• "The Shawshank Redemption"
    42%
  • "The Green Mile"
    17%
  • "The Shining"
    15%
  • "It"
    7%
  • "Secret Window"
    4%
  • "Misery"
    3%
  • Anden film
    3%
  • "Stand by Me"
    2%
  • "The Lawnmower Man"
    1%
  • "Pet Semetary"
    1%
  • "The Dead Zone"
    1%
  • "Carrie"
    1%
  • "Apt Pupil"
    1%
  • "The Stand"
    1%
  • "Christine"
    0%
  • "Hearts in Atlantis"
    0%

Stemmer i alt: 1472

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#31 Kalle Ferm 18 år siden

Shawshank fordi den beskæftiger sig med venskab og håb på en meget fin måde.
Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.
Gravatar

#32 lagoni 18 år siden

#30 - 'læser for lidt' er vist rigtig nok, bare spørg mine lærere :) Er skam i gang med at læse The Stand, men det er altså den længste novelle jeg nogensinde er begyndt på...
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#33 dyg 18 år siden

En top5 må se sådan ud:
Shawshank Redemption
Apt Pupil
It
The Green Mile
The Shining
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#34 zombieman 18 år siden

#26 helt enig det er en skam at The long walk ikke er lavet genial bog. Desuden synes jeg at Amok også kunne gøre sig rigtig godt som film. Stemte forresten på Stand by me som jeg har et nostalgisk forhold til. Derefter følger The Shining, Dead zone, En verden udenfor, Carrie og the Dark half som jeg synes er ekstremt undervurderet
Lick my plate you dog dick
Gravatar

#35 pulse83 18 år siden

#19 Shawshank er overvurderet fordi at den ikke byder på noget banebrydende nyt. Hverken filmisk, plot-mæssigt, pointe-mæssigt, billedligt, lyd-mæssigt, skuespil-mæssigt eller følelses-mæssigt. Den er ganske enkelt for ordinær til at være 2. verdens bedste film (ifølge IMDB). Pointen i filmen bliver severet for dig på et sølvfad, og der er ikke specielt meget dybde at spore, hvis man bedømmer filmen ud fra hvor meget ros den får. Den giver mig ikke noget, som jeg ikke allerede har oplevet i andre film. Derfor syntes jeg den er overvurderet. Men det er ikke nogen dårlig film. Blot overvurderet.
Excuse me, Flo!
Gravatar

#36 ks 18 år siden

Jamen, lagoni. Jeg syntes du sagde, at du havde opgivet The Stand? :p
Gravatar

#37 lagoni 18 år siden

Ikke opgivet, vi havde bare visse uoverenstemmelser - den kunne ikke tåle jeg så andre bøger - så vi holder lige pause fra hinanden et års tid :)
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#38 hey now 18 år siden

stemte IT...
Godspeed into the Mainstream
Gravatar

#39 Yoda 18 år siden

Det blev "Misery", men det kunne for så vidt også være blevet "The Shining", "Stand By Me" eller "The Shawshank Redemption".

Ej at forglemme "Dolores Claiborne", der også er en rigtig god film.
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#40 filmz-Emil 18 år siden

#35 pulse83 > Behøver en film være banebrydende for at være god? Den bruger jo netop alle de indgangsvinkler, som man ved virker, og således udnytter den bare den erfaring filmbranchen gennem årene har fået.

Hvorfor skal alt være et kæmpe stort pladderhumanistisk film noir-mesterværk, for at være godt? Hvad er der galt med at en film bare er gammeldags god? Shawshank er jo netop helt igennem fantastisk, fordi den samtidig med at være forrygende god, også kan forståes af alle. Man behøver ikke have nogen dybere indsigt i hverken analyse af film eller instruktøren selv, for at kunne forstå hvad den handler om.
- I'm shocked, shocked to find that gambling is going on in here!
- Your winnings, sir.
- Oh, thank you very much.

Skriv ny kommentar: