• På indkøbte dvd'er eller Blu-rays
    43%
  • Via ikke-betalt download eller stream fra nettet
    33%
  • I biografen
    7%
  • På tv-kanalerne
    6%
  • På lejede/lånte dvd'er eller Blu-rays
    6%
  • Via betalt download eller stream fra nettet
    3%
  • På anden vis
    2%

Stemmer i alt: 1508

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#61 Castanea 12 år siden

Bony (48) skrev:
Hvis det derimod drejer sig om et meget gammelt værk, hvor der f.eks. ikke er nogen som ejer rettighederne [...]

Men kan man så ikke tage diskussionen videre, og reflektere over hele rettighedskonceptet? Hvis et værk ikke restaureres, og de originale kunstnere samt producenter er døde (eller ligeglade), udnytter distributørerne deres købere på et juridisk grundlag, som er, hvis I spørger mig, usympatisk.

Muldgraver (51) skrev:
Netop. Jeg tænker også, at hvis man er villig til at gå på kompromis og downloade, er man nok også villig til straks at betale og støtte kunstneren, hvis/når værket (gen)udgives. Hvor ofte har man ikke også siddet tilbage med fornemmelsen af, at det man lige har oplevet har været uprissætteligt, at man har med en anden værdi at gøre end nogen materiel, og skulle man endelig forsøge at omsætte, ville de hundrede kroner man gav for filmen være alt for lille en pris.

Indrømmet, jeg har ikke moralske skrubler over at downloade værker, der ellers er svære eller umulige at skaffe. Det er kræs at have film og musik på fysisk format, men ofte må man gå på kompromis.

I øvrigt er det tankevækkende, at manges samvittighed tilsyneladende har det fint, hvis værket (musik primært) blot streames i stedet for downloades.
Gravatar

#62 Kruse 12 år siden

Hvilke nyere TV-serie har du da set BN? Og her tænker jeg ikke så meget på serier i "episode-format"(hvor man kan sætte sig til at se et hvilket som helst afsnit ude af orden, a la "CSI", "NCIS" osv.), men mere karakterbaserede dramaserier a la "Mad Men", "True Blood", "Deadwood" osv.?
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#63 Castanea 12 år siden

Noget som Friends er blot let underholdning, der ikke stræber efter helhed, så det er et dårligt eksempel. Men lad for Guds skyld være med at se True Blood, hvis du ikke ønsker en cocktail af #54 og pubærter, sadomasochistisk liderlighed.
Gravatar

#64 BN 12 år siden

Kruse (62) skrev:
Hvilke nyere TV-serie har du da set BN? Og her tænker jeg ikke så meget på serier i "episode-format"(hvor man kan sætte sig til at se et hvilket som helst afsnit ude af orden, a la "CSI", "NCIS" osv.), men mere karakterbaserede dramaserier a la "Mad Men", "True Blood", "Deadwood" osv.?

Jeg kan ikke titlerne og har heller ikke overblik over udvalget. Men jeg har i ledige stunder prøvet at sidde og se et afsnit af næsten samtlige serier, som de forskellige danske og svenske kanaler sender til daglig, og det for at se, om der ikke var nogen gode iblandt, nogen der kunne fænge og fastholde min interesse. Men det har der ikke været indtil nu.

M.h.t. dine eksempler: 'Deadwood' har jeg - som nævnt i #59 - ikke set. 'True Blood' er ikke noget for mig - jeg er ikke til den slags historier. Hvor sender de 'Mad Men' henne? (Den har jeg formodentlig ikke set.)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#65 BN 12 år siden

Caliban (63) skrev:
Noget som Friends er blot let underholdning, der ikke stræber efter helhed, så det er et dårligt eksempel.

Nu nævnte jeg jo 'Friends' som et eksempel på komedie-serier og satte den således IKKE i kategori med hverken evigheds-drama-serier eller afsluttede historier, altså serier med et på forhånd begrænset antal afsnit.

Så jeg ved ikke, hvad du mener 'Friends' er et dårligt eksempel på?
Gravatar

#66 Castanea 12 år siden

Hvad med ældre titler som I, Claudius?
Gravatar

#67 BN 12 år siden

Caliban (66) skrev:
Hvad med ældre titler som I, Claudius?

Den kunne (og kan) jeg godt lide. Briterne var geniale til at lave tv-serier førhen.
Gravatar

#68 Castanea 12 år siden

BN (65) skrev:
Så jeg ved ikke, hvad du mener 'Friends' er et dårligt eksempel på?

I forhold til de titler, vi nævner. Det lyder som om, du ikke rigtig har givet dig tid til at se nogle af de mere, hvad skal vi kalde dem, helhedsstræbende værker.
Gravatar

#69 Hr. Nielsen 12 år siden

BN (67) skrev:
Briterne var geniale til at lave tv-serier førhen.
Jeg kan godt lide afsluttende britiske serier som f.eks. Life On Mars og/eller State of Play. De har nogle år på bagen, men er nok nogle du vil regne for nyere. Muligvis ville du finde State Of Play god? Life On Mars er lidt pudsig, men minder rigtigt meget om de krimi/politiserier fra 70'erne fra BBC, her blot med et twist, der sætter både den tid og vores tid i et andet lys og også giver nogle små gode reflektioner om liv, død osv:) Ikke at jeg skal gøre den dybere end den er. Jeg fandt den blot rigtigt fed!
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#70 Castanea 12 år siden

RET

Skriv ny kommentar: