-
"Gladiator"59%
-
"A Beautiful Mind"16%
-
"L.A. Confidential"12%
-
"The Insider"6%
-
"Master and Commander"4%
-
"Cinderella Man"2%
-
Anden film2%
-
"The Crossing"0%
Stemmer i alt: 1455
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#61 mini_jette 18 år siden
#62 tiny 18 år siden
Der er jo ikke det, lidt varm voks ikke kan klare...
#63 filmz-grev_michal 18 år siden
Men som mange nævner er det vidt forskellige film også er det klart der er delte meninger helt efter hvad man foretrækker at se.
Gladiator og la confidential er også helt flotte og gennemførte film - men førstnævnte var bedst for mit vedkommende.
#64 Hal60 18 år siden
#65 El vez 18 år siden
#66 filmz-fidomuh 18 år siden
Og med fuldt overlaeg endda..
L.A Confidential var god, ja, men ikke pga Russel Crowe.. Faktisk syntes jeg han spillede saadan lidt haltet i filmen..
A Beautiful Mind var rigtig rigtig god, men for langtrukken.. Og filmen har det med at haenge lidt forunderligt sammen :)
Gladiator blev valgt da det klart er den film som har vaeret den bedste oplevelse for mig :)
Det kan godt vaere at hans figur er simpel og at handlingen er "simpel"..
Hvad mere ville i forvente af en general i den tid? Skulle han vaere filosof? Skulle han vaere lommepsykolog?
Hans foelelse af rigtigt og forkert er det eneste der spejler ud i hans handlinger..
Filmen har endda en masse ( korte godt nok ) underplotter som sagtens kunne vaere udnyttet mere.. I mine oejne kunne de snildt have lavet en mini serie istedet :)
Syntes mange her taenker ret urealistisk ifht. karakterer i en film..
Gladiator fungerer netop fordi Crowe spiller sin rolle saa fuldkomment.. Ikke noget med at hive psykologi ind fra nymodne lommer.. Ikke noget med at hans karakter paa magisk vis faar en iq paa 200+ ... Ikke noget som ikke er realistisk taget hans karakter i beregnelse.. :)
Og det var netop det han fik en Oscar for ... Bedste praestation ( hvis jeg ikke husker forkert :P ), hvilket jo reelt maa betyde at han har spillet rollen 100% som tiltaenkt og saa realistisk som muligt :)
#67 filmz-Daedalos 18 år siden
enig.. gladiator er ikke så dårlig som den gøres til.. folk skal tage den for hvad den er.. for hvad den prøver at fortælle.. istedet for at tvinge den i retning af noget som ikke helt har relevans (eller længde) til.
How much does life weigh?
#68 filmz-Bruce 18 år siden
#69 filmz-Daedalos 18 år siden
Troy? tjaa.. ikke helt tro mod homer's fortælling.. og man får heller ikke helt den der episke følelse, som noget så stort som fortællingen om Archilles og den trojanske hær.
Selvom braveheart osse flere steder klandes for at være historisk ukorrekt, synes jeg at lige den film virker totalt godt, og der kunne sikkert også være udviklet flere sider af de forskellige personligheder.. men alt i alt fortæller den ligesom Gladiator hvad den nu har at fortælle.. hvad der har relavans.. og opnår en af de bedste episke følelser jeg har haft i nogen film. :)
How much does life weigh?
#70 duuk74 18 år siden
Hvor jeg synes action/kampscenerne i Troy var rigtig godt lavet (eks. tvekampen mellem Hector og Akilleus), blev jeg faktisk lidt irriteret over nogle af kampscenerne i Gladiator.
Der bliver brugt rystende kameraføring og en slags "filter" der giver en slags effekt af, at ½-delen af frames'ne er blevet taget ud. Derudover bliver der også imo optaget for meget close-up, til at man kan se hvad der egentlig foregår.
Jeg tænker specielt på scenen med løven.
Samme teknikker mener jeg også bliver brugt i Black Hawk Down, men der synes jeg det passer bedre ind.
Kald mig bare gammeldags, men jeg kan godt lidt at se kampscener, hvor man virkelig kan se alt hvad personerne laver - mand mod mand. Der synes jeg Troy gjorde det bedre.