Er på udkig efter nogen gode bøger, som jeg kan læse i ferien. Af de seneste bøger som jeg har læst, kan jeg nævne Da Vinci Mysteriet og The Time Machine.
Genre som jeg kan lide: Fantasy, science fiktion, krimi. Men andre er også meget velkommne. Er åben for det hele.
PS. Nogen der har læst, War of the world af H.G. Wells. Kan den anbefales?
Læs noget Philip K. Dick, William Gibson eller Frank Herbert. Specielt kan jeg anbefale novellesamlingen "En håndfuld mørke" af Dick, som indeholder en ret fed historie ved navn "forfatteren". :)
Jeg vil også anbefale 1984, god bog. Og måske noget Stephen King? Det er længe siden jeg har læst den, men husker novellesamlingen Everything's Eventual som rigtig god uden at være alt for 'adsplatterdårligbfilm's-agtig. King har desuden også skrevet en del fantasy, som jeg desværre ikke kender så meget til.
War of The Worlds har jeg læst for længe, længe siden. Jeg husker den som lidt kedeligt skrevet og lang, men det kan muligvis skyldes min alder dengang. Men den bør næsten læses engang, bare for at kunne lyde intellektuel :)
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Mange tak for alle jeres anbefalinger, kan desværre ikke nå, at læse dem alle i ferien :) Først skal jeg se hvad for nogen bøger der er tilgængelige på biblioteket.
#1 filmz-sanjo 21 år siden
Genre som jeg kan lide: Fantasy, science fiktion, krimi.
Men andre er også meget velkommne. Er åben for det hele.
PS. Nogen der har læst, War of the world af H.G. Wells. Kan den anbefales?
#2 davenport 21 år siden
1984 af Orwell. Minder meget om filmen Brazil, og handler om et overvågningssamfund. Jeg læste den 2 gange efter hinanden back to back.
Needful Things af King. Rigtig ond og god, med gode referencer til
Verdens Sande Tilstand af Bjørn Lomborg, så er der statistik til folket.
Æblemostrelementet af Irving som er meget bedre end den noget skrabede film.
Tilfældet Charles Dexter Ward af Lovecraft - gys og gru fra gamle dage.
Det var da lidt af forskellig genre og smag.
(Ellers er der jo altid Tolkien og Douglas Adams at læne sig op ad)
#3 filmz-sanjo 21 år siden
Okay, takker. Ser lige om det lokale bibliotek har bøgerne.
Har læst alle bøger af tolkien, undtagen en af børnebøgerne.
#4 inflector 21 år siden
Klit (Dune) af Frank Herbert, Science fiction klassiker en af mine absolutte ynglingsbøger, det bliver ikke meget bedre.
#5 filmz-Kadann 21 år siden
Læs noget Philip K. Dick, William Gibson eller Frank Herbert. Specielt kan jeg anbefale novellesamlingen "En håndfuld mørke" af Dick, som indeholder en ret fed historie ved navn "forfatteren". :)
Den burde kunne findes på biblioteket.
#6 Collateral 21 år siden
#7 Herrguth 21 år siden
#8 lagoni 21 år siden
War of The Worlds har jeg læst for længe, længe siden. Jeg husker den som lidt kedeligt skrevet og lang, men det kan muligvis skyldes min alder dengang. Men den bør næsten læses engang, bare for at kunne lyde intellektuel :)
#9 *Iceman 21 år siden
Hyperion
Hyperions Fald
Endymion
Endymions Sejr
Indtil videre har jeg ikke fundet nogen scifi bog som har overgået denne. Den er sublim i alle aspekter....andet er der ikke at sige. Læs dem alle ;-)
#10 filmz-sanjo 21 år siden
Først skal jeg se hvad for nogen bøger der er tilgængelige på biblioteket.