• Nej, men jeg vil gerne
    48%
  • Ja, den var fremragende - flot og visionær!
    22%
  • Ja, det var en ok sci-fi-film
    18%
  • Nej, jeg gider ikke se den
    6%
  • Ja, men sikke en skuffelse - virkelig ringe film!
    4%
  • Hvad er "Prometheus"?
    1%

Stemmer i alt: 2556

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#131 Babo84 12 år siden

SIR Ridley Scott (130) skrev:
Ok, jeg havde en forestilling af, at du gav den 1, når du snakkede om den :) Men vil det så sige, at du giver DH2 og DH3 8/6? ;)

Når jeg vælger at fokusere på kritikpunkterne i en film, fremfor helheden, ja så lyder det da (logisk nok) kritisk. Men det er netop fordi jeg belyser kritikpunkterne. Hvis mit fokus er på HELHEDEN, ja så nævner jeg som regel også de gode ting i en film. Og DH4 har bestemt stadig vellykkede ting, såsom god koreografi i flere sekvenser, dejlig klipning, god billedside (med de mørke nuancer i farverne) fint spil generelt, trods et par svage ting i manuskriptet som kunne have gjort det mere farligt og elegant, og så er den stadig ganske underholdende.

Nej, jeg giver ikke de andre topkarakter, men finder dem trods alt en smule bedre, selvom de ikke er uden mangler hellere.

Mht 3D, ja så er du naturligvis lovligt undskyldt.. som altid :)

hater..... eller vent... elsker :)
Gravatar

#132 Richard Burton 12 år siden

Godt så :)

Babo skrev:
hater..... eller vent... elsker :)

:)
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#133 Hr. Nielsen 12 år siden

SIR Ridley Scott (130) skrev:
Tak i lige måde :)
This could be the beginning of a beautiful bromance:-P
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#134 BeKay 12 år siden

Riqon (123) skrev:
#122 -

Du glemte at skrive hvilken film du så ;-)

Jeg tænkte det ikke var nødvendigt i en tråd ang Prometheus... ;)

Og så glemte jeg at nævne, at jeg nok også har en kraftig knee-jerk reaktion når filmen, der efter min mening, kører der ud af med kraftige elementer af "Creationism".

Ud over det, DAMN for en fysisk form... Ganske få timer efter at være splittet på langs og hæftet sammen igen, er den kvindelige hovedperson i stand til at tilbagelægge adskillige hundrede meter i kuperet terræn på 1½ minut uden (tilsyneladende) at øge ilt forbrændingen katastrofalt.
Gravatar

#135 BN 12 år siden

BeKay (134) skrev:
Ganske få timer efter at være splittet på langs og hæftet sammen igen, er den kvindelige hovedperson i stand til at tilbagelægge adskillige hundrede meter i kuperet terræn på 1½ minut uden (tilsyneladende) at øge ilt forbrændingen katastrofalt.

WHAT? Antyder du dermed, at det bare er film??!!
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#136 Richard Burton 12 år siden

Og så glemte jeg at nævne, at jeg nok også har en kraftig knee-jerk reaktion når filmen, der efter min mening, kører der ud af med kraftige elementer af "Creationism".

Men skulle det være et problem for en sci-fi film, eller skal man i dag være ateist for at være så ortodoks, at man ikke kan nyde andres forestillinger om verden, uagtet den ikke passer med ens egen? :)

Ud over det, DAMN for en fysisk form... Ganske få timer efter at være splittet på langs og hæftet sammen igen, er den kvindelige hovedperson i stand til at tilbagelægge adskillige hundrede meter i kuperet terræn på 1½ minut uden (tilsyneladende) at øge ilt forbrændingen katastrofalt.

Så du hendes krop? :) Derudover blev hun busted med lokalbedøvelse og monstro ikke, man kan give sig lidt, hvis Rådhuspladsen er på vej ned over én? Mht. iltforbrændingen, vil man så ikke måle, hvor meget man har tilbage ud fra nuværende forbrug, for at kunne komme med den mest korrekte antagelse?
Gravatar

#137 Kruse 12 år siden

SIR Ridley Scott (136) skrev:
eller skal man i dag være ateist for at være så ortodoks, at man ikke kan nyde andres forestillinger om verden, uagtet den ikke passer med ens egen? :

Nej, det er der skam ligeså mange kristne og andre religiøse der er :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#138 Hr. Nielsen 12 år siden

Kruse (137) skrev:
Godt sagt!
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#139 Richard Burton 12 år siden

Kruse (137) skrev:

Det er der, men jeg har stadig til gode, at støde ind i en kristen i filmregi, for hvem et tema, der ikke harmonerer med ens tro, bliver et kritikpunkt. Derimod støder jeg konstant på ateister, når der dukker film med religiøse eller spirituelle vinkler som omhandler kreationisme, intelligent design etc, som giver udtryk for, at det lukker for den illusoriske tilgang. Game over man.

Måske er det fordi, der ikke er så mange indremissionske eller lignende her, eller måske er de bange for at give udtryk for deres holdninger. Religion eller ej, så forstår jeg ikke helt, at så mange indenfor en gruppe, som normalt priser deres egen rationalitet, åbenbart ikke er ligeså tolerante, eller måske snarere i filmregi ... fantasifulde. Så måske er det derfor at "os kristne", som tilbeder fantasifigurer, bare er bedre til sci-fi :)
Gravatar

#140 Kruse 12 år siden

SIR Ridley Scott (139) skrev:
Det er der, men jeg har stadig til gode, at støde ind i en kristen i filmregi, for hvem et tema, der ikke harmonerer med ens tro, bliver et kritikpunkt.

Så læser du sjældent tråde på IMDb. Jeg har selv stødt på det en del gange derinde. Se f.eks. en masse forskellige tråde her. Ligeledes er der flere eksempler på kristne grupper der demonstrerer og boycutter film i USA, hvis den byder på kritik af kristendommen eller en anden del af deres verdensforestilling. Et eksempel på dette er bl.a. filmen Dogma som mødte en del modvind fra kristne grupper, på trods af at instruktøren Kevin Smith tror på gud og regner sig selv som kristen.

SIR Ridley Scott (139) skrev:
Måske er det fordi, der ikke er så mange indremissionske eller lignende her, eller måske er de bange for at give udtryk for deres holdninger. Religion eller ej, så forstår jeg ikke helt, at så mange indenfor en gruppe, som normalt priser deres egen rationalitet, åbenbart ikke er ligeså tolerante, eller måske snarere i filmregi ... fantasifulde. Så måske er det derfor at "os kristne", som tilbeder fantasifigurer, bare er bedre til sci-fi :)

Det handler jo nok bare netop om at de ikke er til stede i samme grad på et sted som filmz, eller hvor du nu ellers læser. Hvis der er en væsentlig større procentdel af filmz-brugere der er ateister, så er der også større chance for at støde på nogle som har problemer med religiøse vinkler i film.

Og derfor tror jeg ikke at man bare kan konkludere at kristne er bedre til at tolerere, hvis en film præsenterer en anden verdensforestilling end ateister er.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."

Skriv ny kommentar: