Gravatar

#1 filmz-sanjo 21 år siden

Er på udkig efter nogen gode bøger, som jeg kan læse i ferien. Af de seneste bøger som jeg har læst, kan jeg nævne Da Vinci Mysteriet og The Time Machine.

Genre som jeg kan lide: Fantasy, science fiktion, krimi.
Men andre er også meget velkommne. Er åben for det hele.

PS. Nogen der har læst, War of the world af H.G. Wells. Kan den anbefales?
"If there is no struggle, there is no progress"
Gravatar

#2 davenport 21 år siden

Her er lidt til ferien:

1984 af Orwell. Minder meget om filmen Brazil, og handler om et overvågningssamfund. Jeg læste den 2 gange efter hinanden back to back.

Needful Things af King. Rigtig ond og god, med gode referencer til
Lovecraft.

Verdens Sande Tilstand af Bjørn Lomborg, så er der statistik til folket.

Æblemostrelementet af Irving som er meget bedre end den noget skrabede film.

Tilfældet Charles Dexter Ward af Lovecraft - gys og gru fra gamle dage.

Det var da lidt af forskellig genre og smag.
(Ellers er der jo altid Tolkien og Douglas Adams at læne sig op ad)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#3 filmz-sanjo 21 år siden

Okay, takker. Ser lige om det lokale bibliotek har bøgerne.
Har læst alle bøger af tolkien, undtagen en af børnebøgerne.
Gravatar

#4 inflector 21 år siden

Kan også anbefale Nordkraft, som jo lige er blevet filmatiseret, som er både velskrevet og spændende.

Klit (Dune) af Frank Herbert, Science fiction klassiker en af mine absolutte ynglingsbøger, det bliver ikke meget bedre.

selfimprovement is masturbation
Gravatar

#5 filmz-Kadann 21 år siden

Sci-fi/cyberpunk:

Læs noget Philip K. Dick, William Gibson eller Frank Herbert. Specielt kan jeg anbefale novellesamlingen "En håndfuld mørke" af Dick, som indeholder en ret fed historie ved navn "forfatteren". :)

Den burde kunne findes på biblioteket.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#6 Collateral 21 år siden

Vil anbefale Dennis Jürgensen bøger genrelt, men Kadavermarch er virkelig god. Måske også Hår(d).
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#7 Herrguth 21 år siden

Min all-time favorit bog er "Den Uendelige Historie" af Michael Ende. Så den vil jeg anbefale...
Gravatar

#8 lagoni 21 år siden

Jeg vil også anbefale 1984, god bog. Og måske noget Stephen King? Det er længe siden jeg har læst den, men husker novellesamlingen Everything's Eventual som rigtig god uden at være alt for 'adsplatterdårligbfilm's-agtig. King har desuden også skrevet en del fantasy, som jeg desværre ikke kender så meget til.

War of The Worlds har jeg læst for længe, længe siden. Jeg husker den som lidt kedeligt skrevet og lang, men det kan muligvis skyldes min alder dengang. Men den bør næsten læses engang, bare for at kunne lyde intellektuel :)
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#9 *Iceman 21 år siden

Hvis du har overskud til at gå igang med en 4 binds bogserie, kan jeg klart anbefale Dans Simmons Saga omkring Hyperion.

Hyperion
Hyperions Fald
Endymion
Endymions Sejr

Indtil videre har jeg ikke fundet nogen scifi bog som har overgået denne. Den er sublim i alle aspekter....andet er der ikke at sige. Læs dem alle ;-)
"Well, I'm gettin' something really special too. And by special I don't mean special like that Kleinaman boy down the street. More special like...
Gravatar

#10 filmz-sanjo 21 år siden

Mange tak for alle jeres anbefalinger, kan desværre ikke nå, at læse dem alle i ferien :)
Først skal jeg se hvad for nogen bøger der er tilgængelige på biblioteket.

Skriv ny kommentar: