Min top 10, med bedst øverst, er ikke så out of the box, men der er vel en grund til, at man bliver stor! Til gengæld er den mere wide spread end benene på en nyankommen Paradise skøge:
Bowie Depeche Mode Beatles Cure Mozart Queen Pink Floyd Bach Eminem (eller Beastie Boys) U2
Min absolutte favoritgenre er psykedelisk rock/pop fra slutningen af 60'erne til slutningen af 70'erne, og her kender de færreste nok de bærende navne - eller mange kender vel en del af navnene men kender måske ikke rigtig musikken:
Amon Düül II Arthur Brown / Kingdom Come Burnin' Red Ivanhoe Cream Fairport Convention H.P. Lovecraft (nej, ikke forfatteren) Gentle Giant The Incredible String Band Jefferson Airplane Kaleidoscope King Crimson The Moody Blues Procol Harum Spirit Cleardence Clearwater Revival Van Der Graaf Generator Jefferson Airplane
- og mange flere, endnu mindre kendte.
Dog er der også mastodonter blandt de psykedeliske bidragsydere:
Beatles Doors Bowie Stones Pink Floyd (nej, ikke The Wall i denne sammenhæng, men de tidlige år)
Lidt trivia: Hvor mange ved, at
Jefferson Airplane
er den gruppe, der senere blev til Jefferson Starship og endelig Starship, der gav os nogle af 80'ernes mest corny hits som fx:
Som Helmer sagde, så er mit all time favoritband Pearl Jam. Har set dem et par gange, og er mest vild med de første (5) albums. Har været med helt fra starten, og det var en life changer, da jeg købte Ten på LP. (Samme dag som jeg købte Blood, Sugar, Sex, Magic) Det der altid har tiltalt mig, er følelserne, og det faktum, at PJ kæmper for at deres musik skal være tilgængeligt for en billig penge, og at de eksisterer for fansene. For et godt indblik i deres dannelsesporses, kan med fordel se Cameron Crowes film Pearl Jam Twenty, samt læse danske Henrik Tuxens bog fra Gaffas forlag.
Men jeg er ikke kun "grunge". Er helt vild med NY hardcore fra start 90erne. Biohazard og Life of Agony topper listen.
Aggresivt metal er i det hele taget noget jeg sætter stor pris på, men jeg er åbent for meget andet musik. Fx. synes jeg (underligt nok) at Beyon´ce har en formidabel stemme... :0
Jeg kan ikke lidt meget af det i andre nævner. Engelsk klynke pop, der kalder sig rock, kan jeg på ingen måde døje. Og det er alt fra Oasis over Suede til dem der står og piver i dag!
Noget fedt, som jeg er vokset op med, er Voulgar Display of Power af Pantera, som rammer min foretrukne stil lige på sømmet. Tjek det ud, hvis du ikke kender det!!! Motherfuckerrrrr!!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Jeg har virkelig prøvet at elske Pearl Jam. En af mine veninder rejser verden rundt efter dem (tåbe?). Derfor har jeg prøvet at lytte. Men jeg bliver ved at synes, at det i bedste fald er mediocre.
Jeg tror de fleste vil finde Pearl jam ret overfladisk i sammenligning med min smag... Det glæder mig, at 44 er ungt :-) Jeg har dyrket klassisk, opera og tressersyre ret indgående siden jeg var 12 år, og jeg hører musik måske 10 timer hver dag :-)
#31 dyg 11 år siden
Du har misforstået noget, du har jo alle de bedste kunstnere på bobler-listen! Byt lige lidt rundt, og få det klynkerock væk!
#32 Snaden 11 år siden
Brian Jonestown Massacre
Spacemen 3
Neil Young
Burzum
13th Floor Elevators
#33 Doom 2: Hell on Earth 11 år siden
Bowie
Depeche Mode
Beatles
Cure
Mozart
Queen
Pink Floyd
Bach
Eminem (eller Beastie Boys)
U2
Min absolutte favoritgenre er psykedelisk rock/pop fra slutningen af 60'erne til slutningen af 70'erne, og her kender de færreste nok de bærende navne - eller mange kender vel en del af navnene men kender måske ikke rigtig musikken:
Amon Düül II
Arthur Brown / Kingdom Come
Burnin' Red Ivanhoe
Cream
Fairport Convention
H.P. Lovecraft (nej, ikke forfatteren)
Gentle Giant
The Incredible String Band
Jefferson Airplane
Kaleidoscope
King Crimson
The Moody Blues
Procol Harum
Spirit
Cleardence Clearwater Revival
Van Der Graaf Generator
Jefferson Airplane
- og mange flere, endnu mindre kendte.
Dog er der også mastodonter blandt de psykedeliske bidragsydere:
Beatles
Doors
Bowie
Stones
Pink Floyd (nej, ikke The Wall i denne sammenhæng, men de tidlige år)
Lidt trivia: Hvor mange ved, at
Jefferson Airplane
er den gruppe, der senere blev til Jefferson Starship og endelig Starship, der gav os nogle af 80'ernes mest corny hits som fx:
We Built This City
Nothing's Gonna Stop Us Now
#34 wimmie 11 år siden
Hehe ;)
#35 davenport 11 år siden
#36 MOVIE1000 11 år siden
Múm
Eels
The killers
Explosions in the sky
Ulige numre
James Blake
Neil Young
De eneste to
Adele
Robyn
Bloodhound gang
Søren Huss
Gotye
#37 davenport 11 år siden
Det der altid har tiltalt mig, er følelserne, og det faktum, at PJ kæmper for at deres musik skal være tilgængeligt for en billig penge, og at de eksisterer for fansene.
For et godt indblik i deres dannelsesporses, kan med fordel se Cameron Crowes film Pearl Jam Twenty, samt læse danske Henrik Tuxens bog fra Gaffas forlag.
Men jeg er ikke kun "grunge". Er helt vild med NY hardcore fra start 90erne. Biohazard og Life of Agony topper listen.
Aggresivt metal er i det hele taget noget jeg sætter stor pris på, men jeg er åbent for meget andet musik. Fx. synes jeg (underligt nok) at Beyon´ce har en formidabel stemme... :0
Jeg kan ikke lidt meget af det i andre nævner. Engelsk klynke pop, der kalder sig rock, kan jeg på ingen måde døje. Og det er alt fra Oasis over Suede til dem der står og piver i dag!
Noget fedt, som jeg er vokset op med, er Voulgar Display of Power af Pantera, som rammer min foretrukne stil lige på sømmet. Tjek det ud, hvis du ikke kender det!!! Motherfuckerrrrr!!
#38 Doom 2: Hell on Earth 11 år siden
#39 davenport 11 år siden
#40 Doom 2: Hell on Earth 11 år siden