• Transformers: De faldnes hævn
    20%
  • Star Wars: Episode I - Den usynlige fjende
    17%
  • Waterworld
    17%
  • Indiana Jones og krystalkraniets kongerige
    13%
  • Anden film
    8%
  • Spider-Man 3
    7%
  • Lady in the Water
    7%
  • Pearl Harbor
    5%
  • Fantastic Four
    3%
  • Batman & Robin
    2%
  • The Wicker Man (2006)
    1%

Stemmer i alt: 1465

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#11 Thomsen 15 år siden

Anden film.

Blade Runner blev slagtet af anmelderne (Elsa Gress kaldte den endda for "fascistisk" i et debatprogram på DR) og forbigået af publikum. Her 27 år efter fremstår den som forud for sin tid og en moderne klassiker.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#12 Kruse 15 år siden

Alle film på listen er blevet modtaget retfærdigt.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#13 enfilmnørd 15 år siden

Twister (10) skrev:
Af de udvalgte vil jeg mene at Star Wars episode I er den film der blev mest uretfærdigt modtaget. det var jo en urimelig stor mængde hype der florerede omkring filmen. Ingen film ville kunne leve op til de standarter som "folket" krævede af Star War Episode I IMO

Kan godt følge din tankegang, med at ingen film, kunne leve op til forventningerne. Men syntes samtidig at der er, at lade filmen slippe for let. Selvom det nogle steder, er en udmærket film, så er den stadig meget barnlig, og langt fra, hvad en "Star Wars"-film, bør være.
"Guuump! Whats your sole purpose in this army?"
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.
Gravatar

#14 mr gaijin 15 år siden

McManus (4) skrev:
Hvis de laver en nummer 5, så ja - Svin dem endelig til for ikke at stoppe mens legen er god.

Indy 4 var en succes omsætningsmæssigt, så selvfølgelig laver de da en 5er. Ifølge IMDB skulle den komme i år 2012. Med mindre det lykkedes Roland Emmerich at forårsage verdens undergang til den tid.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#15 moulder666 15 år siden

Sjov poll!

Af de nævnte film, må det blive Waterworld - selvom den havde crappy skuespil, var den dog ikke helt uden humor eller (en smule) originalitet...resten fortjener dog alle de svinere, man dækker dem med!

Jeg stemte dog "anden film," da jeg mener, at Doom virkelig ikke er så dårlig som man forsøger at gøre den til. På trods af, at man bestemt ikke ser voldsomt godt skuespil, synes jeg, at rollerne er en del mere interessante end i den typiske commando/sci-fi-slasher, den har en del humor, er ganske tro overfor spillet i de to minutters first-person underholdning og formår at overraske hist og her. Hvor de fleste sætter den til 1 eller 2/6, vil jeg mene, at den ligger på en klar 4/6 - ren underholdning!

Star Wars 1 derimod er i mine øjne ikke blevet kritiseret nok! Jar Jar Binks og hans folk, Darth Vader Mini og prinsessen er virkelig nok til at få mit blodtryk op i det røde felt!
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#16 Eserage 15 år siden

Har ikke set den nye Transformers, så jeg valgte waterworld.. Syntes den fortjente bedre.
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/eserage
Gravatar

#17 David Munch 15 år siden

Waterworld. Genial film, som bare blev slagtet. Tror bare ik folk kan lide Kevin....

Samme problem med The Postman.
Gravatar

#18 mr gaijin 15 år siden

Der er en enkelt film, der er blevet slagtet, som måske fortjente en anden skæbne. Nemlig "Speed Racer". For mig at se er det rendyrket popkunst. Ren leg med filmsproget.

Læs denne analyse af "Speed Racer",

http://filmsfolded.com/movie.php?movieid=811080&highlight=speed%20racer skrev:
These folks are to Welles as Coltrane is to Getz. They run riffs whose patterns are derived from the languid, meaningfilled studies of what went before, but which are presented so quickly you cannot possibly comprehend the fullness with which they were originally loaded.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#19 elwood 15 år siden

Altså Shawshank fik jo også en hård medfart i starten da den kom ud, men fik sin popularitet på hjemmevideo markede, og har siden da klatrede op af stigen.

Men hvis jeg skal tænke på film som fra start af, og også nu her fik en hård medfart, ja så er Lady in the water et fin eksemple, jeg blev meget glad for den film, hele det her lille "samfund" af mennesker der bor i samme bygning, som blir vidne til noget xtra ordinært, og deler oplevelsen sammen.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#20 filmz-Utyske 15 år siden

Skobbolop (7) skrev:
Cutthorat Island!...

Ganske godt bud. Jeg har heller aldrig forstået hvorfor den fik sådan en medfart. Det er en underholdende og flot piratfilm, hvor skuespillerpræstationerne godt nok kunne være lidt bedre, men jeg underholdes stadig af den og glæder mig til at den kommer på BD.

Som #11 skriver, må Blade Runner næsten tage prisen, men af de nævnte må det være "The Wicker Man", ikke fordi det er en god film, fordi det er faktisk en frygtelig film, men så frygtelig en film, at den faktisk fungerer skidegodt som en komedie.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.

Skriv ny kommentar: