#127 For ikke at tale om The Man Who Shot Liberty Valance, The Manchurian Candidate, Lolita og Jules et Jim (som godt nok er fransk). The Trial, The Longest Day og Cape Fear er også ganske fine.
"I was afraid, I'd eat your brains 'Cause I'm evil"
#130 Sådan :) Der var mange 60'ere på listen denne gang. Og ja, lyden kan man ikke tage fra den film. Ville ønske, at Weir ville lave en trilogi på den film, som det var planlagt.
#133 Damn, jeg har altid troet, at det var Carpenter. Den elektroniske musik koblede jeg sammen med Flugten Fra New York temaet. Wrongfully! Tak for info'en :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Derudover har jeg set de fleste; Matchstick Men, Dracula, Master and Commander og To Kill a Mockingbird er alle rigtig gode film. Unforgiven er én af dem jeg skal have set igen snart - den var rigtig god men det er alt for længe siden jeg så den.
The Innocents er én af de næste gysere jeg skal have fat på tror jeg - har efterhånden hørt så meget om den.
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
#134 Jeg mener, jeg har rettet dig en gang før, men kan ikke finde tråden nu ;)
Hvis jeg ikke vidste det, ville jeg sikkert også have troet, at det var Carpenters værk. Det var Carpenters første Hollywood-film og Universal forlangte at Carpenter brugte en "rigtig" komponist i stedet for sig selv. Så der er en vis ironi i at den "rigtige" komponist i filmen lyder som den "forkerte" komponist. De kunne have sparet en masse penge der ;) Nogle af kompositionerne er dog lavet af Carpenter (uden at han er krediteret i filmen), da der skulle rettes lidt til her og der.
Meget fedt med "Touch of Evil" på din liste. En fantastisk film! "The Thing", "Unforgiven" og "To Kill A Mockingbird" fortjener også alle at være på listen. "Bram Stoker's Dracula" er jeg ikke helt så tosset med, hovedsageligt på grund af Keanu "Stone Face" Reeves. Han ødelægger den en smule for mig.
Og resten har jeg ikke set endnu :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
#131 filmz-jonasgr 15 år siden
'Cause I'm evil"
#132 filmz-Bruce 15 år siden
#131 Uha ja. Sikken et filmår!
#133 Michael Andersen 15 år siden
Ennio Morricones :)
#134 filmz-Bruce 15 år siden
#135 wimmie 15 år siden
Derudover har jeg set de fleste; Matchstick Men, Dracula, Master and Commander og To Kill a Mockingbird er alle rigtig gode film. Unforgiven er én af dem jeg skal have set igen snart - den var rigtig god men det er alt for længe siden jeg så den.
The Innocents er én af de næste gysere jeg skal have fat på tror jeg - har efterhånden hørt så meget om den.
#136 Michael Andersen 15 år siden
Hvis jeg ikke vidste det, ville jeg sikkert også have troet, at det var Carpenters værk. Det var Carpenters første Hollywood-film og Universal forlangte at Carpenter brugte en "rigtig" komponist i stedet for sig selv. Så der er en vis ironi i at den "rigtige" komponist i filmen lyder som den "forkerte" komponist. De kunne have sparet en masse penge der ;) Nogle af kompositionerne er dog lavet af Carpenter (uden at han er krediteret i filmen), da der skulle rettes lidt til her og der.
#137 filmz-Bruce 15 år siden
#138 Åkepool 15 år siden
Både "Unforgiven" og "The Thing" er også rigtig gode.
#139 MOVIE1000 15 år siden
#140 Kruse 15 år siden
Og resten har jeg ikke set endnu :)