-
Gækkeren22%
-
Pingvinen14%
-
Catwoman12%
-
Jokeren8%
-
Two-Face7%
-
Harley Quinn5%
-
Mr. Freeze4%
-
Bane4%
-
Clayface4%
-
Poison Ivy3%
-
Scarface/Ventriloquist3%
-
Killer Croc3%
-
Ra's al Ghul3%
-
Fugleskræmslet2%
-
Anden skurk2%
-
Black Mask2%
Stemmer i alt: 1854
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#51 erikjust 15 år siden
Der i er han ikke en Joker knock off men snare en intelligent skurk, og det gode er at han faktisk kunne spilles af samme voice actor der lagde stemme til ham i Batman TAS.
http://www.poster.net/glover-john/glover-john-phot...
#52 MOVIE1000 15 år siden
#53 filmz-Kadann 15 år siden
Når man er sluppet afsted med at lave ændringer til Ducard, Ra's Al Ghul og Two-Face' historier, kan man også sagtens lave små ændringer til Harley.
Godt nok mener jeg ikke hun bør være hovedskurk, men man kan sagtens køre en sidehistorie med hende og så have en hovedskurk, f.eks. Catwoman.
Edit: Øj, den spoilerfunktion laver ballade for mig.
#54 filmz-Raul1001 15 år siden
#55 Braxiz 15 år siden
Batmans sidestykke i den virkelige verden, må i mine øjne så være Bush. En mand der må bevæge sig ud i moralske og etiske gråzoner, for at bekæmpe det ultimative onde. Er det f.eks. ok at smide folk ud fra bygninger, velvidende at han vil overleve og kun påføres skrammer, lige som man gør med tortur. Er det ok at udspionere hele Gothams befolkning for at fange en flok forbrydere, et initiativ der svagt kunne sammenlignes med The Patriot act.
HVIS, og jeg gentager hvis, dette emne skal fortsætte efterfølgeren, så kunne det være således, at der tages udgangspunkt i at begge befolkninger lige er blevet løjet for i groveste forstand, og nu skal alle løgnene udstilles, også dem der ikke har noget direkte at gøre med befolkningen, som er at Harvey aldrig dræbte de mennesker, men også de forskellige løgne karaktererne har for hinanden. Alfred gav ikke brevet til Bruce. Rachel som ikke kunne vente på Bruce. Batman/Bruce som holdt hemmeligt for Harvey/2face(som jeg ikke tror er død) hvilket forhold ham og Rachel havde. Og hvem kunne være bedre til at afdække disse løgne end gækkeren? Med små hints hist og her, falder alle brikkerne på plads for karakterene, og Gotham ender på randen af anarki når de finder ud af hvilken mand Harvey er blevet til, som jokeren siger: "Until their spirit breaks completely. Until they get a good look at the real Harvey Dent".
Inden The Dark Knight blev udgivet, gik der et rygte, der omhandlede at Anthony Michael Hall, ville spille gækkeren i The dark Knight. Gækkeren er ikke med i the dark knight, men Anthony Michael Hall er med, og spiller journalisten Mike Engel. Hvor perfekt ville det ikke være hvis en journalist skulle optrevle alt det her, i Nolans realistiske univers.
Men alt det, er jo kun gætterier :P
#56 filmz-gofferoffer 15 år siden
Jeg synes virkelig ikke, der skal laves politiske analogier til The Dark Knight. Du kan sagtens fortolke filmen på den måde, men Nolan-brødrene har altid afvist sammenligningerne til den virkelige verden. Jeg har hørt både liberale såvel som konservative analogier, og at sammenligne Batman med Bush kan jeg desværre ikke gøre andet end smågrine af.
#57 DemoMan 15 år siden
Men hvis man absolut vil have masser af hærgelse så bare bring en stor håndfuld ind, så skal der sgu nok komme ødelæggelse:p
#58 Braxiz 15 år siden
Hvornår har de afvist sammenligningerne med den virkelige verden? Vil gerne læse det sted de har sagt det.
At du kun kan grine af mig tager jeg med ophøjet sindsro, og tager det ærlig talt ikke særlig seriøst.
#59 filmz-gofferoffer 15 år siden
Heheh, tja, nu får vi se. Nolan kan sikkert sagtens lave et nyt spin på det hele.
Her er citatet:
Og du må have misforstået noget. Jeg skrev, at jeg kun kunne smågrine ad sammenligningen, ad analogierne. Præcis som Nolan endda selv gør.
http://latimesblogs.latimes.com/herocomplex/2008/1...
#60 Vallebo 15 år siden
Giver dig helt ret. The Joker er den eneste rigtige skurk at have med. Jeg giver dog # 47 ret i, at man måske skulle vente lidt. Evt. give ham en birolle i næste film, så den nye skuespiller kan finde ind i rollen til den 4 film.
Angående den mulige 4 film, så er det helt sikkert den bliver til noget hvis bare nok af skuespillerne, mest af alt Bale vil gentage deres roller. WB er jo mest af alt ude på at tjene penge, så tror ikke de aflyser serien.
Men en birolle til The Joker i næste film ville efter min mening være passende. Dermed er der efter alt at dømme mindre chance for at han bliver slagtet af publikum. Jeg mener dog, at man skal finde en som ligner Ledger. Og mange glemmer nok, at smiken(ikke kun den som man forbinder med The Joker, men også den mere normale filmsminke) kan gøre meget ved personer.
Tror bestemt på, at vi kan se Ledgers klon i en fremtidig batman film. Til gengæld er folkekravet jo Gækkeren. En god figur, men han kan ikke overtage The Jokers plads. Så slutter serien helt sikkert efter 3eren. Man gider jo ikke se 2-3 film for skurken ved hvem Batman er, og har som eneste mål at dræbe ham - hvor svært bliver det lige?