-
"Sin City"58%
-
"V for Vendetta"14%
-
"The Crow"6%
-
"A History of Violence"5%
-
Anden film4%
-
"Det hemmelighedsfulde selskab"4%
-
"Vejen til Perdition"3%
-
"From Hell"3%
-
"Ghost World"2%
-
"American Splendor"1%
Stemmer i alt: 1920
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#21 dyg 17 år siden
#22 Yoda 17 år siden
#23 jessup 17 år siden
#24 Mercadian 17 år siden
A History Of Violence er også herlig
#25 filmz-paard 17 år siden
#26 filmz-Angel Eyes 17 år siden
#27 lagoni 17 år siden
Glæder mig til filmatiseringen af Y: The Last Man, er ved at skrive BA om bl.a. den, tror det vil blive en rigtig interessant film med de rigtige mennesker involveret.
#28 filmz-dogacc 17 år siden
Frank: Why are you wearing that stupid man suit?
#29 Kram 17 år siden
If winning isn't everything, why do they keep score?
#30 NightHawk 17 år siden
Brandon Lee's bedste præstation i hans karriere, IMO. Her viser han endelig, at han blot var andet end en billig kopi af hans far. Filmen har en cool og mørk visuel gothisk stil som jeg er ret vild med. Kampscenerne er pisse godt koreograferet, især da Lee stormer stormødet i en byge af kugler. Og så spiller Michael Wincott, som Top Dollar, nok en af de bedste skurke i den genre her nogensinde. Soundtracket må også siges, at være ret lækker kræs.
2. Sin City :
Syntes jeg er ret fedt lavet allround. Rodriguez rammer 100 % plet i sin visualisering af Frank Millers tegneserie. Det har selvfølgelig også hjulpet kraftigt til det gode resultat, at Miller selv har været en stor del af filmen. Den er rå og møgbeskidt og et par steder så osende af mandehørm, at det næsten er for meget af det gode. Men det skal det jo være og det er bestemt til at leve med, IMO, når den visuelle stil er så flot at se på. Skuespillet syntes jeg også er glimrende på alle fronter, selv om Bruce Willis i princippet bare spiller sig selv. Især leverer Nick Stahl en overaskende slagkraftig præstation som den ultra perverse Yellow Basterd.
3. From Hell :
Rammer igen plet med den visuelle stil, der oser af creepy stemning i Londons tågefyldte og dystre gader. Johnny Depp er intet mindre end fremragende at se på, som den opium afhængige detektiv og bakkes flot op af et topproffesionelt cast. De to, for mit vedkommende, ukendte Hughes brødre har præsteret en lille perle her, hvor gyset for en sjælden gangs skyld i nyere gyserfilm, har et yderst gennemtænk og velskrevet manuskript/plot at læne sig op af.
4. Ghost World
5. Vejen til Perdition
6. A History of Violence
Nummer chok : Det Hemmelighedsfulde Selskab. Filmen er rodet fortalt både visuelt og manuskriptmæssigt set. Connery er sjældent set mere lousy end her og...ja den film skal vel bare glemmes for evigt.
Har ikke set V for Vendetta eller American Splendor.