• Christian Bale
    79%
  • Michael Keaton
    15%
  • Adam West
    4%
  • Val Kilmer
    1%
  • George Clooney
    1%

Stemmer i alt: 1535

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#41 Batsy 11 år siden

Ispep (39) skrev:

Clooney var ikke engang nomineret for en razzie :0

Kom i tanke at Danny Devito blev nomineret for en Razzie for Returns, som jeg har svært ved at fatte.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#42 Ispep 11 år siden

Nej, det forstår jeg heller ikke. Husker også Cruise blev nomineret for War of the Worlds. Useriøst!
Gravatar

#43 Batsy 11 år siden

Ispep (42) skrev:

Nej, det forstår jeg heller ikke. Husker også Cruise blev nomineret for War of the Worlds. Useriøst!

Klart hans bedste præstation, og Burton for hvertfald noget ud af hans talent han var også god i Big fish.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#44 BN 11 år siden

Ispep (42) skrev:

Kan ikke huske, om jeg allerede HAR nævnt det. Men jeg genså Spielbergs "War of the Worlds" for ikke så længe siden og synes faktisk, det er en fremragende, hvis ikke en fantastisk film, og at Cruise har fine nuancer i sit skuespil og her virkelig fremstår som en hr. Almindelig-mand, modsat når han spiller Ethan Hunt og andre action-helte.
http://beautifulnight.aurovine.com/
Gravatar

#45 Ispep 11 år siden

Nej, det har du vist ikke nævnt, ikke for mig ihvertfald, men mener at huske, at du ikke var vild med den i starten? Desværre må jeg nok meddele dig, at jeg fik det lidt omvendt over tid - at filmen har tabt pusten for mit vedkommende. Det skyldes primært den tamme slutning - både med sønnens overlevelse og ikke mindst forklaringen på, at rumvæsener (som befandt sig under jorden i adskillige år) blot "visner" på vor jord og Spielbergs evige, naive pointer herom, som jeg med tiden kom til at irriteres mere og mere af. Den har til gengæld stadig nogle sindssyg fede sekvenser, effekterne er fantastiske, Tom Cruise god som den shitty far. Jeg ligger nok omkring 3-4/6...
Gravatar

#46 Big Daddy 11 år siden

Ispep (45) skrev:

Nej, det har du vist ikke nævnt, ikke for mig ihvertfald, men mener at huske, at du ikke var vild med den i starten? Desværre må jeg nok meddele dig, at jeg fik det lidt omvendt over tid - at filmen har tabt pusten for mit vedkommende. Det skyldes primært den tamme slutning - både med sønnens overlevelse og ikke mindst forklaringen på, at rumvæsener (som befandt sig under jorden i adskillige år) blot "visner" på vor jord og Spielbergs evige, naive pointer herom, som jeg med tiden kom til at irriteres mere og mere af
Spielbergs trættende pointe om familien som institution kan også irritere mig, som du ved. Hvor rigtig, velment og sød den end måtte være, gør den sig sjældent godt på film. Slutningen ødelagde som du ved meget for mig, altså genforeningen. At væsnerne 'visner' står vel meget godt i forhold til det litterære oplæg, gør det ikke?
Os, De Konforme
Gravatar

#47 Ispep 11 år siden

Det husker jeg ikke. Jeg husker heller ikke hvordan originalen fra 53' ender, men husker jeg fandt den ret fed og meget underholdende. Jeg mener i hvert fald ikke, at væsener blot visner i den, eller?
Gravatar

#48 BN 11 år siden

Ispep (45) skrev:
mener at huske, at du ikke var vild med den i starten?

Korrekt.

Men ved gensynet blev jeg imponeret over den trøstesløse stemning af undergang, Spielberg får skabt, og over den gråtonede, "gritty" billedside. Pist væk er også det der 80'er-element med søde, hjælpsomme og forstående mennesker, som altid var klar til at hjælpe hovedpersonen - i "War of the Worlds" får undergangsstemningen og det medfølgende kaos det værste frem i næsten alle, hovedpersonen møder på sin vej.
Begivenhederne bringer heller ikke det tidligere ægtepar sammen igen, endsige forener familien (far, mor og børn). De overlever bare, og Cruise har øjensynlig vundet noget respekt hos sønnen og datteren, så deres fremtidige besøg hos ham kan blive noget mindre akavede og mere prægede af naturlig familiær hengivenhed.

Hvis der fra Spielbergs side er nogen speciel pointe vedrørende familien som institution nedlagt i filmen, må den siges at være ganske kraftigt nedtonet, for det eneste indtryk jeg sad tilbage med, var at det altsammen handlede om menneskehedens overlevelse i forhold til dels katastrofer, dels enkeltpersoner eller grupper, der handler dybt irrationelt og/eller farligt og selvisk i den slags situationer.
http://beautifulnight.aurovine.com/
Gravatar

#49 Big Daddy 11 år siden

Ispep (47) skrev:
Jeg husker heller ikke hvordan originalen fra 53' ender
Mange år siden jeg har læst bogen, men mener at huske at i filmen fra 50'erne, dør de også 'bare', vistnok pga en virus? Det er det som ID4 laver et fint spin på, at de der bliver besejret af en computervirus (faktisk det eneste tæt på begavede indfald i den film:)
Os, De Konforme
Gravatar

#50 Ispep 11 år siden

Jeg kunne også godt lide filmens billedside - om end burde filmen have været mere gritty rent grafisk (faktisk i bedste Saving Private Ryan stil) - når menneskene udryddes, forvandles de blot til......støv? eller noget? :D

Men igen, den har fede momenter af spænding og fint udgangspunkt med fokus på familien - der går bare for mange klicheer i de menneskelige konflikter. Kom med den gamle Spielberg :D

Skriv ny kommentar: