• Edward Scissorhands
    16%
  • Batman
    14%
  • Sleepy Hollow
    14%
  • Big Fish
    11%
  • Mars Attacks!
    8%
  • Batman Returns
    7%
  • Sweeney Todd
    6%
  • Beetlejuice
    6%
  • Planet of the Apes
    5%
  • Charlie og chokoladefabrikken
    4%
  • Ed Wood
    3%
  • Corpse Bride
    3%
  • Anden film
    2%

Stemmer i alt: 1490

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#31 filmz-Narniabæver 15 år siden

"Corpse Bride"
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#32 Kruse 15 år siden

Puha det var et meget svært valg. Min stemme faldt på Ed Wood, meget stærkt forfulgt af Edward Scissorhands som jeg også holder meget af. Havde jeg været i et andet humør havde måske valgt den fremfor Ed Wood. Min liste af hans film ser sådan ud. Dog er det alt for lang tid siden at jeg så Beetlejuice, så den kan jeg ikke helt vurdere, selvom at jeg husker den som rigtig god.

1. Ed Wood
2. Edward Scissorhands
3. Big Fish
4. Sweeney Todd
5. Resten af hans film

"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#33 chronaden 15 år siden

Sjovt som han er forhandt på filmz :P

Én af mine favorit instruktører!
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#34 The Duck 15 år siden

1. Batman Returns
2. Mars Attacks
3. Sleepy Hollow
4. Edward Scissorhands
5. Batman
Gravatar

#35 McManus 15 år siden

Att #27; Synes helt bestemt det er på tide at se den, ja! Specielt når den i alligevel bare står og fylder ;)

Selvfølgelig kommer det meget an på hvilke typer af film man er til, men synes bare at Big Fish er så gennemført fantastisk og fantasifuld. En helt igennem unik og fantastisk film der virkelig leger med fantasien og giver en de der 5 minutters "woooow-effekt", efter den er færdig. Hvis jeg skulle sammenligne det med noget, skulle det nok være ´Finding Neverland´ - Ikke i forløb eller i historie, men i dens humør og tema. En skøn, skøn film, som jeg aldrig bliver træt af!

Hvis man måtte have sat to stemmer var den næste nok faldet på Sweeney Todd, som jeg elsker for dens meget specielle og anderledes billeder - dens horror og sange er fantastisk, og bliver ikke noget tidspunkt for meget. Og så synes jeg at Johnny Depp er vidunerlig i den. Egentlig sjovt at han og Burton har lavet så meget sammen?
Gravatar

#36 filmz-jonasgr 15 år siden

Big Fish
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#37 Æsop9000 15 år siden

Personligt kan jeg bedst lide Tim Burtons første Batman film fra 89. Faktisk synes jeg at det er den bedste batman film nogensinde (jeg ved at dette er blasfemi i visse kredse, men jeg lever livet farligt ;-) ).
I teorien er der ingen forskel på teori og praksis. I praksis er der
Gravatar

#38 Collateral 15 år siden

Sindssygt svær afstemning da Burton er brilliant. Edward Scissorhands er dog vinderen herfra. Den dækker både et eventyr element, som også er set senere hos Burton, og det groteske. Samtidig har filmen en sublim Johnny Depp i hovedrollen som den udstødte Edward. Og historien har samtidig flere lag, både det der handler om hvordan popularitet kan blive til rygter og had. Og det mere fremtrædende lag der handler om at være udstødt fordi man er anderledes. Fantastisk film, der altid efterlader mig med en fuldendt fornemmelse når jeg ser den.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#39 rockysds 15 år siden

Angoratrøjen foran saksehænderne og barberbladene.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#40 mvejen 15 år siden

Ed Wood

Skriv ny kommentar: