-
På indkøbte dvd'er eller Blu-rays43%
-
Via ikke-betalt download eller stream fra nettet33%
-
I biografen7%
-
På tv-kanalerne6%
-
På lejede/lånte dvd'er eller Blu-rays6%
-
Via betalt download eller stream fra nettet3%
-
På anden vis2%
Stemmer i alt: 1508
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#81 BN 12 år siden
Jeg er et udpræget b-menneske. Det er også derfor jeg er natarbejder (på deltidsbasis). ;-)
#82 Muldgraver 12 år siden
Heheh, men man kan sjældent regne med flertallet. Dog vil jeg formode, at man som værdsætter af kunsten, al ideel stræben til side, vil kunne se det fornuftige i, at sørge for at udvise markedsinteresse i kunstneren, og derved bemidle vedkommende, så der kan skabes mere kunst. Mikro-mæceneri om man vil.
Den praksis af download jeg kan tale for, indbefatter i øvrigt, at filmene er umulige at få fat på derudover. Underholdningsforbrugere og deres dårlige undskyldninger har jeg intet til overs for :)
Ja, du er vitterligt en fæl fyr. På den anden side er det noget med, at du bruger temmelig mange penge på film af kunstnere, som ellers ikke just får megen opbakning? Ligesom du hjertens gerne ville købe, hvis muligheden var der?
Det med at streame musik: God pointe, og der må jeg siges at være dobbeltmoralsk, jeg youtuber i hvert fald af og til, for ikke at sige jævnligt. Og det kan vist ikke undskyldes.
#83 Babo84 12 år siden
#84 Collateral 12 år siden
Sit-coms er jo en genre for sig, og skal vel også bedømmes som sådan.
#85 Hr. Nielsen 12 år siden
#86 Collateral 12 år siden
Det kan man nemt :)
#87 BN 12 år siden
Forklaringen er meget simpel: Fordi de har en anden smag end dig.
Jeg har også hørt noget så mystisk som, at nogle kan lide den lorte-film der hedder 'Fight Club'. Det overstiger min fatteevne ... eller vent: Nej, det gør det forresten ikke, for alle har ikke samme smag som mig. ;-)
#88 Hr. Nielsen 12 år siden
#89 Skeloboy 12 år siden
Det kan man helt sikkert, men indtil da...så er det ikke ok at downloade
Advarsel: er bagstiv, har ikke læst alle indlæg, så jeg overser sikkert argumenter, og lyder helt sikkert mere sur end nødvendigt er :)
Men hvorfor skal du være sådan et forkælet pattebarn? "Jamen, jeg kan ikke få det, så det er OK jeg downloader". Newsflash: du HAR IKKE EN RET til at se filmene, bare fordi de er svær tilgængelige. Der er INTET forskel på at hente en sjælden film og en Oscar-film. Det hele lyder bare som en dårlig undskyldning.
Så kan man være uenig i rettighedskonceptet osv. osv...men det ændrer ikke på: din berettigelse af at downloade, er stadig kun en fucking dårlig undskyldning. Hvis du endelig bekymrer dig så meget om skaberne af filmene, har du så overvejet at kontakte dem for at spørge, om du må hente filmene?
Jeg er pissetræt af dårlige undskyldninger, der prøver at retfærdiggøre downloading...JA, du downloader, JA, du er en pirat, længere er den fandeme ikke. Og det er egentlig, der irritere mig allermest, at folk ikke bare indser, at de er pirater! fuck nu af med alle de lamme undskyldninger!
Så er det vist sagt :)
#90 the_paki_don 12 år siden
Jeg skrev også noget lignende. :)