Vi sad et par stykker inde i #filmz.dk og snakkede om, hvilken film der var 90'ernes bedste.
Favoritterne blandt folk var Pulp Fiction og Se7en, men da jeg egentligt ikke er enig i det, vil jeg gerne høre hvad andre siger.
Personligt vil jeg til hver en tid foretrække film som Heavenly Creatures, Magnolia, Lola Rennt, Shawshank Redemption, Usual Suspects, 12 Monkeys, Reservoir Dogs over de to førnævnte.
Ganske mainstream-film vi har nævnt, der må være små perler som jeg har overset. Kom med jeres bud.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Se7en og Usual var ubetinget nogle af 90'ernes bedste film.
Princess Mononoke (Bedste animationsfilm nogensinde!!!) Toy Story 2 er dog også fremragende. Schindler's List (Spielberg rammer sit tidligere niveau) Fight Club (Fincher igen igen) L.A. Confidential (Very hush hush) Big Lebowski (Dens latterfrembringende kvaliteter er unikke)
Ikke små film det ved jeg godt, men jeg går lige i tænkeboks :)
How far does a girl have to go to untangle her tingle? Deep Throat (1972)
#3, Gladiator er ikke fra 90'erne :-) Mm. du selvfølgelig refererer til klassikeren "Gladiator Cop" :-)
Men der er sgu mange... The Insider, Shawshank Redemption, Se7en, Fight Club, Face/Off, Hard Boiled, JFK, L.A. Confidential, The Truman Show, Ed Wood, etc. etc. etc.
#1 dyg 20 år siden
Favoritterne blandt folk var Pulp Fiction og Se7en, men da jeg egentligt ikke er enig i det, vil jeg gerne høre hvad andre siger.
Personligt vil jeg til hver en tid foretrække film som Heavenly Creatures, Magnolia, Lola Rennt, Shawshank Redemption, Usual Suspects, 12 Monkeys, Reservoir Dogs over de to førnævnte.
Ganske mainstream-film vi har nævnt, der må være små perler som jeg har overset. Kom med jeres bud.
#2 chuck 20 år siden
Princess Mononoke (Bedste animationsfilm nogensinde!!!) Toy Story 2 er dog også fremragende.
Schindler's List (Spielberg rammer sit tidligere niveau)
Fight Club (Fincher igen igen)
L.A. Confidential (Very hush hush)
Big Lebowski (Dens latterfrembringende kvaliteter er unikke)
Ikke små film det ved jeg godt, men jeg går lige i tænkeboks :)
#3 filmz-Bruce 20 år siden
1. L.A. Confidential
2. Festen
3. Goodfellas
Med American History X, Beeing John Malkovich og Gladiator på de efterfølgende.
Men jeg mangler stadig een, som jeg tror måske KAN blive min foretrukne. Kenneth Branaghs 4 timer lange "Hamlet".
#4 filmz-Daedalos 20 år siden
How much does life weigh?
#5 filmz-sanjo 20 år siden
#6 filmz-sanjo 20 år siden
#7 dyg 20 år siden
#8 filmz-sanjo 20 år siden
#9 The Insider 20 år siden
Men der er sgu mange... The Insider, Shawshank Redemption, Se7en, Fight Club, Face/Off, Hard Boiled, JFK, L.A. Confidential, The Truman Show, Ed Wood, etc. etc. etc.
#10 filmz-ataris 20 år siden
Film som Fight Club, Hard Boiled, Reservoir Dogs og Christmas in August er opløbere, men ingen kommer i nærheden af Pulp Fiction.