Gravatar

#131 filmz-jonasgr 15 år siden

#127 For ikke at tale om The Man Who Shot Liberty Valance, The Manchurian Candidate, Lolita og Jules et Jim (som godt nok er fransk). The Trial, The Longest Day og Cape Fear er også ganske fine.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#132 filmz-Bruce 15 år siden

#130 Sådan :) Der var mange 60'ere på listen denne gang. Og ja, lyden kan man ikke tage fra den film. Ville ønske, at Weir ville lave en trilogi på den film, som det var planlagt.

#131 Uha ja. Sikken et filmår!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#133 Michael Andersen 15 år siden

Carpenters vidunderlige monotone og lavmælte score

Ennio Morricones :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#134 filmz-Bruce 15 år siden

#133 Damn, jeg har altid troet, at det var Carpenter. Den elektroniske musik koblede jeg sammen med Flugten Fra New York temaet. Wrongfully! Tak for info'en :)
Gravatar

#135 wimmie 15 år siden

The Thing er helt fantastisk :)

Derudover har jeg set de fleste; Matchstick Men, Dracula, Master and Commander og To Kill a Mockingbird er alle rigtig gode film. Unforgiven er én af dem jeg skal have set igen snart - den var rigtig god men det er alt for længe siden jeg så den.

The Innocents er én af de næste gysere jeg skal have fat på tror jeg - har efterhånden hørt så meget om den.
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#136 Michael Andersen 15 år siden

#134 Jeg mener, jeg har rettet dig en gang før, men kan ikke finde tråden nu ;)

Hvis jeg ikke vidste det, ville jeg sikkert også have troet, at det var Carpenters værk. Det var Carpenters første Hollywood-film og Universal forlangte at Carpenter brugte en "rigtig" komponist i stedet for sig selv. Så der er en vis ironi i at den "rigtige" komponist i filmen lyder som den "forkerte" komponist. De kunne have sparet en masse penge der ;) Nogle af kompositionerne er dog lavet af Carpenter (uden at han er krediteret i filmen), da der skulle rettes lidt til her og der.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#137 filmz-Bruce 15 år siden

#136 Jeg beder dig. Led ikke videre :) Men blot mere respekt til hr. Morricone. Det er et super score!
Gravatar

#138 Åkepool 15 år siden

En fornøjelse at se både "Bram Stokers Dracula" og "What ever Happened To Baby Jane" på listen.
Både "Unforgiven" og "The Thing" er også rigtig gode.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#139 MOVIE1000 15 år siden

er især enig med Master and commander, du placerede den næsten samme sted som mig jeg har den som 121
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#140 Kruse 15 år siden

Meget fedt med "Touch of Evil" på din liste. En fantastisk film! "The Thing", "Unforgiven" og "To Kill A Mockingbird" fortjener også alle at være på listen. "Bram Stoker's Dracula" er jeg ikke helt så tosset med, hovedsageligt på grund af Keanu "Stone Face" Reeves. Han ødelægger den en smule for mig.

Og resten har jeg ikke set endnu :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."

Skriv ny kommentar: