• På indkøbte dvd'er eller Blu-rays
    43%
  • Via ikke-betalt download eller stream fra nettet
    33%
  • I biografen
    7%
  • På tv-kanalerne
    6%
  • På lejede/lånte dvd'er eller Blu-rays
    6%
  • Via betalt download eller stream fra nettet
    3%
  • På anden vis
    2%

Stemmer i alt: 1508

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#51 Muldgraver 12 år siden

Foeller (49) skrev:
Hvis det ikke er tilgængeligt, fordi der ikke er planer om en udgivelse, så synes jeg bare, man skal downloade løs.

Netop. Jeg tænker også, at hvis man er villig til at gå på kompromis og downloade, er man nok også villig til straks at betale og støtte kunstneren, hvis/når værket (gen)udgives. Hvor ofte har man ikke også siddet tilbage med fornemmelsen af, at det man lige har oplevet har været uprissætteligt, at man har med en anden værdi at gøre end nogen materiel, og skulle man endelig forsøge at omsætte, ville de hundrede kroner man gav for filmen være alt for lille en pris.
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#52 the_paki_don 12 år siden

Meget ideologisk og nobelt, men de fleste piratkopister har ikke ideologi, som deres primære drivkraft, men rettere idioti og det er deri problemet ligger.

De vil se et ligeså fantastisk værk som dig og tænke "Det her var noget af det mest fantastiske, jeg har oplevet i mit liv. Det vil jeg give 0 kr. for at eje."

Det er måske ikke helt rigtigt. Jeg har mødt piratkopister, der faktisk mener, at betalingen for internettet retfærdiggør piratkopiering. I know. Idiots say the darndest things!
Gravatar

#53 Tommy Kristensen 12 år siden

Ser efterhånden mere tv og tv-serier end film. Biografen orker jeg sjældent længere, da der er for megen støj, og folk bruger mere tid på at snakke og tjekke mobil, end at se film.

Mht poll'en, så er det sjovt, at man kun har muligheden betalt eller ikke betalt? De færreste er nok ikke klar over, at selvom man betaler for film på US-iTunes, Netflix Hulu mfl. Så er det lige så "kriminelt" som hvis man ikke betalte. Det er jo stadig et brud på ophavsretten, da de selskaber ikke har rettighederne til distribution til f.eks danskere...
Gravatar

#54 BN 12 år siden

Tommy Kristensen (53) skrev:
Ser efterhånden mere tv og tv-serier end film.

Mere tv og tv-serier end film? Gisp! Jeg synes simpelthen, at tv-serier i 99 procents tilfælde stinker langt væk som følge af deres monotone, kliché-spækkede historier der kører i ring med deres gentagelser af sig selv, deres døde stemning og kedelige billeder og - især for krimi-, advokat' og læge-seriers vedkommende deres overforbrug af pop- og rocksange i f.eks. "rørende", "livskloge/belærende" eller "eftertænksomme" scener, hvor musikken og en klistret, følende voice-over lige skal skære ud i pap, hvad tilskueren skal føle, eller i scener hvor vi lige skal have understreget hvor "cool" og "smarte" og "kyniske" personerne eller (storby)miljøerne er. ... Det er kun eksempler, men netop eksempler på hvad både amerikanske og europæiske tv-serier ofte er fyldt med.

Tv-serier giver mig nærmest en følelse af klaustrofi i forhold det brede format og den cinematografi, man ser i biograf-film.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#55 MMB 12 år siden

BN (54) skrev:
Mere tv og tv-serier end film? Gisp! Jeg synes simpelthen, at tv-serier i 99 procents tilfælde stinker langt væk som følge af deres monotone, kliché-spækkede historier der kører i ring med deres gentagelser af sig selv, deres døde stemning og kedelige billeder og - især for krimi-, advokat' og læge-seriers vedkommende deres overforbrug af pop- og rocksange i f.eks. "rørende", "livskloge/belærende" eller "eftertænksomme" scener, hvor musikken og en klistret, følende voice-over lige skal skære ud i pap, hvad tilskueren skal føle, eller i scener hvor vi lige skal have understreget hvor "cool" og "smarte" og "kyniske" personerne eller (storby)miljøerne er. ... Det er kun eksempler, men netop eksempler på hvad både amerikanske og europæiske tv-serier ofte er fyldt med.

Mulighederne for, hvad man kan på TV er større end nogensinde før, og niveauet i TV-serier stiger konstant, mens man kan være fristet til at sige det modsatte om filmen. I en TV-serie har du også mulighed for at fordybe dig langt mere i et persongalleri, end det er tilfældet i en film. Har du f.eks. set Game of Thrones, Boardwalk Empire eller Breaking Bad? Niveauet er så tæskehøjt i disse serier (også teknisk), at det får de fleste film til at ligne en dansk b-film fra 60'erne.

Og selvfølgelig er der mange lorteserier, ligesom der også er mange lortefilm. Dem går man bare udenom...
Gravatar

#56 Babo84 12 år siden

Du vil elske serien Spartacus :)

Jeg orker nu heller ikke tv-serier, selvom jeg til tider alligevel falder over enkelte.
Gravatar

#57 Hr. Nielsen 12 år siden

#55 Meget enig. Serier som Deadwood og The Wire eller mini-serier som Generation Kill kan hamle op med det meste man ser i biografen i disse dage og mere til.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#58 Castanea 12 år siden

#54:

Men det gælder vel også for normale film? Men ja, serie-konceptet malkes ad nauseam. Selvom jeg fortsat følger med i dem, er (ellers gode) serier som Breaking Bad, Dexter, Mad Men mv. endt i overflod og utroværdig monotoni.

Som western-"fan", vil du næppe finde Deadwood uinteressant. Absolut en af de bedste TV-serier, nogensinde!
Gravatar

#59 BN 12 år siden

Foeller (55) skrev:
Mulighederne for, hvad man kan på TV er større end nogensinde før, og niveauet i TV-serier stiger konstant, mens man kan være fristet til at sige det modsatte om filmen.

Det er jeg så vildt uenig med dig i. Jeg synes, at niveauet er steget for filmens vedkommende. Og jeg kan ikke lide nogen af de nævnte tv-serier; de kan ikke fænge mig. Det er stadig biograf-filmene der har mest for øjet og øret med hensyn til cinematografi, lyd, effekter, scenografi o.s.v. Og de bedste historier er stadig dem der serveres på det store lærred.

Tv-mediet er ganske for smalt, både kunstnerisk og rent visuelt/cinematografisk til at have min interesse. Det er samlebånds-produktion, hvor der er endnu længere mellem guldet end i tilfældet med biograffilm-udvalget.

Foeller (55) skrev:
I en TV-serie har du også mulighed for at fordybe dig langt mere i et persongalleri, end det er tilfældet i en film.

Det kommer da sandelig an på, hvilken film det drejer sig! ;-)

Ud af det kæmpestore udbud af tv-komedie-serier har jeg kun fundet 'Friends' og 'Everybody Loves Raymond' over middel. Når det gælder drama på tv, er jeg erklæret modstander af evigheds-serier. Jeg har ikke behov for dag efter dag eller uge efter uge at følge nogle personer i en serie, som om man næsten skulle gå og tænke på og være bekymret for nogle fiktive personers ve og vel sådan på samme basis som det at man følger med i sin families og sine venners daglige liv.

Jovist er der også afsluttede historier eller serier med et begrænset antal afsnit på tv, men af dem kan jeg kun komme i tanke om en lille håndfuld fra de sidste 30 år som har været noget særligt i mine øjne.

Caliban (58) skrev:
Som western-"fan", vil du næppe finde Deadwood uinteressant. Absolut en af de bedste TV-serier, nogensinde!

Den har jeg ikke set. Men hvis den sendes på en dansk kanal på et tidspunkt, vil jeg da absolut tage et kig på den. :-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#60 Hr. Nielsen 12 år siden

BN (59) skrev:
Men hvis den sendes på en dansk kanal på et tidspunkt, vil jeg da absolut tage et kig på den
DR2 sendte den vistnok engang.....Om den kommer igen ved jeg ikke. Men den er i hvert fald kvalitativ som få, særligt den første sæson synes jeg. Jeg er for så vidt enig med dig i, at når en serie kører længe, så begynder den at miste gnisten (i hvert fald for mig også). Altså når vi rammer den 5-6-7 osv sæson. Personligt synes jeg bare der er kommet rigtigt mange gode serier i seneste 10 år, som er værd at bruge tid.
I have my principles - And if you don't like them, I have others

Skriv ny kommentar: