• Gækkeren
    22%
  • Pingvinen
    14%
  • Catwoman
    12%
  • Jokeren
    8%
  • Two-Face
    7%
  • Harley Quinn
    5%
  • Mr. Freeze
    4%
  • Bane
    4%
  • Clayface
    4%
  • Poison Ivy
    3%
  • Scarface/Ventriloquist
    3%
  • Killer Croc
    3%
  • Ra's al Ghul
    3%
  • Fugleskræmslet
    2%
  • Anden skurk
    2%
  • Black Mask
    2%

Stemmer i alt: 1854

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#41 DemoMan 15 år siden

Hvis Heath Ledger stadig levede ville jeg elske at se ham igen som jokeren i en 3er. Men da han jo er død synes at vi bør lade figuren være i fred (i hvert fald i foreløbigt. Han behøver jo ikke nødvendigs at vende tilbage med det samme).

Så jeg synes i stedet at det kunne være fedt at se nogen i retning af Edward Norton som gækkeren. Men hvad en Nolan vælger at gøre har han min støtte (hvis han da overhovedet vælger at lave en 3er).
Ernest Hemingway once wrote, "The world is a fine place and worth fighting for." I agree with the second part.
Gravatar

#42 Slettet Bruger [3966707103] 15 år siden

Jeg vil også sige Catwoman med samme argumenter som # 26; det kunne virkelig blive interessant, og det er også en af de figurer der kunne bære en 'realistisk tilgang'. Ellers er Harley Quinn også et godt bud; hvis det bare bliver forklaret, at jokeren har drevet hende til vanvid på Arkham. Evt. kunne man immitere Heath Ledgers stemme og lave nogle scener, hvor jokeren sidder i mørket på Arkham og taler med hende.

Gækkeren virker i mine øjne ikke som en specielt skræmmende skurk, og jeg kan bedst se ham fungere som et sidekick i stil med Fugleskræmslet; hans måde at handle på har den bivirkning, at han bare ikke virker særligt farlig sammenlignet med så mange andre skurke. Scarface kan jeg slet ikke tage seriøst som skurk.
Gravatar

#43 filmz-Raul1001 15 år siden

jeg kunne nu godt tænke mig at se Ra's al Ghul igen som the bad guy, da jeg følger at der er en masse uklare ting om hans fortid... fx datter og hvordan han blev til den han er/var :D
Gravatar

#44 filmz-gofferoffer 15 år siden

Jeg forstår ikke, hvorfor folk ikke vil have The Joker igen. Ja, Heath Ledger definerede en ny Joker, men han har ikke patent på den, og det ville være en pessimistisk holdning at sige, en ny skuespiller ikke ville være i stand til at spille en lige så god Joker.

The Jokers sidste samtale med Batman er ganske enkelt afgørende for udviklingen af resten af filmserien:

The Joker: 'Oh, you. You just couldn't let me go, could you? This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object. You are truly incorruptible, aren't you? Huh? You won't kill me out of some misplaced sense of self-righteousness. And I won't kill you because you're just too much fun. I think you and I are destined to do this forever. '

Og da The Joker sidder i cellen, siger han: ''You complete me."

The Joker er Batmans absolutte modstykke. Alle andre skurke blegner i sammenligning, og det vil være et tilbageskridt at 'nøjes' med at vælge The Riddler og/eller The Pinguin. Bevares, de har hver sin plads som modstandere, muligvis i form af biroller, men jeg kn virkelig ikke se, hvordan de skulle være 'værdige' på den måde, at de skulle give Batman særlig stor modstand. Så min stemme går naturligvis til The Joker.
Men at some time are masters of their fates: The fault, dear Brutus, is not in our stars, but in ourselves, that we are the underlings.
Gravatar

#45 Inn0c 15 år siden

til alle som snakker om Joker:

han vender tilbage! men ikke i en film, han kommer med i Arkam Asylum, computerspillet der følger op på TDK
Gravatar

#46 Spanner 15 år siden

Jeg er ikke sikker på, at Nolan ville underlægge sig handlingen i eventuelle computerspil, hvis det er ham, der kommer til at lave den næste film i serien.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#47 DemoMan 15 år siden

#44 jeg forstår godt hvad du siger, men jeg synes alligevel at man bør vente lidt med at tage ham op igen. Begynd hellere at udvikle en ny god skurk, og så kan man måske lad jokeren vende tilbage i en evt. fjerde eller femte film. Bare fordi at de er ærkefjender betyder det ikke at de konstant skal kæmpe.

Der er masser af andre gode skurke at tage fat i, så hvorfor ikke lige så godt bruge nogen af dem?
Ernest Hemingway once wrote, "The world is a fine place and worth fighting for." I agree with the second part.
Gravatar

#48 elwood 15 år siden

#45 Det er en hel anden ting men ja det gør han.

Og med den ultimative Joker sry Heath Ledger, you were good, but Mark Hamill er stadig min klare farvorit.

Og så Kevin Conroy som Batman igen mmm.

og hvordan han blev til den han er/var

Han gled i sæben og røg i The Lazarus Pit 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#49 filmz-gofferoffer 15 år siden

Well, fordi ingen af de øvrige skurke kan hamle op med The Joker, der formåede at skabe kaos i Gotham. The Joker var en naturlig efterfølger til Ra's Al Ghul, fordi de begge to ville lægge Gotham i ruiner af forskellige årsager. Men hvis man vurderer de andre skurke et øjeblik, så er det ikke ligefrem nemt at finde ud af, hvordan The Riddler, Catwoman eller The Penguin, der ligger i toppen af denne poll, kan toppe de bedrifter.

The Riddler var oprindeligt kendt for bl.a. at sætte sine fjender i detaljerede fælder, at begå enhver slags forbrydelse såfremt han kan lave en gåde, og han slår endda sjældent ihjel i sin oprindelige inkarnation. The Penguin er en rig, simpel mobster, der tilfældigvis har et pingvinlignende udseende og en fascination af fugle og paraplyer. Catwoman var oprindeligt en juveltyv, der tager brug af et kattekostume.

Naturligvis vil de alle blive genfortolkede, men det gode ved Batman Begins og The Dark Knight er, at alle skurkene beholder deres essens og forskruede formål, fordi Nolan går tilbage til rødderne. Hvis de ovenstående skurke skal bruges, vil de stort set kun kunne fungere som biroller, ligesom Scarecrow og Two-Face blev brugt i biroller.

For mig at se kan ingen af dem hamle op med The Joker, eller Ra's Al Ghul for den sags skyld. Den eneste, der kan hamle op med deres store planer, er Poison Ivy, fordi hun er en økoterrorist, der vil ruinere Gotham, men hendes evner til at manipulere naturen er en smule søgt i Nolans univers (også selvom Nolan nok kunne give hende et spændende twist).

Desuden lader det til, at Nolan forlader franchisen efter tredje film (eller det vil sige, vi ved intet endnu, måske er han allerede stoppet), og jeg er af den mening, at hvis Nolan og/eller Bale forlader franchisen, skal de give en ny fortolkning af Batman og lade Nolans univers være som det er, så det ikke bliver bastardiseret ligesom Burtons univers gjorde takket være en skomager. Som nævnt i en tidligere tråd, er der rigeligt med materiale at tage af.

Bottom line: Hvis de laver en Batman 3 i Nolans universe og bliver nødt til at nøjes med en eller flere af disse skurke udelukkende på grund af Ledgers død, kan jeg ikke se, at Nolan kan gøre andet end at fejle. For Gotham er ikke i fare på grund af disse skurke, med mindre man virkelig ændrer skurkenes essens og karakter. Så jeg vender lidt spørgsmålet om og siger: Hvorfor vente med The Jokers næste optræden til en fjerde eller femte film, hvis disse film ikke engang bliver en realitet?
Men at some time are masters of their fates: The fault, dear Brutus, is not in our stars, but in ourselves, that we are the underlings.
Gravatar

#50 filmz-Narniabæver 15 år siden

Jokerens hyæner fra tegnefilmen.
Chip: Rescue Rangers, away!

Skriv ny kommentar: