• På indkøbte dvd'er eller Blu-rays
    43%
  • Via ikke-betalt download eller stream fra nettet
    33%
  • I biografen
    7%
  • På tv-kanalerne
    6%
  • På lejede/lånte dvd'er eller Blu-rays
    6%
  • Via betalt download eller stream fra nettet
    3%
  • På anden vis
    2%

Stemmer i alt: 1508

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#81 BN 12 år siden

Kruse (78) skrev:
Well, hvis du er oppe og se TV mellem kl. 3 og kl. 5, så kan det godt være at det ikke er helt så mærkelige tidspunkter for dig :)

Jeg er et udpræget b-menneske. Det er også derfor jeg er natarbejder (på deltidsbasis). ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#82 Muldgraver 12 år siden

the_paki_don (52) skrev:

Meget ideologisk og nobelt, men de fleste piratkopister har ikke ideologi, som deres primære drivkraft, men rettere idioti og det er deri problemet ligger.

De vil se et ligeså fantastisk værk som dig og tænke "Det her var noget af det mest fantastiske, jeg har oplevet i mit liv. Det vil jeg give 0 kr. for at eje."

Det er måske ikke helt rigtigt. Jeg har mødt piratkopister, der faktisk mener, at betalingen for internettet retfærdiggør piratkopiering. I know. Idiots say the darndest things!

Heheh, men man kan sjældent regne med flertallet. Dog vil jeg formode, at man som værdsætter af kunsten, al ideel stræben til side, vil kunne se det fornuftige i, at sørge for at udvise markedsinteresse i kunstneren, og derved bemidle vedkommende, så der kan skabes mere kunst. Mikro-mæceneri om man vil.

Den praksis af download jeg kan tale for, indbefatter i øvrigt, at filmene er umulige at få fat på derudover. Underholdningsforbrugere og deres dårlige undskyldninger har jeg intet til overs for :)

Caliban (61) skrev:
Indrømmet, jeg har ikke moralske skrubler over at downloade værker, der ellers er svære eller umulige at skaffe. Det er kræs at have film og musik på fysisk format, men ofte må man gå på kompromis.

I øvrigt er det tankevækkende, at manges samvittighed tilsyneladende har det fint, hvis værket (musik primært) blot streames i stedet for downloades.

Ja, du er vitterligt en fæl fyr. På den anden side er det noget med, at du bruger temmelig mange penge på film af kunstnere, som ellers ikke just får megen opbakning? Ligesom du hjertens gerne ville købe, hvis muligheden var der?

Det med at streame musik: God pointe, og der må jeg siges at være dobbeltmoralsk, jeg youtuber i hvert fald af og til, for ikke at sige jævnligt. Og det kan vist ikke undskyldes.
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#83 Babo84 12 år siden

Som BN, så finder jeg 2 timer og ofte derover, ret dækkende hvis kvaliteten er god. Derudover foretrækker jeg spillefilms magi. Dermed ikke sagt der ikke findes ambitiøse serier, som hæver sig langt over Friends ;) begriber ikke nogen kan lide det lort.
Gravatar

#84 Collateral 12 år siden

Babo84 (83) skrev:
Som BN, så finder jeg 2 timer og ofte derover, ret dækkende hvis kvaliteten er god. Derudover foretrækker jeg spillefilms magi. Dermed ikke sagt der ikke findes ambitiøse serier, som hæver sig langt over Friends ;) begriber ikke nogen kan lide det lort.

Sit-coms er jo en genre for sig, og skal vel også bedømmes som sådan.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#85 Hr. Nielsen 12 år siden

Collateral (84) skrev:
Sit-coms er jo en genre for sig, og skal vel også bedømmes som sådan.
Derfor kan man jo godt mene at Friends er noget lort:) Jeg synes ikke den er noget lort rent personligt. Den er mig blot hamrende ligegyldig!
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#86 Collateral 12 år siden

Thomas E. Nielsen (85) skrev:
Derfor kan man jo godt mene at Friends er noget lort:) Jeg synes ikke den er noget lort rent personligt. Den er mig blot hamrende ligegyldig!

Det kan man nemt :)
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#87 BN 12 år siden

Babo84 (83) skrev:
Friends ;) begriber ikke nogen kan lide det lort.

Forklaringen er meget simpel: Fordi de har en anden smag end dig.

Jeg har også hørt noget så mystisk som, at nogle kan lide den lorte-film der hedder 'Fight Club'. Det overstiger min fatteevne ... eller vent: Nej, det gør det forresten ikke, for alle har ikke samme smag som mig. ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#88 Hr. Nielsen 12 år siden

BN (87) skrev:
Jeg har også hørt noget så mystisk som, at nogle kan lide den lorte-film der hedder 'Fight Club'. Det overstiger min fatteevne
+1:)
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#89 Skeloboy 12 år siden

Caliban (61) skrev:
Men kan man så ikke tage diskussionen videre, og reflektere over hele rettighedskonceptet?

Det kan man helt sikkert, men indtil da...så er det ikke ok at downloade

Caliban (47) skrev:
hvordan har du det med download af film (og andet), der ellers ikke er tilgængelige?

Advarsel: er bagstiv, har ikke læst alle indlæg, så jeg overser sikkert argumenter, og lyder helt sikkert mere sur end nødvendigt er :)

Men hvorfor skal du være sådan et forkælet pattebarn? "Jamen, jeg kan ikke få det, så det er OK jeg downloader". Newsflash: du HAR IKKE EN RET til at se filmene, bare fordi de er svær tilgængelige. Der er INTET forskel på at hente en sjælden film og en Oscar-film. Det hele lyder bare som en dårlig undskyldning.

Så kan man være uenig i rettighedskonceptet osv. osv...men det ændrer ikke på: din berettigelse af at downloade, er stadig kun en fucking dårlig undskyldning. Hvis du endelig bekymrer dig så meget om skaberne af filmene, har du så overvejet at kontakte dem for at spørge, om du må hente filmene?

Jeg er pissetræt af dårlige undskyldninger, der prøver at retfærdiggøre downloading...JA, du downloader, JA, du er en pirat, længere er den fandeme ikke. Og det er egentlig, der irritere mig allermest, at folk ikke bare indser, at de er pirater! fuck nu af med alle de lamme undskyldninger!

Så er det vist sagt :)
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#90 the_paki_don 12 år siden

Jeg skrev også noget lignende. :)

Skriv ny kommentar: