• På indkøbte dvd'er eller Blu-rays
    43%
  • Via ikke-betalt download eller stream fra nettet
    33%
  • I biografen
    7%
  • På tv-kanalerne
    6%
  • På lejede/lånte dvd'er eller Blu-rays
    6%
  • Via betalt download eller stream fra nettet
    3%
  • På anden vis
    2%

Stemmer i alt: 1508

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#71 BN 12 år siden

Caliban (68) skrev:
I forhold til de titler, vi nævner. Det lyder som om, du ikke rigtig har givet dig tid til at se nogle af de mere, hvad skal vi kalde dem, helhedsstræbende værker.

Jo da! Men hvis første afsnit ikke fænger, har jeg ikke tænkt mig at se de næste 50 afsnit for at vente på, at det skal blive godt!

Og igen: Jeg har skam aldrig hævdet, at 'Friends' var et helhedsstræbende værk, eller at den skulle holdes op mod sådanne. Tv har som bekendt bare mange forskellige slags serier, herunder komedier. ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#72 Castanea 12 år siden

BN (67) skrev:
Den kunne (og kan) jeg godt lide. Briterne var geniale til at lave tv-serier førhen.

Den indeholder heller ikke meget af det, du nævner i #54. Det eneste positive ved dine kritikpunkter er, at god musik ofte udbredes til de mindre informerede. For nylig blev jeg specielt begejstret, da følgende nummer blev offentliggjort til de ikke-indvidede i Californication, en serie der ellers svømmer i dine (og mine) kritikpunkter:

Gravatar

#73 MMB 12 år siden

BN (59) skrev:
Det er jeg så vildt uenig med dig i. Jeg synes, at niveauet er steget for filmens vedkommende. Og jeg kan ikke lide nogen af de nævnte tv-serier; de kan ikke fænge mig. Det er stadig biograf-filmene der har mest for øjet og øret med hensyn til cinematografi, lyd, effekter, scenografi o.s.v. Og de bedste historier er stadig dem der serveres på det store lærred.

Tv-mediet er ganske for smalt, både kunstnerisk og rent visuelt/cinematografisk til at have min interesse. Det er samlebånds-produktion, hvor der er endnu længere mellem guldet end i tilfældet med biograffilm-udvalget.

Hvor mange afsnit har du så set de forskellige serier? Hvis du kun har brugt piloten, så har du altså ikke givet serien en ordentlig chance. Og igen, rent kunstnerisk så vokser TV-serierne voldsomt i kvalitet. Hvorfor tror du, at profilerede instruktører som Frank Darabont, Martin Scorsese og Michael Mann er begyndt på TV? Fordi at mulighederne for, hvad man kan gøre i TV-mediet er langt større, end hvad de var tidligere. Kanaler som HBO giver langt større plads til kunstnerisk frihed (og alligevel et stort budget), som gør det attraktivt at lave TV, der ikke kun er samlebånds-TV. Det med, at du siger, at TV-mediet er for smalt, synes jeg er noget fis, og det virker ærlig talt, som om dit kendskab til mange af de nyere og (efter min mening) bedre serier er begrænset. Og faktisk synes jeg, der er meget længere mellem gode biograffilm end gode serier for tiden. Men du skal også tænke på, at antallet af TV-serier, der udkommer, er meget lavt sammenlignet med hvor mange film, der udkommer ugentligt. Derudover skal man også tænke på, at én god serie giver muligheden for god underholdning i rigtig mange time, hvor det med en film typisk kun er 2 timer.

BN (59) skrev:
Det kommer da sandelig an på, hvilken film det drejer sig! ;-)

Det giver sig selv, at du med en TV-serie på måske 10 timer har langt større mulighed for dybde end med en film på 2 timer? Nu snakker vi som udgangspunkt.

BN (59) skrev:
Ud af det kæmpestore udbud af tv-komedie-serier har jeg kun fundet 'Friends' og 'Everybody Loves Raymond' over middel.

Prøv så at tænke på, hvor mange gode filmkomedier, der er kommet ud her de seneste 10 år? Det er godt nok ikke mange, hvis du spørger mig, og jeg tør vædde på, at jeg har brugt langt flere og bedre timer med TV-komedier, som er udgivet det sidste årti, end med filmkomedier fra det seneste årti.

BN (59) skrev:
Når det gælder drama på tv, er jeg erklæret modstander af evigheds-serier. Jeg har ikke behov for dag efter dag eller uge efter uge at følge nogle personer i en serie, som om man næsten skulle gå og tænke på og være bekymret for nogle fiktive personers ve og vel sådan på samme basis som det at man følger med i sin families og sine venners daglige liv.

Jovist er der også afsluttede historier eller serier med et begrænset antal afsnit på tv, men af dem kan jeg kun komme i tanke om en lille håndfuld fra de sidste 30 år som har været noget særligt i mine øjne.

Jeg synes lidt, det er en mærkelig holdning at have. For hvis historien er der, og personerne er sympatiske, så ser jeg absolut intet problem med længere serier. Evighedsserier som Days of our Lives og lignende er selvfølgelig gylle, men det er Saw nr. x jo også - ligesom så mange andre film.
Men med mange af de dramaserier, som jeg personligt følger med i, er det ikke ligefrem trivielle problemer, som er omdrejningspunktet.
Gravatar

#74 Kruse 12 år siden

BN (64) skrev:
Jeg kan ikke titlerne og har heller ikke overblik over udvalget. Men jeg har i ledige stunder prøvet at sidde og se et afsnit af næsten samtlige serier, som de forskellige danske og svenske kanaler sender til daglig, og det for at se, om der ikke var nogen gode iblandt, nogen der kunne fænge og fastholde min interesse. Men det har der ikke været indtil nu.

Men nu sender de danske kanaler også klart flest serier af "episode-format", såsom krimi-, læge- og advokatserier, samt banale komedieserier. Det er let underholdning som appellere til et stort og bredt publikum. Det betyder også at mange af de serier der rent faktisk har mere at byde på, ofte bliver sendt på mærkelige tidspunkter.

Derfor undrer det mig heller ikke at du har set meget samlebånds tv-serier, da det er det som de danske kanaler satser mest på.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#75 Hr. Nielsen 12 år siden

Kruse (74) skrev:
Det betyder også at mange af de serier der rent faktisk har mere at byde på, ofte bliver sendt på mærkelige tidspunkter.
Præcist og/eller på 'mindre' kanaler som DR2, fremfor DR1 f.eks.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#76 BN 12 år siden

Foeller (73) skrev:
Hvor mange afsnit har du så set de forskellige serier? Hvis du kun har brugt piloten, så har du altså ikke givet serien en ordentlig chance.

Øhhh? Hvis piloten/første episode er hamrende uinteressant, dårlig/kedelig, mislykket (you name it) både med hensyn til plot og persongalleri, hvorfor skulle jeg så tro, at de næste episoder er sindssygt gode?? Hvis en film er mislykket og dårlig, gider jeg da heller ikke se en eventuel sequel eller fortsættelse.

Foeller (73) skrev:
Og igen, rent kunstnerisk så vokser TV-serierne voldsomt i kvalitet.

Det synes jeg ikke. Jeg har ikke set nogen tegn på, at det forholder sig sådan. Det er muligt, at DU synes det, men du har også en anden smag end mig.

Foeller (73) skrev:
Det med, at du siger, at TV-mediet er for smalt, synes jeg er noget fis

Nå, så min mening er "noget fis"? Tja, men det er nu engang min mening, og ikke bare et argument overfor DIG.

Foeller (73) skrev:
det virker ærlig talt, som om dit kendskab til mange af de nyere og (efter min mening) bedre serier er begrænset.

Det må du vist lige forklare nærmere. Hver gang vi (altså filmz-brugerne generelt) har haft tråde, hvori vi har drøftet tv-serier, har jeg noteret diverse titler og holdt øje med dem, om de blev sendt på en af de skandinaviske kanaler. Og når dette var tilfældet, har jeg taget et kig på dem for at se, om de fængede mig og gav mig lyst til at se mere. I nogle ganske få tilfælde har jeg måttet bruge Youtube for at få en forsmag på bestemte tv-serier.

Hvorfor i alverden skulle forholde sig anderledes med tv-serier end med film? Altså: Hvis første film i biografen eller første afsnit af en tv-serie indholdsmæssigt er en gang middelmådige banaliteter eller noget decideret bras, hvilket incitament er der så for at jeg skal bruge min tid på en eventuel fortsættelse eller de næste mange afsnit?

Selvfølgelig kan man da sige, at en serie, hvor jeg stod af allerede efter første eller andet afsnit, ikke er en serie, jeg har et nærmere kendskab til. Men grundlæggende ved jeg nok til vide, at den pågældende serie slet ikke er noget for mig.

Foeller (73) skrev:
Og faktisk synes jeg, der er meget længere mellem gode biograffilm end gode serier for tiden.

Ja, det er der ingen tvivl om, at DU synes. Men JEG gør ikke. Jeg oplever det modsatte, nemlig at der er ekstremt meget længere mellem guldkornene, når det gælder tv-serier. Der kan også sommetider være langt mellem dem, når det gælder biograf-film, men dog ikke SÅ langt.

Foeller (73) skrev:
Derudover skal man også tænke på, at én god serie giver muligheden for god underholdning i rigtig mange time, hvor det med en film typisk kun er 2 timer.

2 timer er rigeligt for mig. Og når jeg - hvilket jævnligt hænder - vil have mere, tager jeg bare Bourne-trilogien, The Lord of the Rings-trilogien, 'The Godfather'-filmene eller helaftensfilm som 'Dances With Wolves' (4 timer), 'Kingdom of Heaven - DC', for blot at nævne nogle eksempler.

Foeller (73) skrev:
jeg tør vædde på, at jeg har brugt langt flere og bedre timer med TV-komedier, som er udgivet det sidste årti, end med filmkomedier fra det seneste årti.

Det har DU, ja. Men nu er sagen jo den, at JEG ikke synes, at der har været mange gode tv-komedier det sidste årti.

Foeller (73) skrev:
Jeg synes lidt, det er en mærkelig holdning at have. For hvis historien er der, og personerne er sympatiske, så ser jeg absolut intet problem med længere serier.

Jeg følger jo bare mit film/tv-hjerte. Jeg ser, hvad jeg har lyst til at se. Og jeg har IKKE lyst til at se evigheds-serierne - det er livet simpelthen for kort til, og desuden er der som tiden går en mængde biograf-film jeg hellere vil se.

Jeg kan ikke lide tv-mediet, d.v.s. tv-produktioner og det format og den stil tv-serier laves i. Jeg foretrækker det store lærred og den filmiske kvalitet, biograf-filmenes cinematografi, bredformat o.s.v.
Gravatar

#77 BN 12 år siden

Kruse (74) skrev:
Det betyder også at mange af de serier der rent faktisk har mere at byde på, ofte bliver sendt på mærkelige tidspunkter.

Nu er det om aftenen og natten (frem til kl. 5 om morgenen) jeg mest har hængt oppe og kigget på de tv-serier, som kanalerne viser. ... Hvilke mærkelige tidspunkter er det, du refererer til?
Gravatar

#78 Kruse 12 år siden

Well, hvis du er oppe og se TV mellem kl. 3 og kl. 5, så kan det godt være at det ikke er helt så mærkelige tidspunkter for dig :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#79 nb007 12 år siden

Jeg ser ca. 50 film om året i biografen, så det er her jeg ser langt de fleste film.

Hvad er det i øvrigt for nogle 'underlige' steder/biografer hovedparten af jer tilsyneladende bor/kommer i? I de biografer som jeg kommer i er problemet med støjende adfærd meget begrænset. Ja, det forkommer da at der er nogle glatnakker der ikke ved hvordan man opfører sig i en biograf, men det får de så hurtig lært, hvis de sidder tæt på mig :)
Gravatar

#80 BN 12 år siden

nb007 (79) skrev:
I de biografer som jeg kommer i er problemet med støjende adfærd meget begrænset.

Samme erfaring har jeg.

Skriv ny kommentar: