Gravatar

#181 filmz-Bruce 15 år siden

#179 Jeg tror ikke den kommer nærmere en nominering. Har på fornemmelsen at akademiet ikke vil finde den værdig den øverste top. Men god er den!

#180 Jeg elsker gode nye film :) Men jeg elsker også gode gamle film :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#182 filmz-jonasgr 15 år siden

mr gaijin (179) skrev:
Personligt glæder jeg mig bare til at få den at se.

Det gør jeg også. Ærgeligt at sådanne film kun får begrænset visning i de danske biografer. Bruce du bliver jo ved med at hive gode film op af ærmet. Mere end 10 om dagen er jo næsten for meget :) Alle disse film ville nok også være på min liste, måske med undtagelse af Hamlet og Gegen Die Wand.
En del film med krig som tema. Og Edward Norton er så sandelig en glimrende skuespiller, som bare har haft de lidt forkerte roller på det seneste.
Slutningen i Schindler's List rammer mig altid dybt og i øvrigt synes jeg det ville klæde Spielberg at lave flere af disse personlige film som også Munich var. Han har en evne til at portrættere begge sider troværdigt og ikke, som man måske kunne frygte med en som har jødisk baggrund, at lave noget der kun taler dens egen sag.

Peter Finch er helt afsindig morsom i Network, som tv-værten der proklamerer at han vil begå selvmord on-air.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#183 rockysds 15 år siden

Spike Lee politisk korrekt? Udover Eastwood-sagen, hvornår har det så været tilfældet?

Men jeg er helt på medtagelsen af "25th Hour" der sammen med "Do the Right Thing" rangerer som hans bedste. "Miller's Crossing" og "Gegen die Wand" har også hver en meget stor stjerne i min bog. "Network" og "The Hurt Locker" har jeg ikke fået set endnu.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#184 filmz-Bruce 15 år siden

#182 Det er fordi min lille datter spiller eyepet med nevøerne og er kraftigt optaget :) Forhåbentlig bliver filmene jo også bedre, som vi kommer op i min top 100 :) Det mener jeg jo subjektivt :)

#183 Ok jeg formulerede mig ikke godt nok omkring Spike Lee. Jeg synes jeg har oplevet ham utallige gange været ude med spydige kommentarer, hvad angår andres film og motiver i det hele taget for at lave forskellige film, hvis ikke lige de havde det rigtige forhold omkring cast af hvide og afroamerikanere eller ikke viste historien i det lys han mente de burde. Og derfor har han så selv siden 1976 lavet film hovedsageligt med afroamerikanere. Hvilket jeg synes er helt ok, men kompromitterer hans egne udtalelser.
Gravatar

#185 filmz-jonasgr 15 år siden

#184 Jeg er ikke helt uenig :) (med nogle af udsagnende). Spike Lee skal bare lave film som han ønsker de skal laves og så ellers blande sig udenom andres måde at gøre tingene på.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#186 Lord Beef Jerky 15 år siden

The Hurt Locker sagde mig absolut ingenting. Det virkede som en masse spændingsopbyggelse uden nogen egentlig historie eller forløsning, og blev en smule trivielt med sin forholdsvis lange spilletid. American History X er heller ikke lige mig. Jeg føler den berører emnet utroligt overfladisk, og finder slet ikke overgangen fra nazist til ikke-nazist troværdig. Det skete bare. Slutningen fungerede overhovedet heller ikke for mig. Jeg vil dog meget gerne se instruktørens oprindelige film, før den blev klippet om af filmselskabet. Derimod er jeg meget glad for Miller's Crossing (en af Coen-brødrenes allerbedste film), Pan's Labyrinth (og i det hele taget "eventyrsfilm" for voksne) og Schindler's Liste (i mine øjne den sidste rigtigt gode Spielberg-film).
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#187 sluppermand 15 år siden

bruce (111) skrev:
Top 140-131

135 - The Three Musketeers - 1948
Jeg nægter at kalde dette en "guilty pleasure". Denne version af de tre musketeerer er og bliver min favorit, hvilket ikke mindst tilskrives Gene Kellys til tider uvirkelige adræthed og så et rigtig stjernecast med Lana Turner, Van Heflin, June Allyson og ikke mindst en Vincent Price i topform som Richeliu. Det er en af de smukkeste technicolor film jeg har set og jeg morer mig i et væk og nyder ikke mindst fægtescenen over dem alle på film, når de fire musketeerer skal duellere. Et film minde på højde med Robin Hood.[/i]

Fantastisk valg Bruce! De fleste sværger til Richard Lesters udgave, men The Three Musketeers fra 1948 er uden tvivl den bedste fortolkning af Dumas' udødelige klassikker. Lige efter Singin' In The Rain må dette være min favorit film med Kelly. Technicolor reigns!!

Til gengæld er jeg forarget over hvor langt ned Oldboy er droppet! Så vidt jeg husker var det en af dine tråde, der gjorde mig opmærksom på filmen for flere år siden og det er stadig min favoritfilm, den dag i dag. Goonies never say die!
I don't love you, but you are the only women for whom I have no contempt.
Gravatar

#188 filmz-Bruce 15 år siden

#187 Hey super at se en anden er glad for den film :) Er helt enig omkring De Tre Musketeterer :) Mht Oldboy, så har jeg set den 6 gange og det i sig selv burde jo borge for kvalitet og det gør det jo også siden den er på Top 200, men jeg kan mærke, at den har sine svage momenter og så er der jo altså mange store film i filmhistorien :)
Gravatar

#189 Lord Beef Jerky 15 år siden

#188 Men Sympathy For Mr. Vengance er selvfølgelig placeret lidt højere på listen, ja?
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#190 BN 15 år siden

sluppermand (187) skrev:
De fleste sværger til Richard Lesters udgave, men The Three Musketeers fra 1948 er uden tvivl den bedste fortolkning af Dumas' udødelige klassikker.

Virkelig? Jeg synes aldrig, jeg har hørt folk tale om Lester's udgave her.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: