• "The Shawshank Redemption"
    42%
  • "The Green Mile"
    17%
  • "The Shining"
    15%
  • "It"
    7%
  • "Secret Window"
    4%
  • "Misery"
    3%
  • Anden film
    3%
  • "Stand by Me"
    2%
  • "The Lawnmower Man"
    1%
  • "Pet Semetary"
    1%
  • "The Dead Zone"
    1%
  • "Carrie"
    1%
  • "Apt Pupil"
    1%
  • "The Stand"
    1%
  • "Christine"
    0%
  • "Hearts in Atlantis"
    0%

Stemmer i alt: 1472

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#1 filmz-Emil 18 år siden

Selvom jeg er ret vild med både The Lawnmower Man, The Green Mile og It, så måtte valget unægteligt falde på The Shawshank Redemption.
- I'm shocked, shocked to find that gambling is going on in here!
- Your winnings, sir.
- Oh, thank you very much.
Gravatar

#2 läkerol 18 år siden

Det er helt klart Stand by me..
Our deepest fear is not that we are inadequate. Our deepest fear is that we are powerful beyond measure.
Gravatar

#3 Benway 18 år siden

"The Shining" som permanent har ændret mit forhold til lange hotelgange. :)
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#4 wiseguy 18 år siden

Helt klart Shawshank!
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#5 Vestas 18 år siden

Det må blive "The Shining" (efterfulgt af "Stand by me" og "Misery"). Jeg har aldrig forstået folks fascination af "Shawshank Redemption". Den er meget overvurderet efter min mening.
You can just hang around outside in the sun all day, tossing a ball around, or you can sit at your computer and do something that matters! - Cartman
Gravatar

#6 filmz-jackjazz 18 år siden

Jeg har desværre ikke set dem alle. Mangler bl.a. "The Lawnmover Man". Til gengæld har jeg dog læst alle på listen, og med mit umiddelbare kendskab kan der ikke være nogen tvivl om, at "The Shawshank Redemption"/"Rita Hayworth and Shawshank Redemption" er på en klar førsteplads fulgt af "The Green Mile"

Jeg er til stadighed dybt imponeret over, hvor godt og meget Frank Darabont har fået ud af Shawshank-novellen. På samme måde irriteres jeg tit over, at der mangler noget i filmatiseringen af "The Green Mile":
Hele nutids-historien om, hvad vores hovedperson oplever på plejehjemmet er stort set væk (i hvert fald den interessante del af den)

//JackJazz
Let me tell you something my friend. Hope is a dangerous thing. Hope can drive a man insane.
Gravatar

#7 Bates 18 år siden

"The Shawshank Redemption" efterfulgt af "The Green Mile", og "The Shining".

Synes nu også at "It" (første del), "Misery" og "Pet Semetary" er udemærkede film.
Gravatar

#8 filmz-Linda 18 år siden

Ingen tvivl overhovedet - The Shawshank Redemption!

We sat and drank with the sun on our shoulders and felt like free men. Hell, we could have been tarring the roof of one of our own houses. We were the lords of all creation. As for Andy - he spent that break hunkered in the shade, a strange little smile on his face, watching us drink his beer.

#9 18 år siden

Synd, at man ikke kan stemme på det suveræne Oscar-materiale med Sortenegeren: http://us.imdb.com/title/tt0093894/
Gravatar

#10 pulse83 18 år siden

The Shining, skarpt efterfulgt af The Green Mile. IT er også rigtig god. Shawshank er vanvittigt overvurderet. En god film, men overvurderet som bare pokker.

Misery og Secret Window er begge udemærkede. Stand by Me skuffede mig, da jeg så den for første gang for nyligt. Virkelig dårligt skuespil af drengene med undtagelse af River Phoenix.
Excuse me, Flo!

Skriv ny kommentar: