• "The Shawshank Redemption"
    42%
  • "The Green Mile"
    17%
  • "The Shining"
    15%
  • "It"
    7%
  • "Secret Window"
    4%
  • "Misery"
    3%
  • Anden film
    3%
  • "Stand by Me"
    2%
  • "The Lawnmower Man"
    1%
  • "Pet Semetary"
    1%
  • "The Dead Zone"
    1%
  • "Carrie"
    1%
  • "Apt Pupil"
    1%
  • "The Stand"
    1%
  • "Christine"
    0%
  • "Hearts in Atlantis"
    0%

Stemmer i alt: 1472

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

#61 18 år siden

10+12+35: 'Overvurderet' er netop det rette ord for TSR.
Gravatar

#62 lasse78 18 år siden

#59 lad mig bare sige at bøgerne er ca. 50 bedere end filmene.
http://lasseelkjaer.dk/
Gravatar

#63 stefsims 18 år siden

The Running Man
That movie has warped my fragile little mind.
Gravatar

#64 filmz-grev_michal 18 år siden

nem afstemning for mig :-)

har jo selv en verden udenfor/shawshank på min favoritliste. En seværdigfilm der aldrig går af mode - gribende.

De fleste af steven kings filmatiseringer er noget makværk, selvom materialet/manuskriptet ellers har været et godt udgangspunkt.

Ind på en flot andenplads kommer 'It' , jeg glemmer aldrig pennywise hehe

Dog er green mile/misery også blandt de vellykkede film ;-)

edit: Kan se at shining ligger som nummer 3 - den har aldrig rigtig sagt mig noget. Synes det var en amatør efterligning af bogen desværre. (selvom jeg er en stor fan af jack)
Gravatar

#65 Lady Arwen 18 år siden

Det blev The Green Mile. Jeg har faktisk først set den her for en månedstid siden hvor den var i fjernsynet men jeg synes bare at det var en helt fantastisk film og skuespillerne gør det simpelthen så godt!
har kun set tre af filmene og jeg kan også rigtig godt lide Secret Window som også er rigtig godt lavet..
Doctor Who <3
Gravatar

#66 filmz-ataris 18 år siden

Jeg endte med at stemme på The Green Mile, men jeg har desværre ikke fået set The Shining endnu. Jeg er fuldstændig enig med #35 og de andre, der synes Shawshank Redemption er overvurderet. Jeg synes også, at det er en god film, men jeg havde forventet en del mere pga. dens 2. plads på Imdbs topliste. Omend jeg ikke synes Godfather I er en fremragende film, kan jeg forstå hvorfor den ligger #1 på listen. Jeg har derimod ingen som helst forståelse for hvordan Shawshank Redemption overhovedet kan ligge i nærheden af top 10. Men jeg er glad for at vide, at jeg ikke er den eneste, der har det sådan :)
still cuckoo for cocoa puffs
Gravatar

#67 BN 18 år siden

"EN VERDEN UDENFOR" el. "The Shawshank Redemption" er et mesterværk.

Sandt nok er den ikke banebrydende eller indeholder noget nyt. Men når en fortælling afvikles så brilliant som i tilfælde med "Shawshank" og når der spilles så flot og med stor indlevelse i både hovedroller og mindre roller, ja, når magien er så intens som i tilfældet med "Shawshank", så er det ikke nogen 'overvurdering' der gør at IMDB.com's brugere har stemt filmen op på en 2. plads.

Så højt er den ikke placeret på MIN liste, men jeg forstår godt at folk er vilde med den. For det er jeg også.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

#68 18 år siden

66: Fuck, det havde jeg ikke set! En 2. plads blandt ALLE film? People are strange. Men det er da en ærlig sag at synes den er nummer to blandt alle film, hvis man aldrig har hørt om film som Blade Runner, Pulp Fiction Apocalypse Now, Goood Bad Ugly, Goodfellas, Heat, Silence of the Lambs, LOTR1+3, Star Wars 77, Fargo, For a Few Dollars More og 1000 andre...
Gravatar

#69 filmz-grev_michal 18 år siden

jon vi har alle en forskellig filmsmag og de film du nævner er jo i særdeleshed gode film.

Det er noget vi kan diskutere forevigt - men man skal se på hvilken slags film det er også...

Er det en film der appellerer til flertallet af filmseere?

star wars, blade runner og de andre i sci-fi genren rammer altså ikke ligeså mange mennesker.

pulp fiction er nu meget en smagssag den rammer ihvertfald ikke de fleste og selvom jeg er inkarneret tarantino fan hører den ikke hjemme i toppen.

heat er en god actionfilm, selvom niro/pacino har deres øjeblikke er det heller ikke en film der hører hjemme i det selskab.

Silence of the lambs er også en af mine favoritter en vellykket thriller, den måtte som gerne ligge deroppe ad efter min mening.

apocalypse now er også meget en smagssag - det er ikke lige min kop the, men kan godt forstå den er vellidt.

goodfellas forstår jeg slet ikke er med i den opremsning?

Fargo er også en ret enestående film, den så jeg også gerne i toppen.

- vi kunne jo blive ved med men faktum er et mange af disse film er genre betonet og de bevarer ikke det samme nutidige budskab som shawshank gør.

Shawshank er et mere komplet filmværk i forhold til mange af de film du har nævnt.

- men det er så bare min mening hehe :p
Gravatar

#70 filmz-Kadann 18 år siden

#69 -

Nåeh ja, Star Wars holdte jo kun rekorden for den mest sete film nogensinde i hvad.. 15-20 år? Nej, det er sikkert ikke en film der rammer så mange folk. :)
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org

Skriv ny kommentar: