33%
  • District 9
    18%
  • V for Vendetta
    9%
  • WALL•E
    9%
  • Star Trek
    8%
  • Moon
    6%
  • Anden film
    6%
  • Sunshine
    4%
  • A. I. - Kunstig intelligens
    3%
  • Terminator Salvation
    3%
  • War of the Worlds
    1%
  • Planet of the Apes
    1%

Stemmer i alt: 2836

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#181 Muldgraver 14 år siden

Huh, hvad er det for noget med den enhjørning...? Nu er min nysgerrighed vakt tilstrækkelig, jeg bliver nok nødt til at købe filmen, næste gang jeg går på jagt...
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#182 Lord Beef Jerky 14 år siden

#181 Den er rigtig flot!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#183 KVASAR 14 år siden

#182 . . . Lord Beef Jerky

Især den amerikanske Blu-ray, "Five-Disc Complete Collector's Edition".
AVATAR A James Cameron Film - Total $2.782.206.970 Worldwide
Gravatar

#184 Highland Park 14 år siden

Lord Beef Jerky (179) skrev:
... jeg har aldrig før hørt om folk, der rent faktisk synes, at de to versioner ikke ligger særlig langt fra hinanden.

Det har jeg heller ikke - før nu.

#181: Jeg har set 5-diskudgaven i Fona (2000 i folkemunde) for to hunde, hvis det skulle have interesse.

#183: In your dreams...
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#185 filmz-Utyske 14 år siden

#180 -

Det er nok forholdsvis svært at definere, bortset fra ekstreme tilfælde som "Payback" og har meget med øjnene der ser. Stadig vil jeg mene at filmen er fra 1982, da Scott jo ikke har optaget 117 min. (eller hvor lang den nu er) nye optagelser, men "bare" rettet op på en masse fejl i filmen og gjort den tæt på perfekt i forhold til den oprindelige vision.

Tag ikke fejl, "Blade Runner" er helt i toppen af mine personlige favoritter, men for mig gør fejlrettelser, en enhjørning, en beskåret slutning og manglende fortæller (i forhold til den oprindelige udgave) ikke en ny film eller en markant anderledes oplevelse.

Den var i toppen af mine favoritter da jeg så den oprindelige udgave i 80'erne og det er den stadig. :)
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#186 filmz-Bruce 14 år siden

Lord Beef Jerky (179) skrev:
#177 Det vil jeg så ikke sige, da netop voice-overen og manglen på enhjørningen gjorde det forholdsvist klart, hvad hovedrollen egentlig var for en gut. Uden voice-over og med enhjørning anser jeg filmen som fuldstændig tvetydig, og vendte en i forvejen kendt film til noget helt andet.

Der mener jeg det modsatte :) Der var mere tvetydighed grundet fraværet af enhjørning drømmesekvensen, hvor jeg mener man skal have været nærmest "fanatisk modstander" af "konceptet", skulle man vælge at se Deckard som andet end ... i DC'eren. Og efter 10 års kamp, måtte min ven da også "nedlægge modstanden", da DC udgaven kom frem.

Personligt anser Blade Runner som et klassisk eksempel på, hvor stor en ændring et director's cut egentligt kan være... og det er i endnu højere grad end Kingdom Of Heaven, som vi ellers også har snakket en del om.

Så absolut en stor ændring og især, som du siger det, stemningsmæssigt uden fortællerstemmen. Men for mig personligt, er den ikke tæt på en femtedel af det, som udgør forskellen på KoH versionerne.

Derudover er film lavet i det år de nu er lavet i, ellers skulle Metropolis pludselig være fra 2010 og Touch of Evil i dens restaurerede udgave, efter år 2000 :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#187 Lord Beef Jerky 14 år siden

#186 Fuldstændig enig mht. årstal og stemningen i Blade Runner. For mig blev det dog til et helt andet væsen i DC, hvor f.eks. KoH var den samme film, blot betydeligt bedre.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#188 Muldgraver 14 år siden

Hahaha, jamen klart, sci-fi-hornheste må være lig med nydelighed.

Mange tak for tippet.
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#189 BN 14 år siden

Bruce (186) skrev:
Der mener jeg det modsatte :) Der var mere tvetydighed grundet fraværet af enhjørning drømmesekvensen, hvor jeg mener man skal have været nærmest "fanatisk modstander" af "konceptet", skulle man vælge at se Deckard som andet end ... i DC'eren. Og efter 10 års kamp, måtte min ven da også "nedlægge modstanden", da DC udgaven kom frem.

Hvilken udgave foretrækker du personligt, Bruce?
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#190 filmz-Bruce 14 år siden

#189 DC / Final cut udgaven. Foretrækker at der ikke er nogen fortællerstemme. Men jeg havde også foretrukket, at drømmesekvensen ikke var der.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: