-
"Gladiator"59%
-
"A Beautiful Mind"16%
-
"L.A. Confidential"12%
-
"The Insider"6%
-
"Master and Commander"4%
-
"Cinderella Man"2%
-
Anden film2%
-
"The Crossing"0%
Stemmer i alt: 1455
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#51 dyg 18 år siden
#52 tiny 18 år siden
Hvad med det faktum, at det er en af de få film, hvor man for en gangs skyld ser en letpåklædt ( og en lækker en af slagsen!!!) mand i stedet for en kvinde???? ;)
Men ja, Brad Pitts skuespil stinker i filmen.
#53 Yoda 18 år siden
Jeg er slet ikke i tvivl om, at du er til letpåklædte mænd, Tiny ;-)
#54 filmz-Bruce 18 år siden
Nej det var faktisk med fuldt overlæg :) Hvad Richard Harris angår har du ret, men han døde i starten.
"med hensyn til karakter udvikling synes jeg også du skyder helt forbi målet, kig på phonixs udvikling, en helt superb præstation, som er en oscar værdig."
Hvori jeg er helt uenig. Phoenix' Commodus var middelmådig i mine øjne, Connie Nielsen klart bedst af de to.
Disse såkaldte "subplots" du nævner i høj karakter undrer mig derfor, da filmen netop er i besiddelse af interessante historier som alle bidrager til at fuldfører en fantastisk historie.
Jeg ser intet fantastisk overhovedet. Uretfærdighed begåes mod en ærefuld general. Generalen fyldes med hævntørst og vi følger hans vej mod det store opgør, hvor klimaks undervejs er diverse kampe i arena'er. Historierne der skal binde det sammen undervejs, mangler substans og dybde og når man ser den idag er det pausefisk mod den næste kamp. Jeg har IKKE set extended cut, som måske gør filmen bedre. Ihvertfald var der et par slettede scener i den originale film, jeg ikke ville have udeladt, som kunne have tilført filmen lidt mere udover Maximus' had og vrede. Den kristne far og søn i arenaen mod løverne var en af dem.
I min verden er det stadig kriminelt at definerer "Gladiator" som "en fin action-film og intet andet.."
Jeg har hørt noget om, at politiet først gør noget ved det, EFTER VM ;)
KoH D.C. er en langt bedre Ridley Scott film, som ikke behøver en charismatisk hovedperson som Russel Crowe for at holde ild i fortællingen. Karakterudviklingen hos hele ensemblet er vigtig for at hele historien virker (hvilket man så da den skandaløse biograf film manisk skar i disse oplysninger) og selv om aktionsekvenserne er sublime, så er de næsten blot fyld til den gode historie, hvilket er lige det modsatte hos Gladiator.
#55 filmz-ddc 18 år siden
Sid 6.7 styrer ;)
#56 Yoda 18 år siden
Du joker, ik'?
#57 tiny 18 år siden
Hov, hov - lad os nu ikke generalisere. Jeg pointerede jo bare en af de få gode ting ved Troy. Jeg vil fx gerne frabede verdens tykkeste mænd og mænd med en måtte på ryggen i letpålædt tilstand, tak ;)
#58 Yoda 18 år siden
Det er da altid rart at vide, at du har en standard, der sorterer hulemænd fra ;-)
#59 filmz-Bruce 18 år siden
1
2
#60 Popeye 18 år siden
L.A. Confidential fik min stemme.