-
"Sin City"58%
-
"V for Vendetta"14%
-
"The Crow"6%
-
"A History of Violence"5%
-
Anden film4%
-
"Det hemmelighedsfulde selskab"4%
-
"Vejen til Perdition"3%
-
"From Hell"3%
-
"Ghost World"2%
-
"American Splendor"1%
Stemmer i alt: 1920
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#31 chandler75 17 år siden
Den vil jeg meget gerne læse når du er færdig. "Y" er en af mine favorit-tegneserier. Hvad er din tese/emne?
#32 lagoni 17 år siden
Et af problemerne med Y er dog at der er en del albums og dte bliver for meget at tage alle med, så fokuserer nok mest på de første 2-3 stykker.
Men er ikke så langt endnu, sidder og arbejder på en foreløbige bibliografi, som skal afleveres i morgen. Skal først aflevere 1. september, så kommer desværre nok først i gang med at skrive - og derved ha' ordentlig styr på det hele - om en måneds tid. Ærgrer mig over vi ikke skal forsvare opgaven mundtligt, tror det emne nemt kan misforståes af censor.
#33 chandler75 17 år siden
#34 m 17 år siden
#35 lagoni 17 år siden
Men som sagt, lang tid endnu - får sikkert først struktur på sidst i august :)
#36 chandler75 17 år siden
Men spændende i hvert fald :)
#37 chandler75 17 år siden
Ofte er skaberne ret samarbejdsvillige, hvis du stiller nogle bestemte spørgsmål. Og så er der jo ikke noget censor ved bedre, end hvis man selv har "forsket" og kommet frem med helt nye og originale sekundærkilder.
Da jeg skrev speciale om den tværkulturelle og etniske problematik i forfatteren John Fantes forfatterskab (1909-1983), skrev jeg fx. til hans søn, Dan, som også er forfatter, og spurgte om, hvorledes hans amerikansk-italienske identitet havde påvirket hans eget forfatterskab som 3. generationsindvandrer.
#38 lagoni 17 år siden
#39 rockysds 17 år siden
From Hell, "Ghost World" og Vejen til Perdition er også rigtig gode. Daniel Clowes' "Ghost World"-tegneserie kan også klart anbefales.
V for Vendetta er udmærket, men slet ikke ligeså god som tegneserien.
Har ikke set "League", "American Splendor" eller "History og Violence", men holder meget af de to førstnævnte. Især "Splendor" er et mesterværk. Var dog ikke en stor fan af "Violence"
#40 Åkepool 17 år siden
Nå, spøg til side, har set 6 af de 9 film og har "Sin city" på toppen, skarpt efterfulgt af "V for vendetta"
Har iøvrigt kun læst en af tegneserierne :)