• Inception
    40%
  • The Social Network
    20%
  • Black Swan
    18%
  • Kongens store tale
    7%
  • Toy Story 3
    6%
  • True Grit
    3%
  • 127 Hours
    3%
  • The Fighter
    2%
  • Winter's Bone
    2%
  • The Kids Are All Right
    0%

Stemmer i alt: 2637

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#61 Slettet Bruger [2079105190] 13 år siden

#56-58 Og så skal man også huske på at stemmesystemet er anderledes, priserne imellem. Hos nogle skal man udelukkende stemme på den film man synes er bedst. Ved andre priser, såsom PGA og Oscar, skal man give point efter prioritet. Altså nummer 1 får så og så mange point, nummer 2 etc.

Så derfor kan en film der bliver stemt som nummer 2 og 3 mange gange, sagtens gå hen og vinde.

Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#62 Nicki52 13 år siden

Tror The Social Network, tror ikke på Inception. Altså, den vinder for bedste visuelle effekt, men film, tror jeg nu ikke. Den var jo ikke den bedste film af de nominerede. Skal se Black Swan i morgen, så ændrer jeg måske svar.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#63 SebReuber 13 år siden

Bruce (57) skrev:
#56 Ved man hvor "meget overlap", sådan ca. i antal personer?

Altså stort set alle akademimedlemmer er også medlem af en guild (producere i PGA, skuespillere i SAG osv.). "Overlappet" er dog ikke stort. Et godt eksempel er skuespillernes Screen Actors Guild. I Oscar-akademiet (AMPAS) er skuespil-grenen den største, med lige omkring 1200 ud af de ialt ca. 6000 medlemmer, så vidt jeg husker. I Screen Actors Guild har de ca. 100.000 medlemmer, der alle kan stemme ved deres SAG Awards.

Så altså, der er ca. 1,2% AMPAS-medlemmer, som har indflydelse ved SAG Awards :p

Disse guilds priser er dog stadigvæk ganske gode rettesnore når man skal spå om Oscars, da det ligesom i AMPAS er folk fra deres egen branche der har valgt vinderne (skuespillere stemmer på skuespillere, instruktører på instruktører osv.) :)
Gravatar

#64 Troels 13 år siden

har set 5 ud af 10 film, og synes den bedste var the fighter! men har ikke set Black swan, og den er alle jo helt oppe og køre over. Men The fighter skal vinde!
Gravatar

#65 Takeshi_K 13 år siden

Jeg har kun set tre ud af de ti film, men jeg må sige Inception. Super underholdende film.

De andre to er Toy Story 3 og The Social Network. Jeg synes dog, at The Social Network rigtig god, men Inception just blew me away.

Jeg kan dog forestille mig, at jeg måske ville hælde til The Fighter, når jeg kan få den set. Jeg glæder mig som et lille barn til at se Christian Bale's præstation.
Gravatar

#66 Ericmase 13 år siden

Takeshi_K (65) skrev:
Jeg har kun set tre ud af de ti film, men jeg må sige Inception. Super underholdende film.

De andre to er Toy Story 3 og The Social Network. Jeg synes dog, at The Social Network rigtig god, men Inception just blew me away.

100% enig!
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#67 X&O 13 år siden

Har set alle filmene og dette er min personlige top 10:

1. Inception
2. The Social Network
3. Toy Story 3
4. The King's Speech
5. Black Swan
6. The Fighter
7. True Grit
8. The Kids Are All Right
9. 127 Hours
10. Winter's Bone
Gravatar

#68 Hr. Nielsen 13 år siden

Tager lige chancen og hører om der er nogen der ved om Oscar-showet sendes fra andre kanaler (tysk, svensk whatever) end Tv2 film? Har selvfølgelig selv tænkt mig at tjekke det, men hvis der nu alligevel sidder en 'herinde' og ved det, ville det være dejligt nemt:)

Som en vigtig note jag nu set 5 ud af de 10 nominerede film. Har set Black Swan og Winter's Bone. Begge to fine film synes jeg. Men jeg ville stadig stemme The Social Network, både objektivt og subjektivt (selv om Toy Story 3 er tættere på at ramme noget eksistentiel i mig).

Min personlige rækkefølge ville nok indtil videre være:
The Social Network (9/10)
Toy Story 3 (9/10)
Black Swan (8/10)
Winter's Bone (8/10)
Inception (8/10)

Men det er tæt løb og kan være i tvivl om rækkefølgen på de to sidste. Rækkefølgen ville være en anden hvis jeg skulle gætte på hvordan jeg troede det blev (så er Toy Story 3 ude, den vinder ikke med en bedste animations nominering)
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#69 tiany 13 år siden

Valar morghulis
Gravatar

#70 Slettet Bruger [2079105190] 13 år siden

Kan se at det bliver sendt på NRK, som er den eneste af de kanaler som jeg har. Jeg håber så blot på at det er NRK1, den bliver sendt på.

Og hvor meget jeg gerne ynder at se Uffe Buchard og hans kommentarer, vil jeg ikke ofre ekstra på at få TV2 Film (den eneste gang på året den er noget værd).
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.

Skriv ny kommentar: