Jeg var også tæt på at smide Leonard Cohen på listen.
Det ser ud til, at David Bowie er ret gennemgående...hvilket man jo sagtens kan forstå.
Tom Waits kender jeg ikke specielt godt, og det er helt sikkert en fejl. Har sagt til mig selv flere gange, at nu må jeg hellere få hørt noget med ham, men er aldrig kommet dertil...
Min musiksmag har det med at ændre sig, men for tiden vil jeg mene, at følgende kunstnere er vigtigst:
Queen Min første store kærlighed, og den har holdt ved lige siden, dog har min smag ændret sig en del igennem årene, og de sange jeg hører mest nu er bestemt ikke de samme som for 20 år siden.
The Flaming Lips Det er egentligt ikke fordi jeg nogensinde har sat mig ind i hele deres bagkatalog, men de har 3-4 albums som jeg har lyttet til utallige gange, og som jeg i mange år har vendt tilbage til gang på gang. Jeg havde "fornøjelsen" af at se dem på Northside i år, men jeg havde nu hellere set deres gamle show.
Magnolia Electric Co. / Songs Ohia / Jason Molina Kendte ikke meget til Jason Molina da jeg så ham på Voxhall for en del år siden, men siden den dag har han været en vigtig del af mit liv. Desværre gik Jason bort for kort tid siden, men heldigvis efterlader han sig et stort katalog af fantastisk (og oftest deprimerende) musik.
David Bowie Bowie kom til mig ret hurtigt efter jeg forelskede mig i Queen, og han har holdt ved siden.
Regina Spektor Enig med Herrguth, dejlig kvinde!
Brian Jonestown Massacre Igennem de seneste 5-7 år har BJM (sammen med Jason Molina) været nummer 1 på min liste. Galskab og genialitet, og fandens dygtige musikere! Så dem på Voxhall, og de var lige så fantastiske live som på plade.
Nick Cave Det var egentligt "Songs in the key of the X-Files" der fik mine øjne op for Nick Cave, hvor hans Red Right Hand var på. Har oplevet ham et par gange live, og han sparker virkeligt røv!
Neil Young Det er kun omkring 10 år siden jeg blev vild med Neil Young. Han er en fascinerende mand, og jeg har stadigvæk flere skiver/personligheder som jeg ikke har stiftet bekendtskab med.
Boblere: CocoRosie Eels The Shins Lady Lamb the Beekeeper Joanna Newsom Tool Nick Drake Mike Patton Bonobo Mazzy Star Nada Surf Alina Orlova
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Depeche Mode Mine absolutte favoritter. Har set alle koncerter og ekstrakoncerter de har givet på Sjælland siden 1986. De bedste albums med dem er: Black Celebration og Violator.
Pet Shop Boys Ingen kan som PSB lave et fedt disco/pophit. Bedste albums: Very, Please og Actually.
The Smiths Morrissey og Johnny Marr var et match made in heaven. Bedste album: The Queen is dead.
Kliche/Lars H.U.G. Banebrydende band med en genial Lars H. i front. Bedste albums: Supertanker, Okay okay boys og Kysser himlen farvel.
Culture Club Jep, den er god nok. En stor besættelse for mig i start- midtfirserne. Bedste album: Colour by numbers.
Indochine Fransk 80'er pop-rock/new wave. Havde godt nok fransk i skolen, men forstår et absolut minimum af deres tekster. Det har dog ikke forhindret mig i, at elske deres musik. Bedste albums: Au Zenith, Le Peril Jaune og 7000 Danses.
Andre favoritter: Rammstein (Reise, reise). Yazoo (Upstairs at Eric's). Erasure (Chorus). Front 242 (:Re:boot: (L. IV. E '98) Nitzer Ebb (That total age). Talk Talk (The Colour of Spring). New Order (Substance).
Og så en masse jeg lige har glemt.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Depeche Mode Mine absolutte favoritter. Har set alle koncerter og ekstrakoncerter de har givet på Sjælland siden 1986. De bedste albums med dem er: Black Celebration og Violator.
Pet Shop Boys Ingen kan som PSB lave et fedt disco/pophit. Bedste albums: Very, Please og Actually.
The Smiths Morrissey og Johnny Marr var et match made in heaven. Bedste album: The Queen is dead.
Kliche/Lars H.U.G. Banebrydende band med en genial Lars H. i front. Bedste albums: Supertanker, Okay okay boys og Kysser himlen farvel.
Culture Club Jep, den er god nok. En stor besættelse for mig i start- midtfirserne. Bedste album: Colour by numbers.
Indochine Fransk 80'er pop-rock/new wave. Havde godt nok fransk i skolen, men forstår et absolut minimum af deres tekster. Det har dog ikke forhindret mig i, at elske deres musik. Bedste albums: Au Zenith, Le Peril Jaune og 7000 Danses.
Andre favoritter: Rammstein (Reise, reise). Yazoo (Upstairs at Eric's). Erasure (Chorus). Front 242 (:Re:boot: (L. IV. E '98) Nitzer Ebb (That total age). Talk Talk (The Colour of Spring). New Order (Substance).
Lige bortset fra, at du er en ussel hedning for at negligere Bowies 70'er-periode, der er hans KLART stærkeste, så rammer du hjertet af min smag, nemlig New Wave, New Romantic, Technopop og Post-Punk.
Hvis du vil ha' lidt inspiration til nogle af dem, du har glemt, så kan jeg nævne, taget fra mit eget iTunes kartotek:
ABC Adam Ant Alphaville Blancmange Bronski Beat Cabaret Voltaire Dead Or Alive Fiction Factory A Flock Of Seagulls Talk Talk Spandau Ballet Soft Cell Tears For Fears The Thompson Twins Trans-X Ultravox Visage Wang Chung The Alan Parsons Project The Art Of Noise Belouis Some Billy Idol Curiosity Killed The Cat Falco Fox The Fox The Human League Heaven 17 Johnny Hates Jazz Kim Wilde Level 42 Madness Men At Work Marillion Mike Oldfield Mr. Mister New Order Paul Hardcastle The Police Scritti Politti Simple Minds Sly Fox Wall Of Voodoo Yello
Jeg har en samling på over 1.000 kendte singler fra 80'erne med vægt på New Wave, så du siger bare til :-)
David Bowie - i mine øjne en helt igennem genial kunstner, der bestemt ikke er faldet af på den. Jeg har nydt alle hans albums, bortset fra Let's Dance som jeg fandt lidt halvkedeligt, og håber jeg når at få set ham live en dag.
Good call. Bortset fra at Let's Dance er til 10:10, bare et genreskift.
Min musiksmag har det med at ændre sig, men for tiden vil jeg mene, at følgende kunstnere er vigtigst:
Brian Jonestown Massacre Igennem de seneste 5-7 år har BJM (sammen med Jason Molina) været nummer 1 på min liste. Galskab og genialitet, og fandens dygtige musikere! Så dem på Voxhall, og de var lige så fantastiske live som på plade.
Fantastisk smag, dyg.
BJM er en uudtømmelig kilde til god musik. De er også på min absolutte første plads.
I får sgu også lige en nyt nummer fra dem. Herligt nummer!
#11 Skeloboy 11 år siden
Det ser ud til, at David Bowie er ret gennemgående...hvilket man jo sagtens kan forstå.
Tom Waits kender jeg ikke specielt godt, og det er helt sikkert en fejl. Har sagt til mig selv flere gange, at nu må jeg hellere få hørt noget med ham, men er aldrig kommet dertil...
#12 misuma 11 år siden
#13 dyg 11 år siden
Queen
Min første store kærlighed, og den har holdt ved lige siden, dog har min smag ændret sig en del igennem årene, og de sange jeg hører mest nu er bestemt ikke de samme som for 20 år siden.
The Flaming Lips
Det er egentligt ikke fordi jeg nogensinde har sat mig ind i hele deres bagkatalog, men de har 3-4 albums som jeg har lyttet til utallige gange, og som jeg i mange år har vendt tilbage til gang på gang. Jeg havde "fornøjelsen" af at se dem på Northside i år, men jeg havde nu hellere set deres gamle show.
Magnolia Electric Co. / Songs Ohia / Jason Molina
Kendte ikke meget til Jason Molina da jeg så ham på Voxhall for en del år siden, men siden den dag har han været en vigtig del af mit liv. Desværre gik Jason bort for kort tid siden, men heldigvis efterlader han sig et stort katalog af fantastisk (og oftest deprimerende) musik.
David Bowie
Bowie kom til mig ret hurtigt efter jeg forelskede mig i Queen, og han har holdt ved siden.
Regina Spektor
Enig med Herrguth, dejlig kvinde!
Brian Jonestown Massacre
Igennem de seneste 5-7 år har BJM (sammen med Jason Molina) været nummer 1 på min liste. Galskab og genialitet, og fandens dygtige musikere! Så dem på Voxhall, og de var lige så fantastiske live som på plade.
Nick Cave
Det var egentligt "Songs in the key of the X-Files" der fik mine øjne op for Nick Cave, hvor hans Red Right Hand var på. Har oplevet ham et par gange live, og han sparker virkeligt røv!
Neil Young
Det er kun omkring 10 år siden jeg blev vild med Neil Young. Han er en fascinerende mand, og jeg har stadigvæk flere skiver/personligheder som jeg ikke har stiftet bekendtskab med.
Boblere:
CocoRosie
Eels
The Shins
Lady Lamb the Beekeeper
Joanna Newsom
Tool
Nick Drake
Mike Patton
Bonobo
Mazzy Star
Nada Surf
Alina Orlova
#14 Åkepool 11 år siden
Mine absolutte favoritter. Har set alle koncerter og ekstrakoncerter de har givet på Sjælland siden 1986.
De bedste albums med dem er: Black Celebration og Violator.
Pet Shop Boys
Ingen kan som PSB lave et fedt disco/pophit.
Bedste albums: Very, Please og Actually.
The Smiths
Morrissey og Johnny Marr var et match made in heaven.
Bedste album: The Queen is dead.
Kliche/Lars H.U.G.
Banebrydende band med en genial Lars H. i front.
Bedste albums: Supertanker, Okay okay boys og Kysser himlen farvel.
Culture Club
Jep, den er god nok. En stor besættelse for mig i start- midtfirserne.
Bedste album: Colour by numbers.
Indochine
Fransk 80'er pop-rock/new wave.
Havde godt nok fransk i skolen, men forstår et absolut minimum af deres tekster. Det har dog ikke forhindret mig i, at elske deres musik.
Bedste albums: Au Zenith, Le Peril Jaune og 7000 Danses.
Andre favoritter:
Rammstein (Reise, reise).
Yazoo (Upstairs at Eric's).
Erasure (Chorus).
Front 242 (:Re:boot: (L. IV. E '98)
Nitzer Ebb (That total age).
Talk Talk (The Colour of Spring).
New Order (Substance).
#15 Doom 2: Hell on Earth 11 år siden
Covernumre?
#16 Doom 2: Hell on Earth 11 år siden
Lige bortset fra, at du er en ussel hedning for at negligere Bowies 70'er-periode, der er hans KLART stærkeste, så rammer du hjertet af min smag, nemlig New Wave, New Romantic, Technopop og Post-Punk.
Hvis du vil ha' lidt inspiration til nogle af dem, du har glemt, så kan jeg nævne, taget fra mit eget iTunes kartotek:
ABC
Adam Ant
Alphaville
Blancmange
Bronski Beat
Cabaret Voltaire
Dead Or Alive
Fiction Factory
A Flock Of Seagulls
Talk Talk
Spandau Ballet
Soft Cell
Tears For Fears
The Thompson Twins
Trans-X
Ultravox
Visage
Wang Chung
The Alan Parsons Project
The Art Of Noise
Belouis Some
Billy Idol
Curiosity Killed The Cat
Falco
Fox The Fox
The Human League
Heaven 17
Johnny Hates Jazz
Kim Wilde
Level 42
Madness
Men At Work
Marillion
Mike Oldfield
Mr. Mister
New Order
Paul Hardcastle
The Police
Scritti Politti
Simple Minds
Sly Fox
Wall Of Voodoo
Yello
Jeg har en samling på over 1.000 kendte singler fra 80'erne med vægt på New Wave, så du siger bare til :-)
#17 Doom 2: Hell on Earth 11 år siden
Dernæst new wave / new romantic / post-punk
Og endelig progressive
Og så lige hiphop, klassisk, opera, folk, goth, punk, alternative og lidt til...
#18 Doom 2: Hell on Earth 11 år siden
Good call. Bortset fra at Let's Dance er til 10:10, bare et genreskift.
#19 Snaden 11 år siden
Fantastisk smag, dyg.
BJM er en uudtømmelig kilde til god musik. De er også på min absolutte første plads.
I får sgu også lige en nyt nummer fra dem. Herligt nummer!
..Work in progress.
#20 HelmerJ 11 år siden
Pearl Jam
Pearl Jam
Pearl Jam
Pearl Jam
Pearl Jam
Pearl Jam
Pearl Jam
Pearl Jam
Pearl Jam
Også lidt Springsteen
Det kan godt ske den 10'ne på listen er lidt usikker og kan svinge i retningen af Pearl Jam i stedet.