til den amerikanske biografudgave, er der en del flere forskelle, da den er langt mindre voldelig end den europæiske udgave.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#176 Lord Beef Jerky 14 år siden

#175 Netop manglen må voice-over giver et fuldkomment andet univers stemningsmæssigt i filmen, og slutningen samt enhjørningescenen giver en komplet anden fortolkning af filmen, så naturligvis er der en kæmpe forskel.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#177 filmz-Bruce 14 år siden

#176 Jeg vil ikke så meget sige, at den giver en komplet anden fortolkning. Det var også muligt at komme til den fortolkning uden "enhjørningen", dog ikke så entydigt "skrevet i sten" som det er nu. Jeg savner lidt at kunne fortsætte det 10 år gamle slagsmål med en ven :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#178 filmz-Utyske 14 år siden

#176 -

Som skrevet: Det bliver vi så åbenbart ikke enige om. :)
Gravatar

#179 Lord Beef Jerky 14 år siden

#177 Det vil jeg så ikke sige, da netop voice-overen og manglen på enhjørningen gjorde det forholdsvist klart, hvad hovedrollen egentlig var for en gut. Uden voice-over og med enhjørning anser jeg filmen som fuldstændig tvetydig, og vendte en i forvejen kendt film til noget helt andet. Personligt anser Blade Runner som et klassisk eksempel på, hvor stor en ændring et director's cut egentligt kan være... og det er i endnu højere grad end Kingdom Of Heaven, som vi ellers også har snakket en del om. Men igen viser det vel, hvor forskelligt man kan opfatte film... jeg har aldrig før hørt om folk, der rent faktisk synes, at de to versioner ikke ligger særlig langt fra hinanden.
Gravatar

#180 KVASAR 14 år siden

#173 . . . Utyske

Jeg kan godt overstrege "Blade Runner: The Final Cut", hvis den afviger for meget i
forhold til intentionen med denne her polls. Selvom den faktisk har haft premiere i de amerikanske biografer den 5. oktober, 2007.

Spørgsmålet er nu hvor meget anderledes end film må skille sig ud, i forhold til den oprindelige biograf version ? For jeg kan bestemt finde film i andre genrer, hvor director's cut har skilt sig betydelig mere ud end i har belyst i "Blade Runner: The Final Cut". Og hvornår er det så lige, at man sætter snittet ?

AVATAR A James Cameron Film - Total $2.782.206.970 Worldwide

Skriv ny kommentar: