-
På indkøbte dvd'er eller Blu-rays43%
-
Via ikke-betalt download eller stream fra nettet33%
-
I biografen7%
-
På tv-kanalerne6%
-
På lejede/lånte dvd'er eller Blu-rays6%
-
Via betalt download eller stream fra nettet3%
-
På anden vis2%
Stemmer i alt: 1508
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#41 sneakers 12 år siden
Ellers har jeg hentet et par dokumentar film som ikke kan købet i DK. Bl.a "JFK 3 Shots that chenge Amerika" Den var i sidste uge i 2 dele på DR2 hvor jeg misede anden del. Men den er fantastisk og kan varmt anbefales.. Og kan ses på www.dr.dk/nu SE DEN!
#42 BN 12 år siden
Ellers bruger jeg Lovefilm.dk og TDC film til at leje film, jeg endnu ikke har set eller mangler at få genset. (Her er venner og tv også engang imellem en hjælp.) Jeg køber almindeligvis kun dvd-film, hvis det er film, som jeg HAR fået set, og som jeg synes godt om. Jeg HAR dog prøvet at satse et par gange.
#43 Misanthropic 12 år siden
Og gider ikke længere at gå i bio med allle de idioter med der slikposer, snak og mobiltelf etc.
#44 Bony 12 år siden
Så hvis de ikke er gode efter din standard, så er det okay ikke at betale for varen, så længe dine egne penge ikke er spildt..?
#45 Bony 12 år siden
#46 Highland Park 12 år siden
Skidt med om man har brugt halvanden time af sit liv på at se "Meet the Spartans", når bare lortet var gratis.
#47 Castanea 12 år siden
Vi har sikkert diskuteret det mange gange før, men hvordan har du det med download af film (og andet), der ellers ikke er tilgængelige? Man bør ikke fratages kunstneriske oplevelser i sådanne henseende.
#48 Bony 12 år siden
Det er en svær situation. Som udgangspunkt nej, så mener jeg ikke, at det er okay. Ikke hvis det på nogen måde strider imod instruktøren eller filmselskabets (både de store og de små) vilje. Hvis det derimod drejer sig om et meget gammelt værk, hvor der f.eks. ikke er nogen som ejer rettighederne eller lignende, så kan en bootleg rigtig nok være den eneste mulighed for, at se filmen og derfor et nødvendigt alternativ. Jeg er ligesom dig heller ikke glad for begrænsningen i udbredelsen af kunst, da alt kunst bør være tilgængeligt for så mange som overhovedet muligt. Men som udgangspunkt må jeg dog sige, at det stadig hører under kategorien ulovlig download og dermed ikke i orden. Hmm, det er et rigtig svært spørgsmål og nok ikke lige sådan til at svare på tror jeg. Der er nok ikke et overordnet svar, men afhænger i høj grad af situationen.
Men nu er jeg dog ganske sikker på, at du og Misanthropic ikke har samme filmsmag, hvorfor du kan løbe ind i problemstillingen, men det tvivler jeg på at han kan.
#49 MMB 12 år siden
Hvis filmen ikke er tilgængelig, og der ikke er planer om en udgivelse, så synes jeg bare, man skal downloade løs. Jeg er også ret sikker på, at instruktøren hellere ville have sit værk set via download, end det slet ikke blev set overhovedet. Hvis folk er tilpas vilde med filmen, er der jo også den mulighed, at det kan føre til en udgivelse.
#50 the_paki_don 12 år siden
Efter et par måneder kiggede jeg efter filmen på nettet. Til min store ærgrelse opdagede jeg, at filmen ikke var sat til en europæisk udgivelse og kun kunne fås som Region 1 DVD og Blu-ray Region A. Så hvis jeg ville se den, skulle jeg anskaffe mig en regionsfri afspiller og det ville jeg ikke.
Ved I hvad jeg så gjorde? Jeg ventede. Der skete ikke et brud på tids/rum kontinuumet; monstre bragede ikke ud gennem netop opslåede helvedesportaler og man skulle stadigvæk ikke fange grise med store sommerfugle net, fordi de var begyndt at flyve.
Verden blev ikke vendt op og ned, fordi jeg skulle vente på, at filmen kunne nydes lovligt.
En piratkopist ville downloade den med det samme og rationalisere ved at sige, at "KUNSTEN SKAL VÆRE FRIT TILGÆNGELIGT TIL ALLE MIDLER OG METODER TIL AT FORMIDLE KUNSTEN!" I tænker nok, "Huh?" og det gør jeg også.
Slap af. Don't download. Se en anden film. Hvis vi ser bort fra 2011, så findes der stadigvæk masser af andre gode film, som er tilgængelige, som du kan give dig i kast med. Spasser.