-
-
District 918%
-
V for Vendetta9%
-
WALL•E9%
-
Star Trek8%
-
Moon6%
-
Anden film6%
-
Sunshine4%
-
A. I. - Kunstig intelligens3%
-
Terminator Salvation3%
-
War of the Worlds1%
-
Planet of the Apes1%
Stemmer i alt: 2836
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#171 BN 14 år siden
Mystisk, for jeg skrev den da i søndags, altså den 23. maj??
#172 KVASAR 14 år siden
James Camerons revolutionerende "Avatar" mit valg og med Ridley Scotts "Blade Runner: The Final Cut" lige i hælene.
#173 filmz-Utyske 14 år siden
Blade Runner er fra 1982, ikke 2002 - så anderledes er Final Cut jo heller ikke, i forhold til tidligere versioner. :)
#174 Lord Beef Jerky 14 år siden
#175 filmz-Utyske 14 år siden
Det bliver vi så åbenbart ikke enige om. :)
Forskellen mellem biografudgaven og den såkaldte DC, er jo kun at fortællerstemmen er fjernet, at slutningen er ændret, at enhjørningscenen er sat ind og enkelt småting for at kompensere for fortællerstemmen. Så vi taler vel hvad.. ½-1 minuts forskel i scener.
Final Cut er selvfølgelig anderledes, men det er jo primært "fejlretning" langt hen ad vejen, uden forandringer i selve fortællingen. Det der gør Final Cut bedre, er jo netop "fejlretningen", som får filmen til at fremstå som meget mere gennemført, men i forhold til den oprindelige europæiske udgave, synes jeg bestemt ikke at der er voldsom forskel, hvis man ser bort fra fortællerstemmen (noget jeg selv godt kunne lide).
Men taler vi i forhold til den amerikanske biografudgave, er der en del flere forskelle, da den er langt mindre voldelig end den europæiske udgave.
#176 Lord Beef Jerky 14 år siden
#177 filmz-Bruce 14 år siden
#178 filmz-Utyske 14 år siden
Som skrevet: Det bliver vi så åbenbart ikke enige om. :)
#179 Lord Beef Jerky 14 år siden
#180 KVASAR 14 år siden
Jeg kan godt overstrege "
Blade Runner: The Final Cut", hvis den afviger for meget iforhold til intentionen med denne her polls. Selvom den faktisk har haft premiere i de amerikanske biografer den 5. oktober, 2007.
Spørgsmålet er nu hvor meget anderledes end film må skille sig ud, i forhold til den oprindelige biograf version ? For jeg kan bestemt finde film i andre genrer, hvor director's cut har skilt sig betydelig mere ud end i har belyst i "Blade Runner: The Final Cut". Og hvornår er det så lige, at man sætter snittet ?