Min personlige favcorit er "Goodfellas", men af dem der ikke er nævnt (måske ikke alle klassikere, i ordets mest kunstneriske forstand, men milepæle inden for deres genrer - grin bare :)
"The Silence of the Lambs" "Apollo 13" "Chasing Amy" "Crimson Tide" "Forrest Gump" "Deep Impact" "Devil in a Blue Dress" "Pusher" "Titanic" "Terminator 2" "Trainspotting" "When Harry Met Sally"
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Blandt de mere kendte: "Being John Malkovich" "American Beauty" "Hana-bi" "Secrets and Lies" "Leon" "Tre Farver: Rød/Blå" "Schindler's List"
Blandt de mindre kendte (læs: de asiatiske): "Afterlife" (I mine øjne den bedste fra 90'erne) "Chungking Express" "Cure" "Moonlight Whispers" "The New God" "Fallen Angels"
#14 - Smag og behag. Jeg syntes Braveheart var en fantastisk filmoplevelse, og jeg ville absolut også sætte den på en liste over de mest mindeværdige film fra 90'erne.
01.Dead Man (Jim Jarmusch, '96) 02.Sátántangó (Béla Tarr, '94) 03.Festen (Thomas Vinterberg, '98) 04.Thin Red Line (Terrence Malick, '98) 05.Pulp Fiction (Quentin Tarantino, '94) 06.Wo de fu qin mu qin (Zhang Yimou, '99) 07.Lost Highway (David Lynch, '97) 08.Ta'm e guilass (Abbas Kiarostrami, '97) 09.Breaking the Waves (Lars von Trier, '96) 10.C'est Arrivé près de chez Vous (Rémy Belvaux, '92)
#19 Enig med nummer 10, den er klasse. Nummer 6 synes jeg ikke er den bedste Zhang Yimou film fra 90'erne, både "Huozhe(1994)" og "Da hong deng long gao gao gua(1991)" er bedre IMHO. "Da hong deng long gao gao gua(1991)" vinder bedste titel i 90'erne :)
How far does a girl have to go to untangle her tingle? Deep Throat (1972)
#11 filmz-Solevad 20 år siden
#12 chandler75 20 år siden
"The Silence of the Lambs"
"Apollo 13"
"Chasing Amy"
"Crimson Tide"
"Forrest Gump"
"Deep Impact"
"Devil in a Blue Dress"
"Pusher"
"Titanic"
"Terminator 2"
"Trainspotting"
"When Harry Met Sally"
#13 filmz-Bruce 20 år siden
#14 The Insider 20 år siden
#15 mr gaijin 20 år siden
"Being John Malkovich"
"American Beauty"
"Hana-bi"
"Secrets and Lies"
"Leon"
"Tre Farver: Rød/Blå"
"Schindler's List"
Blandt de mindre kendte (læs: de asiatiske):
"Afterlife" (I mine øjne den bedste fra 90'erne)
"Chungking Express"
"Cure"
"Moonlight Whispers"
"The New God"
"Fallen Angels"
#16 ks 20 år siden
#17 El vez 20 år siden
Bedste Coen: Fargo, Lebowski
Bedste drama: Leon
Bedste animation: Ghost In The Shell, Mask Of The Phantasm
#12 Deep impact??? hih.. "Look, it's Frrrodo Baggins!"
#18 filmz-Bruce 20 år siden
#19 JannikAnd 20 år siden
01. Dead Man (Jim Jarmusch, '96)
02. Sátántangó (Béla Tarr, '94)
03. Festen (Thomas Vinterberg, '98)
04. Thin Red Line (Terrence Malick, '98)
05. Pulp Fiction (Quentin Tarantino, '94)
06. Wo de fu qin mu qin (Zhang Yimou, '99)
07. Lost Highway (David Lynch, '97)
08. Ta'm e guilass (Abbas Kiarostrami, '97)
09. Breaking the Waves (Lars von Trier, '96)
10. C'est Arrivé près de chez Vous (Rémy Belvaux, '92)
#20 chuck 20 år siden