-
Inception40%
-
The Social Network20%
-
Black Swan18%
-
Kongens store tale7%
-
Toy Story 36%
-
True Grit3%
-
127 Hours3%
-
The Fighter2%
-
Winter's Bone2%
-
The Kids Are All Right0%
Stemmer i alt: 2637
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#61 Slettet Bruger [2079105190] 13 år siden
Så derfor kan en film der bliver stemt som nummer 2 og 3 mange gange, sagtens gå hen og vinde.
#62 Nicki52 13 år siden
#63 SebReuber 13 år siden
Altså stort set alle akademimedlemmer er også medlem af en guild (producere i PGA, skuespillere i SAG osv.). "Overlappet" er dog ikke stort. Et godt eksempel er skuespillernes Screen Actors Guild. I Oscar-akademiet (AMPAS) er skuespil-grenen den største, med lige omkring 1200 ud af de ialt ca. 6000 medlemmer, så vidt jeg husker. I Screen Actors Guild har de ca. 100.000 medlemmer, der alle kan stemme ved deres SAG Awards.
Så altså, der er ca. 1,2% AMPAS-medlemmer, som har indflydelse ved SAG Awards :p
Disse guilds priser er dog stadigvæk ganske gode rettesnore når man skal spå om Oscars, da det ligesom i AMPAS er folk fra deres egen branche der har valgt vinderne (skuespillere stemmer på skuespillere, instruktører på instruktører osv.) :)
#64 Troels 13 år siden
#65 Takeshi_K 13 år siden
De andre to er Toy Story 3 og The Social Network. Jeg synes dog, at The Social Network rigtig god, men Inception just blew me away.
Jeg kan dog forestille mig, at jeg måske ville hælde til The Fighter, når jeg kan få den set. Jeg glæder mig som et lille barn til at se Christian Bale's præstation.
#66 Ericmase 13 år siden
100% enig!
#67 X&O 13 år siden
1. Inception
2. The Social Network
3. Toy Story 3
4. The King's Speech
5. Black Swan
6. The Fighter
7. True Grit
8. The Kids Are All Right
9. 127 Hours
10. Winter's Bone
#68 Hr. Nielsen 13 år siden
Som en vigtig note jag nu set 5 ud af de 10 nominerede film. Har set Black Swan og Winter's Bone. Begge to fine film synes jeg. Men jeg ville stadig stemme The Social Network, både objektivt og subjektivt (selv om Toy Story 3 er tættere på at ramme noget eksistentiel i mig).
Min personlige rækkefølge ville nok indtil videre være:
The Social Network (9/10)
Toy Story 3 (9/10)
Black Swan (8/10)
Winter's Bone (8/10)
Inception (8/10)
Men det er tæt løb og kan være i tvivl om rækkefølgen på de to sidste. Rækkefølgen ville være en anden hvis jeg skulle gætte på hvordan jeg troede det blev (så er Toy Story 3 ude, den vinder ikke med en bedste animations nominering)
#69 tiany 13 år siden
Her er en liste
http://oscar.go.com/site/where-to-watch#internatio...
#70 Slettet Bruger [2079105190] 13 år siden
Og hvor meget jeg gerne ynder at se Uffe Buchard og hans kommentarer, vil jeg ikke ofre ekstra på at få TV2 Film (den eneste gang på året den er noget værd).