-
Christian Bale79%
-
Michael Keaton15%
-
Adam West4%
-
Val Kilmer1%
-
George Clooney1%
Stemmer i alt: 1535
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#51 Big Daddy 11 år siden
#52 Ispep 11 år siden
Må nok gense filmen. Men ellers er det ikke så meget det med væsener dør til sidst, men måden det fremstilles på i Spielbergs version med Freemans voice-over i baggrunden som forklarer, som var det en skoletime, finder jeg sgu lidt for prædikende. Filmen er bedst i de scener, hvor den er spændingsladet.
#53 Lord Beef Jerky 11 år siden
#54 BN 11 år siden
Nah, jeg vil hellere have den Spielberg der ligger midt imellem, ja, ham der lavede "Empire of the Sun" (der mere minder om en britisk film end en amerikansk), "Saving Private Ryan" med dens kompromisløse skildring af krigens helvede, "Schindler's List" (med dens europæiske, dokumentariske billedside og fortællestil), samt "Minority Report" og "Munich".
Kort sagt: Giv mig den modne Spielberg. Hans unge periode med kulørt action og eventyr var bestemt ofte utroligt kreativ og givende. Men det er efter min mening med de ovennævnte film han gik hen og blev virkelig interessant som filmskaber.
#55 Big Daddy 11 år siden
#56 BN 11 år siden
Mjah ... sådan siger de unge altid om de voksne og deres meninger!
*spæner væk*
#57 Big Daddy 11 år siden
#58 Ispep 11 år siden
Well....Jeg synes Spielberg er mest moden når han er infantil :D Jeg synes ikke Spielberg er så interessant igen når han er politisk og gravalvorlig. Ikke at de film du nævner er dårlige, men jeg vil hellere bruge tiden på Raiders of the Lost Ark, Jaws eller Nærkontakt af Tredje Grad. Jeg foretrækker nok bare andre til politiske og gravalvorlige opgaver end lige Spielbergs ofte konservative og blødsøden tankegang.
#59 Lord Beef Jerky 11 år siden
#60 BN 11 år siden
Jeg ved ikke, hvad det er for nogle politiske film, du snakker??
Mine fire Spielberg-favoritter, 'Empire of the Sun', 'Saving Private Ryan', 'Schindler's List' og 'Minority Report', er allesammen film om almindelige menneskeskæbner i en vanskelig tid og/eller under usædvanlige omstændigheder. Det er ikke film om politiske ledere, om at ændre et lands politik eller om sociale problemer.
Og jeg ved heller ikke hvad det er for en "blødsøden tankegang" du forbinder med disse film? Er det blødsødent at skildre krigens konsekvenser og den virkning på en ung overklasse-knægt (Christian Bale), en kaptajn og hans lille deling soldater, og en tysk forretningsmand og hans jødiske arbejdere? Og er det blødsødent at vise bagsiden af medaljen i forbindelse med et tænkt vidundermiddel til afskaffelse/forudsigelse af al kriminalitet?
Jeg kunne forstå, hvis det var 'Amistad' og 'Lincoln' vi talte om, fordi der i begge film er fokus på USA's politik gennem tiderne (i særdeleshed slaveriet). Men det er ikke dem, jeg har fremhævet.
('Munich' er en god film, men ikke en favorit hos mig. Selve dens plot og dens stil er dog et godt eksempel på, hvad den modne Spielberg OGSÅ kan.)