-
Nej, men jeg vil gerne48%
-
Ja, den var fremragende - flot og visionær!22%
-
Ja, det var en ok sci-fi-film18%
-
Nej, jeg gider ikke se den6%
-
Ja, men sikke en skuffelse - virkelig ringe film!4%
-
Hvad er "Prometheus"?1%
Stemmer i alt: 2556
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#141 Richard Burton 12 år siden
Ork, jeg er fuldstændig klar over situationen er anderledes "over there". Jeg tænker på Danmark :)
Jeg har mine tvivl. Jeg synes godt nok jeg kender mange kristne, min enorme familie i Jylland in mente og jeg kan ikke mindes at være stødt på nogen, som ville gide at blinke over, at andre måtte have en anden verdensforståelse, eller synes Star Trek skal have 2 stjerner i stedet for 4, fordi Gud ikke er blevet castet :) Men mon ikke snart ateisme også bliver anerkendt som en trosretning :)
#142 Kruse 12 år siden
#143 Richard Burton 12 år siden
#144 bhs 12 år siden
lol ;)
#145 Hr. Nielsen 12 år siden
#146 MMB 12 år siden
Agnosticist? :)
#147 stofferc 12 år siden
Hehe det giver jo ingen mening. Det er ligesom (for at bruge et temmelig gennemtrasket udtryk i denne slags debatter) at sige at en der ikke samler på frimærker er frimærkesamler. At man ikke kan lide ordet ateist ændrer ikke på faktummet at man er det. Det er klart, at mange ateister optræder i offentligheden som ateister ofte når det gælder religionsdebatter, men at gå så langt som at kalde det en trosretning er efter min mening misvisende, da sidestilles med diverse religioner. Men det har helt sikkert været årsagen til, at mange ateister har behov for at kalde sig noget andet end ateist for ikke at blive puttet i en bestemt boks.
Jeg har ikke et problem med religion i film, så længe det ikke virker for åbenlyst forkyndende, hvilket jeg bestemt ikke synes det er i Prometheus. Den leger bare med tanken om, at rumvæsner har haft en finger med i spillet om vores skabelse. Det er ikke andet end sci-fi i mine øjne, og det kan sagtens være rammende om en spændende historie.
At jeg ikke mener det er det i Prometheus er en anden sag :).
#148 Hr. Nielsen 12 år siden
#149 stofferc 12 år siden
Jeg har ikke behov for at putte dig i en boks :). Det irriterer mig dog ofte, at folk tror at en ateist (ikke sagt at du gør det) har afskrevet alle muligheder for at gud(er) findes, da det ganske enkelt ikke er rigtigt.
#150 Hr. Nielsen 12 år siden