• Inception
    40%
  • The Social Network
    20%
  • Black Swan
    18%
  • Kongens store tale
    7%
  • Toy Story 3
    6%
  • True Grit
    3%
  • 127 Hours
    3%
  • The Fighter
    2%
  • Winter's Bone
    2%
  • The Kids Are All Right
    0%

Stemmer i alt: 2637

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#51 Twister 13 år siden

Jeg har fået samme informationer. Hvis du ikke vil se forfilmen er billetten gratis. Og nej, jeg gider ikke sse forfilmen når denne alligevel ikke er relevant for selve showet. Så hellere en gratis billet :) håber de gør det på samme måde i Århus.
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#52 Wangsgaard 13 år siden

#51 Har heller ikke købt billet til filmen. Havde glædet mig til hvilken film de ville vælge at sende, håbede lidt på The king speach og synes det var et fedt koncept med en film før som var normineret
http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned
Gravatar

#53 Slettet Bruger [2079105190] 13 år siden

#48 Jeg ser ikke TSN som en stor favorit mere. Og der er også flere og flere der tror at det bliver TKS, men det vil næsten også kræve at Tom Hooper så vinder bedste instruktør. Det er meget sjældent at en film med 12 nomineringer ikke også vinder for bedste instruktion, altså at de dele bedste film og bedste instruktion.

På lørdag bliver vi meget klogere. Vinder David Fincher DGA er jeg ganske sikker på at TSN vinder, men jeg har på fornemmelsen at Tom Hooper vinder og så er løbet kørt. Den pris bliver meget spændende.

Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#54 Bruce 13 år siden

Desto mere jeg læser om Oscar, desto mere får jeg forestillingen om verdens største fedtspiller konkurrence, hvor et såkaldt akademi af mennesker gennemgår de sidste tre måneders prisuddelinger, smider resultaterne ind i et Excel regneark og på basis af lidt formler, regner sig frem til vinderne :)

Jeg håber sandelig ikke, at vi har at gøre med så inkompetent en forsamling, at stemmer rykkes på denne vis, fremfor den egen fri vilje styrer. Der skal nok være nogle hundreder stemmer eller tusind, som er købt, men jeg er naiv nok til stadig at tro, majoriteten trods alt stemmer efter deres personlige overbevisning. Men det er nok ... naivt.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#55 Slettet Bruger [2079105190] 13 år siden

Hvis en film vinder ved Oscaren er det fordi medlemmerne synes det er den bedste film, så simpelt er det.

Førhen blev de ikke påvirket af kritikerne ergo kritikerne havde ikke så stor magt. De er dog ved at få lidt mere magt, men naturligvis kun de velrenommerede af slagsen.
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#56 mr gaijin 13 år siden

#54 Årsagssammenhængen er på skæv i den opstilling. Medlemmerne af akademiet stemmer ikke efter, hvilke film der har fået priser af andre organisationer. Det er snarere andre organisationer, der forsøger at forudsige, hvad medlemmerne af akademiet kan lide.

Grunden til, at diverse film guilds (DGA, PGA, SAG og så videre) har betydning, er, at der er overlap mellem medlemmerne af akademiet og de organisationer.

Indtil videre har kun PGA valgt en bedste film, og det blev "The King's Speech". Den har akademi-medlemmerne så også givet 12 nomineringer. Så det er meget åbent, selv om kritikerne har kastet deres kærlighed på "Social Network". Og "True Grit" og "Black Swan" kan også overraske.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#57 Bruce 13 år siden

#56 Ved man hvor "meget overlap", sådan ca. i antal personer?
Gravatar

#58 mr gaijin 13 år siden

#57 Jeg er ikke oscar-nørdet nok til at have set sådanne tal. Men det er snarere reglen end undtagelsen, at akademimedlemmerne er med i en guild indenfor deres hovedfag. Det vil sige 80-90 procent. Men det er ikke alle medlemmer af Guilds, der er medlemmer af Akademiet.

Så det er først for alvor spændende, når de forskellige guilds stemmer i forskellige retninger.

Her er en god guide:
http://cinemoose.com/guide-to-handicapping-the-osc...
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#59 Bruce 13 år siden

#58 Ja ok, så forstår jeg meget bedre problematikken og hvorfor disse tre guilds er så interessante, uden at være så kedeligt som jeg først konspirerede :) Tak for det!
Gravatar

#60 MMB 13 år siden

http://cinemoose.com/guide-to-handicapping-the-oscars/ skrev:
Best Documentaries: most popular or the one with dead Jews

lol...

Skriv ny kommentar: