-
På indkøbte dvd'er eller Blu-rays43%
-
Via ikke-betalt download eller stream fra nettet33%
-
I biografen7%
-
På tv-kanalerne6%
-
På lejede/lånte dvd'er eller Blu-rays6%
-
Via betalt download eller stream fra nettet3%
-
På anden vis2%
Stemmer i alt: 1508
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#61 Castanea 12 år siden
Men kan man så ikke tage diskussionen videre, og reflektere over hele rettighedskonceptet? Hvis et værk ikke restaureres, og de originale kunstnere samt producenter er døde (eller ligeglade), udnytter distributørerne deres købere på et juridisk grundlag, som er, hvis I spørger mig, usympatisk.
Indrømmet, jeg har ikke moralske skrubler over at downloade værker, der ellers er svære eller umulige at skaffe. Det er kræs at have film og musik på fysisk format, men ofte må man gå på kompromis.
I øvrigt er det tankevækkende, at manges samvittighed tilsyneladende har det fint, hvis værket (musik primært) blot streames i stedet for downloades.
#62 Kruse 12 år siden
#63 Castanea 12 år siden
#64 BN 12 år siden
Jeg kan ikke titlerne og har heller ikke overblik over udvalget. Men jeg har i ledige stunder prøvet at sidde og se et afsnit af næsten samtlige serier, som de forskellige danske og svenske kanaler sender til daglig, og det for at se, om der ikke var nogen gode iblandt, nogen der kunne fænge og fastholde min interesse. Men det har der ikke været indtil nu.
M.h.t. dine eksempler: 'Deadwood' har jeg - som nævnt i #59 - ikke set. 'True Blood' er ikke noget for mig - jeg er ikke til den slags historier. Hvor sender de 'Mad Men' henne? (Den har jeg formodentlig ikke set.)
#65 BN 12 år siden
Nu nævnte jeg jo 'Friends' som et eksempel på komedie-serier og satte den således IKKE i kategori med hverken evigheds-drama-serier eller afsluttede historier, altså serier med et på forhånd begrænset antal afsnit.
Så jeg ved ikke, hvad du mener 'Friends' er et dårligt eksempel på?
#66 Castanea 12 år siden
#67 BN 12 år siden
Den kunne (og kan) jeg godt lide. Briterne var geniale til at lave tv-serier førhen.
#68 Castanea 12 år siden
I forhold til de titler, vi nævner. Det lyder som om, du ikke rigtig har givet dig tid til at se nogle af de mere, hvad skal vi kalde dem, helhedsstræbende værker.
#69 Hr. Nielsen 12 år siden
#70 Castanea 12 år siden