• Nej, men jeg vil gerne
    48%
  • Ja, den var fremragende - flot og visionær!
    22%
  • Ja, det var en ok sci-fi-film
    18%
  • Nej, jeg gider ikke se den
    6%
  • Ja, men sikke en skuffelse - virkelig ringe film!
    4%
  • Hvad er "Prometheus"?
    1%

Stemmer i alt: 2556

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#141 Richard Burton 12 år siden

Kruse (140) skrev:
Så læser du sjældent tråde på IMDb. Jeg har selv stødt på det en del gange derinde. Se f.eks. en masse forskellige tråde

Ork, jeg er fuldstændig klar over situationen er anderledes "over there". Jeg tænker på Danmark :)

Det handler jo nok bare netop om at de ikke er til stede i samme grad på et sted som filmz, eller hvor du nu ellers læser. Hvis der er en væsentlig større procentdel af filmz-brugere der er ateister, så er der også større chance for at støde på nogle som har problemer med religiøse vinkler i film.

Og derfor tror jeg ikke at man bare kan konkludere at kristne er bedre til at tolerere, hvis en film præsenterer en anden verdensforestilling end ateister er.

Jeg har mine tvivl. Jeg synes godt nok jeg kender mange kristne, min enorme familie i Jylland in mente og jeg kan ikke mindes at være stødt på nogen, som ville gide at blinke over, at andre måtte have en anden verdensforståelse, eller synes Star Trek skal have 2 stjerner i stedet for 4, fordi Gud ikke er blevet castet :) Men mon ikke snart ateisme også bliver anerkendt som en trosretning :)
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#142 Kruse 12 år siden

#141: Du kender flere kristne end ateister der er tolerante på det punkt, fint nok, men det er bare ikke noget jeg kan genkende, eller tror er det præcise billede. Nu har jeg også kun mødt én person i virkeligheden, som havde et problem med at en film tog en religiøs drejning, og det var til en filmz-aften. Du må selv gætte hvem det er, men jeg kan sige at han instruerer film en gang i mellem :)

"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#143 Richard Burton 12 år siden

#142 Så længe han ikke menstruerer dem, så må han om det ;)
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#144 bhs 12 år siden

lol ;)
Gravatar

#145 Hr. Nielsen 12 år siden

SIR Ridley Scott (141) skrev:
Men mon ikke snart ateisme også bliver anerkendt som en trosretning
I og for sig er det jo en trosretning:) Det er derfor jeg IKKE anser mig som ateist, som du vist indimellem har taget mig for. En ateist' tro er at der intet er at tro på. Det er deres tro, så at sige. jeg går ikke rundt og har en tro, der byder mig ikke at tro på noget. Jeg er blot ikke religiøs eller troende.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#146 MMB 12 år siden

Thomas E. Nielsen (145) skrev:
I og for sig er det jo en trosretning:) Det er derfor jeg IKKE anser mig som ateist, som du vist indimellem har taget mig for. En ateist' tro er at der intet er at tro på. Det er deres tro, så at sige. jeg går ikke rundt og har en tro, der byder mig ikke at tro på noget. Jeg er blot ikke religiøs eller troende.

Agnosticist? :)
Gravatar

#147 stofferc 12 år siden

Hehe det giver jo ingen mening. Det er ligesom (for at bruge et temmelig gennemtrasket udtryk i denne slags debatter) at sige at en der ikke samler på frimærker er frimærkesamler. At man ikke kan lide ordet ateist ændrer ikke på faktummet at man er det. Det er klart, at mange ateister optræder i offentligheden som ateister ofte når det gælder religionsdebatter, men at gå så langt som at kalde det en trosretning er efter min mening misvisende, da sidestilles med diverse religioner. Men det har helt sikkert været årsagen til, at mange ateister har behov for at kalde sig noget andet end ateist for ikke at blive puttet i en bestemt boks.

Jeg har ikke et problem med religion i film, så længe det ikke virker for åbenlyst forkyndende, hvilket jeg bestemt ikke synes det er i Prometheus. Den leger bare med tanken om, at rumvæsner har haft en finger med i spillet om vores skabelse. Det er ikke andet end sci-fi i mine øjne, og det kan sagtens være rammende om en spændende historie.
At jeg ikke mener det er det i Prometheus er en anden sag :).
Gravatar

#148 Hr. Nielsen 12 år siden

#147 Nu var det med at kalde det en trosretning jo også sagt med et smil. Men resten mener jeg altså helt seriøst. En ateist er en der ikke tror på gud(er) og det er det ordret kommer af. Det går jeg ikke rundt og tror, for i virkeligheden kan jeg ikke vide det og det er da muligt at der findes 'something bigger than you and I' og i øvrigt har jeg intet imod ordret. Men du kan putte mig i alle de bokse du lyster, skulle du have behov for dette:)
Gravatar

#149 stofferc 12 år siden

Jeg har ikke behov for at putte dig i en boks :). Det irriterer mig dog ofte, at folk tror at en ateist (ikke sagt at du gør det) har afskrevet alle muligheder for at gud(er) findes, da det ganske enkelt ikke er rigtigt.
Gravatar

#150 Hr. Nielsen 12 år siden

stofferc (149) skrev:
Det irriterer mig dog ofte, at folk tror at en ateist (ikke sagt at du gør det) har afskrevet alle muligheder for at gud(er) findes, da det ganske enkelt ikke er rigtigt.
Nuvel, men ordret betyder dog stadig at man ikke tror på nogen guder og eksistensen af sådanne!

Skriv ny kommentar: