• "The Shawshank Redemption"
    42%
  • "The Green Mile"
    17%
  • "The Shining"
    15%
  • "It"
    7%
  • "Secret Window"
    4%
  • "Misery"
    3%
  • Anden film
    3%
  • "Stand by Me"
    2%
  • "The Lawnmower Man"
    1%
  • "Pet Semetary"
    1%
  • "The Dead Zone"
    1%
  • "Carrie"
    1%
  • "Apt Pupil"
    1%
  • "The Stand"
    1%
  • "Christine"
    0%
  • "Hearts in Atlantis"
    0%

Stemmer i alt: 1472

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#11 filmz-lone wolf 18 år siden

"The Lawnmower Man" burde ikke tælle med, det er da ikke andet end navnet den har til fælles med novellen.
"Apt pupil" er til gengæld den eneste hvor jeg syntes bedre om filmen, end novellen.
I BELIEVE IN DRAGONS, GOOD MEN AND OTHER FANTASY CREATURES!
Gravatar

#12 duuk74 18 år siden

Jeg er enig i at Shawshank er ekstremt overvurderet. Den er alt for manipulerende og kliché efter min smag. Det er simpelthen alt for let at lave en film, om en person der gennemgår alverdens pinsler, mens vi lider med ham, for derefter at vinde til slut.
The Shining eller Stand By Me. Har lige fået The Dead Zone som jeg glæder mig til at se, den skulle være ret god.
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#13 Patriarch 18 år siden

Har ikke læst novellen men bliver nysgærrig - kan du uddybe dit synspunkt?
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#14 MouseMickey 18 år siden

hvad sker der da på plejehjemmet som ikke er med i filmen.... har ik læst bogen men vil gerne vide det....

Nikko was easy. Now it's your turn. One night you'll close your eyes, and when they open I'll be there. It'll be time to die
Gravatar

#15 filmz-ImOOnI 18 år siden

The Green mile er en af de bedste jeg har set a de film som er filmatiseret,

Men ville dog sætte krys på "Anden film" da jeg 112% glæder mig til at "the girl ho loved Tom Gordon" kommer, den bog var fed syntes jeg.
Gravatar

#16 Outbound Sith 18 år siden

"Shawshank" er fremragende, og jeg burde egentlig have valgt den. Men det blev "The Shining", selvom den er så langt fra bog-forlægget, at det næsten ikke er en filmatisering, men snarere en inspirations-kilde.

Og så den første halvdel af "It" på en 3.-plads, fordi den - ligesom "The Shining ændrede Benways syn på hotelgange - med ét slag tog alt det sjove og hyggelige ud af klovne for mig!!!
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#17 filmz-Nínjafnat 18 år siden

Jeg har også sat mit kryds ved Shining, IMO den eneste King-film der har overgået bogen. Det er simpelthen en fantastisk creepy og smuk film.

#16: Hvordan synes du den lægger langt fra bogforlægget at den ikke kan kaldes en filmatisering? Slutningen I know, men ellers? Der er selvfølgelig mange ting der er udeladt, men det bliver der jo altid på film.

#13: Jeg døde også af grin da jeg så Plæneklippermanden var med på listen. Novellen handler bare om en fyr der æder græsset istedet for at slå det, og filmen handler jo om en sinke der bliver en Gude-agtig VR ting. Hold op hvor er den dårlig! Jeg kan huske da den kom "Den første film nogensinde der handler om virtuel reality" Heh...
*Doll-dagga buzz-buzz ziggety-zag*
Gravatar

#18 Slettet Bruger [547049522] 18 år siden

Helt klart shawshank!
Gravatar

#19 BN 18 år siden

"Shawshank Redemption", efterfulgt af "The Green Mile" og "The Dead Zone" (David Cronenbergs bedste film).

#10 og 12: "Shawshank" overvurderet???????? Eh, what?
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#20 davenport 18 år siden

Shawshank, fordi den har alt en god film skal have, og man sidder med en tilfreds følelse bagefter.

Bogmæssigt er min yndling stadig The Stand - Uncut, da den har alt en god bog skal have, og så er den så dejlig lang.

Men der er lavet mange gode King-film - og mange dårlige også.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!

Skriv ny kommentar: