En teknisk triumf a la Lumiere brødrenes Le voyage dans la lune fra 1902.
For første gang nogensinde, er en film optaget med et kamera spændt fast under bugen på en spastisk tyr.
Klipningen har længe været en hemmelighed, men nyt ekstramateriale fra en kommende blu-ray special udgave afslører, at morse signalist Murray Jenkins fra Lincoln, Nebraska egenhændigt har klippet filmen. Han fik besked på at morse teksten til "O I wish I was in the Land of Cotton" uafbrudt på klippemaskinens klippetast, mens han så filmen og derefter begyndte arbejdet med at samle op og klippe stumperne sammen.
Resultatet er en film, som retrospektivt får den psykedeliske lyssekvens fra 2001 A Space Odyssey til at fremstå som landgangsscenen fra Saving Private Ryan udført som en monolog af Mærsk McKinney Møller.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
For første gang nogensinde, er en film optaget med et kamera spændt fast under bugen på en spastisk tyr.
Klipningen har længe været en hemmelighed, men nyt ekstramateriale fra en kommende blu-ray special udgave afslører, at morse signalist Murray Jenkins fra Lincoln, Nebraska egenhændigt har klippet filmen. Han fik besked på at morse teksten til "O I wish I was in the Land of Cotton" uafbrudt på klippemaskinens klippetast, mens han så filmen og derefter begyndte arbejdet med at samle op og klippe stumperne sammen.
Resultatet er en film, som retrospektivt får den psykedeliske lyssekvens fra 2001 A Space Odyssey til at fremstå som landgangsscenen fra Saving Private Ryan udført som en monolog af Mærsk McKinney Møller.
Yeah, der stod jeg fannerme også af, Bourne "Whatever", bare på din top200 liste finder jeg afskygeligt, men top 3........! Der mistede jeg godt nok lige pænt meget respekt, sry bruce :)
#461 MMB 15 år siden
Jeg glæder mig meget til at se de næste 3 film, og jeg har faktisk ikke rigtig nogen anelse om, hvad der venter.
#462 rockysds 15 år siden
#463 MMB 15 år siden
Nu har du jo også været på filmz.dk i evigheder! :)
Jeg vil gætte på noget Kubrick, Hitchcock eller Ridley Scott. :)
#464 filmz-Bruce 15 år siden
#465 elwood 15 år siden
Selv hvis han ikke skriver det, så ved jeg det er den, som står sammen med Vertigo på 1. pladsen 8-)
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#466 BN 15 år siden
Overruled!
#467 chronaden 15 år siden
#468 chronaden 15 år siden
Seriøst dude, du rangerer den højere end "Third Man". Kan SLET ikke komme over den overhovedet er på din liste, om det er top 200 eller top 1200. :o
#469 elwood 15 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#470 Michael Andersen 15 år siden