Jeg har prøvet at lave en favoritliste, der spænder over forskellige genrer. Jeg kunne også nævne ti hedengangne progressive bands, som du ikke kender, og som jeg skamlytter i disse år. De er bare ikke repræsentative for, hvad jeg lytter set over en længere årrække. Eminem er et eksempel på, at min smag dækker hiphop, og jeg synes han er en genial repræsentant for dette, omend han også har lavet mange lortenumre. Du ER katten. Eller sækken.
Haha, jamen jeg kan uden tvivl også nævne 20-30 bands jeg skamlytter som du ikke kender, men det er jo ikke pointen her. Du kalder Pearl Jam overfladiske imens du har et band, der igennem mange år ikke har udviklet sig på din liste, og en kunstner der på trods af sin efterhånden høje alder, stadig rapper om teen angst og lignende. Hvis du skal have en hip hop artist med, hvad så med El-P, Rob Sonic, Sole, Killer Mike, Why?, cLOUDDEaD, MF DOOM i enhver af hans afskygninger, Cage, Busdriver eller lignende?
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Hvis du vil ha' lidt inspiration til nogle af dem, du har glemt, så kan jeg nævne, taget fra mit eget iTunes kartotek:
Jeg har såmænd ikke rigtig glemt nogle og holder af langt de fleste du skriver derefter. Hvis du kigger efter, har jeg da også Talk Talk stående under "andre favoritter" hvor jeg også var lige ved at skrive Tears for Fears på. Og havde jeg skrevet så lang en liste som du, så var mange af "dine" navne også kommet på.
Vil dog lige slå et slag for OMD, som jeg glemte i farten.
Og skal der lidt nyere danske ting på, så er jeg meget glad for Nephew og Spleen United.
DocDoom (40) skrev:
Det glæder mig, at 44 er ungt
Det er ikke bare ungt, det er bare den bedste alder et menneske kan befinde sig i, lige pt. ;)
So, at last we meet for the first time for the last time.
#49 Altså, 43 Rocks! AC/DC og andre former for røvballerock er mere mig. Mine to favoritter er dog Bruce Springsteen som jeg har hørt i næsten 30 år og Elvis Presley som har fulgt mig hele livet og hvis musik jeg altid vender tilbage til:)
#41 Lord Beef Jerky 11 år siden
#42 Doom 2: Hell on Earth 11 år siden
#43 Lord Beef Jerky 11 år siden
#44 Kruse 11 år siden
Men kan din far slå DocDooms far?
#45 Fredag 11 år siden
#46 Weird_J 11 år siden
Blur
Første band jeg blev rigtig fan af og er stadig.
Dire straits
Geniale tekster og melodier
Johnny Madsen
Han er jo rock n roll ;-)
ZZ Top
Det svinger :-D
Poul krebs
Genialt hjerte sorger musik
ellers er der
Bruce springsteen
creedence clearwater revival
iron maiden
johnny Cash
Nightwish
#47 davenport 11 år siden
#48 palooka 11 år siden
MF Doom
Apollo Brown
Pharoahe Monch
Nas
Stevie Wonder
A Tribe Called Quest
Phonte
De La Soul
Ghostface Killah
#49 Åkepool 11 år siden
Jeg har såmænd ikke rigtig glemt nogle og holder af langt de fleste du skriver derefter.
Hvis du kigger efter, har jeg da også Talk Talk stående under "andre favoritter" hvor jeg også var lige ved at skrive Tears for Fears på.
Og havde jeg skrevet så lang en liste som du, så var mange af "dine" navne også kommet på.
Vil dog lige slå et slag for OMD, som jeg glemte i farten.
Og skal der lidt nyere danske ting på, så er jeg meget glad for Nephew og Spleen United.
Det er ikke bare ungt, det er bare den bedste alder et menneske kan befinde sig i, lige pt. ;)
#50 Fredag 11 år siden