• Johnny Depp
    29%
  • Edward Norton
    16%
  • Christian Bale
    13%
  • Brad Pitt
    9%
  • Robert Downey Jr.
    8%
  • Viggo Mortensen
    8%
  • Samuel L. Jackson
    7%
  • Mickey Rourke
    5%
  • Natalie Portman
    3%
  • Josh Brolin
    1%
  • Keira Knightley
    1%
  • Colin Farrell
    1%

Stemmer i alt: 2137

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#41 zamm- 15 år siden

Stemte Christian Bale... men sammen med Johnny Depp, udgør Bale og Depp et perfekt makkerpar som skuespillere hvilket de så fint demonstrerede i Public Enemies hvor der nærmest blev konkurreret om at spille bedst! ;)
Yo, homie. Is that my briefcase?
Gravatar

#42 filmz-ab 15 år siden

Mærkeligt spørgsmål fra filmz. "Hvem burde have vundet en oscar for deres tidligere præstationer" havde måske været et bedre spørgsmål. Ingen af dem fortjener det jo, hvis de ikke leverer varen i fremtiden.

Men for at vende tilbage til enmet, så mener jeg bestemt ikk Depp burde ligge nr et. Ja, han er da god, men ofte klæder han sig ud og leverer ofte teater skuespil. Leonardo DiCaprio er langt bedre skuespiller, og han er ikk engang på? Derudover har vi Bale, som måske liiige skal ta' sig sammen i fremtiden, men tror helt klart han snupper en oscar i fremtiden. Brolin er også herlig. ¨

You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#43 filmz-ab 15 år siden

#9 (BN)

Synes da klart, at Bale har spillet skuespil til en oscar. The Machinist og American Psycho. Norton har også, American History X, som hos mig hører helt oppe i toppen blandt all time præstationer nogensinde.
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#44 mr gaijin 15 år siden

Alle individer i hele verden fortjener en Oscar. Men hvis vi smider de lalleglade briller væk og i stedet forholder os til listen, så smider jeg min stemme på Norton.

Edit: Jeg fortryder allerede. Jeg glemmer hele tiden at Depp ikke bare er et idol, men også en utrolig dygtig skuespiller. Han ville få et museklik fra mig, hvis jeg kunne gøre det om.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#45 filmzkim 15 år siden

#42 - a@babo skrev:
Mærkeligt spørgsmål fra filmz. "Hvem burde have vundet en oscar for deres tidligere præstationer" havde måske været et bedre spørgsmål. Ingen af dem fortjener det jo, hvis de ikke leverer varen i fremtiden.

Ja enig.
Jeg foreslog også afstemningen som "Bedste ikke Oscar-vindene skuespiller".
Gravatar

#46 filmz-jonasgr 15 år siden

#32 Helt sikkert. Jeg synes godt det kan forsvares at Gregory Peck vandt, men det er en af dem som er tæt. Ellers så mener jeg at han burde have vundet i 1969 for The Lion in Winter. En sejr til ham i 1965 for Becket kunne også godt forsvares, selv om Richard Burton fra samme film og Peter Sellers også er fantastiske. Med et lille plus til Sellers. I 2007 synes jeg ikke der var nogle af dem som var fantastiske præstationer og derfor ville det ene bud være ligeså godt som det andet. Så jeg vil sige at en enkelt eller to kunne han sagtens have fået, men omvendt så ville han heller ikke være skrevet ind i historien på samme måde. Og det er trods alt lidt sjovt, at han har været nomineret 8 gange uden at vinde. Jeg kunne forestille mig at Coen brødrene kunne få en god historie ud af det :)
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#47 sluppermand 15 år siden

Bill Murray er ikke på listen så min stemme går til Josh Brolin.
I don't love you, but you are the only women for whom I have no contempt.
Gravatar

#48 BN 15 år siden

a@babo (43) skrev:
#9 (BN)

Synes da klart, at Bale har spillet skuespil til en oscar. The Machinist og American Psycho. Norton har også, American History X, som hos mig hører helt oppe i toppen blandt all time præstationer nogensinde.

Vi er mere end tæt på at været enige om, at Bale har spillet skuespil til en Oscar - derefter er der kun spørgsmålet om i hvilken film han har gjort det. Jeg hælder lige nu til 'Empire of the Sun', men der skal lige ses/genses nogle af Bale's senere film, før jeg vil lægge mig fast på én bestemt.

Og med hensyn til Norton .... ved du hvad, du har ret! Hans præstation i 'American History X' ER virkelig så stærk og gennemført (
fra uskyldig, naiv stor knægt til benhård, hadefuld og dybt voldelig rod og videre til fredssøgende, kærlig storebror/søn - Norton spiller hele registret igennem på fuldstændig overbevisende måde
, og jo mere jeg tænker over, jo mere holder jeg også på, at han burde have haft en Oscar for den.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#49 Christian Voldborg 15 år siden

Christian Bale, fordi han er filmhistoriens absolut mest dedikerede karakterskuespiller. No doubt.

Når det så er sagt, så kan det kun gå for langsomt med at få smidt gyldne statuer af små mænd i hovederne på Johnny Depp, Brad Pitt, Leonardo DiCaprio, Matt Damon, Robert Downey Jr. og Viggo Mortensen, der alle er blandt vor tids elite af filmskuespillere. Jeg synes, at det er rystende ingen af de nævnte talenter har. Det er jo den "røvrendte" generation? Edward Norton fortjener dog også, men han har - ligesom Robert De Niro - været rimelig "slap" de seneste par år. Meget beklageligt, da hans talent er kolossalt.
Filmnørder, bøj jer i støvet for Christopher Nolans "Inception"...
Gravatar

#50 MMB 15 år siden

Christian Voldborg skrev:
Christian Bale, fordi han er filmhistoriens absolut mest dedikerede karakterskuespiller. No doubt.

Er det ikke lige at stramme den? Ved godt han er dedikeret osv, men at sige han er historiens mest dedikerede karakterskuespiller. No doubt.

Jeg forstår altså ikke al den hype omkring ham. Selvfølgelig er han en fremgragende skuespiller, men han bliver konstant udnævnt som verdens bedste skuespiller osv osv herinde. Man skulle tro, at I fik bule i buksen af at se hans film, så vilde er I jo med ham?

Skriv ny kommentar: