• "The Shawshank Redemption"
    42%
  • "The Green Mile"
    17%
  • "The Shining"
    15%
  • "It"
    7%
  • "Secret Window"
    4%
  • "Misery"
    3%
  • Anden film
    3%
  • "Stand by Me"
    2%
  • "The Lawnmower Man"
    1%
  • "Pet Semetary"
    1%
  • "The Dead Zone"
    1%
  • "Carrie"
    1%
  • "Apt Pupil"
    1%
  • "The Stand"
    1%
  • "Christine"
    0%
  • "Hearts in Atlantis"
    0%

Stemmer i alt: 1472

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#21 filmz-Bruce 18 år siden

Shining
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#22 filmz-æsop 18 år siden

The Shawshank Redemption.............. bare for ikke at være på tværs
No Luke, I am your father
Darth Vader
Gravatar

#23 filmz-Solevad 18 år siden

The Shining, stærkt forfulgt af Shawshank og green mile!
"He who forgets will be destined to remember"
Gravatar

#24 Hal60 18 år siden

Puha, der er jo mange gode... men valget var alligevel stjerneklart: The Shining!
When I was a little kid my mother told me not to stare into the sun. So once when I was six, I did.
Gravatar

#25 filmz-donprehn 18 år siden

Var slet ikke i tvivl, den bedste et "the Shining" med "Misery", som nr. 2.

Jeg er af samme menning som et par andre herinde i at "Shawshank" er overvurderet. Mage til sødsuppe skal man lede længe efter, jeg brækker mig.
Gravatar

#26 filmz-jackjazz 18 år siden

#14:
Nu var der jo en grund til, at jeg lavede det som en "spoiler" - jeg kan nemlig godt forestille mig, at det vil være en kanon-oplevelse at læse bogen efter at have set filmen, fordi man så får en ekstra dimension på fortællingen.
Derfor må mit svar være: Læs bogen!

Og "Shawshank" er IKKE overvurderet - for en gangs skyld har man nemlig taget sig tid til at få alle de små menneskelige facetter med i en film, hvilket er svært og tager meget tid, da forskellige følelser jo skal vises visuelt (ergo: ved et lille handlingsforløb). Sikkert også derfor, at en novelle kunne blive til en hel film...

"The Shining" (1980) mener jeg ikke formår at få den crepy stemning i bogen med - den bog er SCARY, fordi man virkelig kommer ind under huden på Danny. Selvfølgelig er det en god film, men den lever overhovedet ikke op til bogen.

"Misery" kunne jeg også godt lide, men den lever meget højt på Kathy Bates' eminente skuespil.

Jeg ville meget gerne opleve en ordentlig filmatisering af "The Stand". Den bog er fantastisk, og den mini-serie man har smækket sammen yder den slet ikke retfærdighed.
I øvrigt er bogen efter min mening SK's bedste, men også den længste. Har man lyst til at læse den, så husk at få fat i den rigtige udgave. På dansk udgav man først en forkortet udgave ved navn "Slutspil", men senere er den uforkortede version kommet under navnet "Opgøret", og det er denne man bør læse - og få en oplevelse for livet!

Som helt ny filmatisering så jeg gerne, at man tog "The Long Walk" - den synes jeg virkelig har et genialt koncept, som jeg tror kunne gøre sig godt på film.

//JackJazz
Let me tell you something my friend. Hope is a dangerous thing. Hope can drive a man insane.
Gravatar

#27 ks 18 år siden

Jeg stemte Shawshank.

#26 - Uhm, jeg må sige, at jeg tror Long Walk ville gøre sig utrolig dårligt på film. Der sker jo teknisk stort set ingenting, det hele er psykologisk - ergo, meget svært at overføre respektabelt til film. "Rage" af hans Bachman noveller derimod, den kunne være interessant.

Og ligesom mange andre synes jeg også The Stand er Stephen King's i særklasse bedste bog, men jeg vil nu vove at påstå, at hvis man ser Dark Tower som en lang fortælling, så er den betydeligt længere end The Stand! :)

Og så lige totalt off-topic: Men jer, der har læst The Stand, hvilken karakterer fandt i mest interessante? Jeg elsker nemlig specielt novellen for ikke at generalisere de onde som de onde, og de gode som de gode - og jeg er helt vild med Lloyd! :) (Og så er Flagg naturligvis klart King's mest rafinerede skurk!)
Gravatar

#28 davenport 18 år siden

Jeg er nok mest glad for Stu.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#29 lagoni 18 år siden

"Jeg elsker nemlig specielt novellen for ikke at generalisere de onde som de onde..." (fra #27)

Ja, jeg elsker også noveller på små 1400 sider...
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#30 davenport 18 år siden

Du læser for lidt og ser for mange film Lagoni ;)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!

Skriv ny kommentar: