-
"The Shawshank Redemption"42%
-
"The Green Mile"17%
-
"The Shining"15%
-
"It"7%
-
"Secret Window"4%
-
"Misery"3%
-
Anden film3%
-
"Stand by Me"2%
-
"The Lawnmower Man"1%
-
"Pet Semetary"1%
-
"The Dead Zone"1%
-
"Carrie"1%
-
"Apt Pupil"1%
-
"The Stand"1%
-
"Christine"0%
-
"Hearts in Atlantis"0%
Stemmer i alt: 1472
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#41 keitel 18 år siden
#42 pulse83 18 år siden
Jeg er ikke en filmelsker der sidder med designerbriller på og sværger til pladderhumanistiske film-noir mesterværker med krydsede ben og en cigaret i den ene hånd. Jeg elsker også ordinær Hollywood underholdning.
#43 mr gaijin 18 år siden
#40 Pladderhumanistisk film noir? Der er vist noget, du har grueligt misforstået. Det er snarere film som Shawshank, der er sentimentale og pladderhumanistiske. Det gør dog ikke Shawshank til nogen dårlig film. Jeg nød skam også den film.
#44 filmz-Bruce 18 år siden
Film noir er modsatrettet pladderhumanistisk, så dit udsagn er vist esperanto.
Derudover vil jeg mene, at en film ikke behøver at have noget som helst banebrydende i sig, for at være et mesterværk. Gedigent håndværk, instruktion, plot og skuespil er alt, hvad der behøves af ingredienser for at skabe noget fremragende. At nogle prøver noget nyt og indimellem lykkes er fedt, men grundsubstansen i madpyramiden er de vigtigste ingredienser.
Shawshank er en fremragende film, i mine øjne dog heller ikke berettiget sin høje plads på IMDB.
#45 filmz-sparrowed 18 år siden
#39...Godt du huskede at nævne Dolores Claiborne.
Troede i en stund, at den var glemt blandt filmz brugere.
#46 metabolid 18 år siden
#47 filmz-Bruce 18 år siden
#48 Slettet Bruger [3727556863] 18 år siden
;-)
Just kidding, den film stinker langt væk. Shawshank all the way.
#49 lasse78 18 år siden
Men "En verden udenfor","Stand By Me", "Den Grønne Mil", "Carrie", "Cujo", "Firestarter" er også nogle som ligger ret højt på min liste.
Men er blevet lidt skuffet over "The Shining" og "It". Syntes ikke de virker og jeg er især ked af at The Shining ikke har nogen virkning på mig. Bogen er sku god. "It", har også skuffet lidt. Men med disse CGI tider, kunne man SAGTENS ruske op i nogle af detalierne. Men bogen er skå fed.
#50 Norrah 18 år siden