-
"The Shawshank Redemption"42%
-
"The Green Mile"17%
-
"The Shining"15%
-
"It"7%
-
"Secret Window"4%
-
"Misery"3%
-
Anden film3%
-
"Stand by Me"2%
-
"The Lawnmower Man"1%
-
"Pet Semetary"1%
-
"The Dead Zone"1%
-
"Carrie"1%
-
"Apt Pupil"1%
-
"The Stand"1%
-
"Christine"0%
-
"Hearts in Atlantis"0%
Stemmer i alt: 1472
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#71 18 år siden
#72 m 18 år siden
#73 18 år siden
#74 nakalay 18 år siden
#75 NightHawk 18 år siden
Hele set-up'et er rigtigt creepy lavet lige fra James Caan's biluheld, til afsløringen af Kathy Bates sande natur. Hendes person er efter min vudering en langt mere ubehagelig og realistisk og dermed mere effektiv psycho-rolle, end den som Jack Nicholson levere i "The Shining". Ikke at den er dårlig/skuffende, men han krydser grænsen til overspil lige lovligt meget efter min smag og derfor blir det i sidste ende lidt af en selvparodi.
"The Dead Zone", er sådan set oppe på samme niveau som "Misery" og derfor var det sgu lidt svært, at vælge imellem de to. Er også af den mening at det er Cronenbergs bedste film ud over "The Fly". Christopher Walkens overnaturlige evner, blir holdt på et realistisk plan og man blir heldigvis ikke druknet i bølger af fremtidsyn/effekter, der forstyrrer handlingen. Fed thriller, der underholder hele vejen til en forrygende finale og opgør med Martin Sheens herlige magtlidderlige præsidentkandidat.
3. pladsen går til "Stand By Me", som jeg stadig finder meget seværdig, trods en lidt forudsigelig historie.
#76 18 år siden
#77 NightHawk 18 år siden
Har ikke læst bogen. Det lyder godt nok temmelig pervest, det hun gør der. Kan godt forstå hvorfor, de har lavet det om. Tror det ville ha' ødelagt den fine suspense stemning i filmen og måske i sidste ende ha' gjordt den alt for splatter-agtig.
#78 nakalay 18 år siden
#79 duuk74 18 år siden
#80 18 år siden